czy ktos moze zna wydajnosc cieplna spalin jakichs konkretnych silnikow

mysle o wykozystaniu spalin do grzania recyclera , zamiast palnikow propanowych . Potrzebna byla by wydajnosc rzędu 500000- 1M BTU/h. Silnik obracal by bęben a spaliny grzaly asfalt.

Reply to
jp

jp snipped-for-privacy@shaw.ca napisał(a):

Jakie szkoły kończyłeś? Po liceum powinieneś dać sobie radę sam.

Reply to
kogutek

dzieki za pomoc :))

Reply to
jp

jp snipped-for-privacy@shaw.ca napisał(a):

Proszę bardzo. Przy okazji rozwiąż zadanie. Jest palnik na butan do grzania asfaltu. Zuzywa 2kg paliwa na godzinę. Jakiej mocy powinien byś silnik spalinowy żeby ze spalin uzyskać tyle ciepła w ciągu godziny ile daje palnik na butan. Sprawnosci różnych silników łącznie z parowym powinieneś znać, uczą tego w szkołach. Cirka jebałt wychodzi że to powinien być silnik zużywający od czterech do sześciu razy więcej paliwa umownego niż palnik. Tylko nie pytaj co to paliwo umowne.

Reply to
kogutek

W dniu 09.06.2011 13:12, kogutek pisze:

dodam, że należy wziąć tez pod uwagę ciepło rozpraszane w chłodnicy.

Reply to
Albercik

Albercik snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

To wynika z istoty działania silnika spalinowego. Z odrzutowym włącznie. Byłem trochę zaskoczony jak się dowiedziałem że i one mają chłodzenie.

Reply to
kogutek