Czy ktoś mógłby mi podac polskie odpowiedniki mate

Chciałbym prosic o polskie odpowiedniki rosyjskich materiałów: Stal 2 GOST 380-94 Rura stalowa GOST 8732-78 chyba walcowana na gorąco (goriaczodeformirowanja) Rura stalowa GOST 3263-75 (wodogazoprowodnaja)

Byłbym wdzięczy o komentarz do materiałów z podaniem nazw zwyczajowych bo materiał będę chciał zakupić "z odzysku", na złomie itd.

Mam rosyjskie plany pieca na zużyty olej i chciałbym spróbować go wykonać nie popełniając błędów materiałowych. Piec jest o tyle ciekawy, że jest w jednym kawału i nie wymaga zewnętrznego zbiornika i kłopotliwego podawania paliwa z zewnątrz jak to jest w rozwiązaniach które można zobaczyć na youtube i allegro

Reply to
Jackare

Nie mam tych norm, ale zgaduję że to jakieś niskostopowe kotłowe. Jeśli to nie jest jakieś tajne to przyślij mi rysunek, powiem Ci co będzie się nadawać. Jeśli chcesz to zrobić ze szrotu, to rozumiem że budżet projektu nie jest oszałamiający, a takich stali na złomie łatwo nie znajdziesz. Konrad PS znajdź mnie na google talk, obgadamy temat.

Użytkownik "Konrad Anikiel" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@m7g2000vbc.googlegroups.com...

Nie mam tych norm, ale zgaduję że to jakieś niskostopowe kotłowe. Przypuszczam że to może być nawet jakaś zwykła czarna stal - nie wiem.

Jeśli to nie jest jakieś tajne to przyślij mi rysunek, powiem Ci co będzie się nadawać

Posłałem całość w 14 megowym pdfie na priv - nie dysponuję w tej chwili żadnym ftp-em żeby wrzucić pliki do pobrania

. Jeśli chcesz to zrobić ze szrotu, to rozumiem że budżet projektu nie jest oszałamiający, a takich stali na złomie łatwo nie znajdziesz.

chciałbym tanio wykonać i sprawdzić jedną sztukę a w moim mieście na złomie można znaleźć takie rzeczy że mógłbyś nie uwierzyć. Tutaj nakrętka nie poleży 5 minut na ulicy. Likwiduje się tu całe zakłady przemysłowe z instalacjami i dostępne jest jeśli nei wszystko to bardzo bardzo wiele. Ostatnio widziałem na złomie tak bez przesady licząc rury tak na oko półtoracalowe w ilości która mogłaby wypełnić szczelnie wnętrze hali o wymiarach 20x30x7m wysokości. Taka mniej więcej była sterta rur na złomowcu. Wyglądały na całkiem nowe - nie wiem czy likwidowano skład hutniczy czy np jakieś produkty po okreslonym czasie składowania nie nadają się już do użycia i trzeba złomować. Złomowce które są w moim i sąsiednim mieście są autentycznym rajem dla wszelkiej maści domorosłych konstruktorów. Nie pamiętam kiedy ostatnio kupowałem profile zamknięte, kątowniki, pręty w "nromalnym" handlu. Na złomie mam za 1,5 - 2 zł za kg. Z wyborem jest różnie ale sprowadza się to do tego że jeżeli nie we wtorek to w czwartek..... :) Na złomie np zaopatrzyłem się w butle tlenowe, acetylenową, butle propanowe itd. Wszystko w cenie złomu - bez problemu przeszły normalną legalizację w punkcie napełniania i są używane z powodzeniem od kilku lat

Reply to
Jackare

W dniu 08.12.2011 00:16, Jackare pisze:

To jeszcze się przyznaj o jakim mieście piszesz, no i dorzuć konkretną lokalizacje tego złomowiska. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić taką stertę, jak twierdzisz, dobrych rurek. Nie wierze że nie znalazł się taki co to kupi w całości i pociśnie jako "nowe"..

Reply to
Albercik

Użytkownik "Albercik" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:jbtoiq$ts5$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Mieszkam w Bytomiu. Złomowisko o którym piszę w temacie rur to akurat Olmet z Tarnowskich Gór. Każdy może tam pojechać i zobaczyć co tam jest i co można kupić. Może i akurat się ktoś tak znalazł - kto wie... W butle zaopatrywałem się w na bytomskich złomowiskach - jest ich 8-10 w okolicach centrum miasta (np, ul. Strzelców Bytomskich - 2 punkty,ul. Alojzjanów, ul. Św. Elżbiety - 3 punkty, ul. Składowa - 2 punkty, ul Dworska,ul. Kochanowskiego ) Są też w dzielnicach - wszystkich bytomskich złomowców nie znam

Reply to
Jackare