Demontaż maszyny hydraulicznej

Witam,

Jestem raczej zielony z hydrauliki a mam pewną sprawę odnośnie hydrauliki właśnie.

Sprawa polega na wymianie maszyny hydraulicznej podłączonej do rozległej instalacji, moim zadaniem jest opisać proces wymiany tej maszyny.

Mój problem polega na tym że do maszyny dochodzą 3 przewody:

-zasilanie

-odpływ

-dren

Żeby odłączyć maszynę oczywiście trzeba zamknąć zawory - na zasilaniu oraz odpływie - po stronie instalacji oraz maszyny (na linii drenu jest tylko zawór zwrotny), jednakże w takim przypadku pozostaje nam pewien odcinek rurociągu zasilającego z olejem teoretycznie pod ciśnieniem ok 200 bar, a rozkręcanie węży z olejem pod ciśnieniem nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem.

  1. Pytanie moje dotyczy głównie linii drenu, jaki jest w zasadzie cel takiej linii w maszynach hydraulicznych?

  1. Czy słuszne jest moje przypuszczenie że służy ta linia do spuszczenia oleju z maszyny?

  2. Czy linia ta może być użyta do zredukowania ciśnienia w maszynie po zakręceniu zaworów na zasilaniu i odpływie?

Oto link do schematu hydraulicznego:

Mam jeszcze kilka pytań ale to może potem :)

Pozdrawiam Adam

Reply to
Krawat

Użytkownik " Krawat" snipped-for-privacy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibe4f0$2ni$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Propo ciśnienia w układzie to zwróć uwagę na hydroakumulator oznaczony nr

  1. On nawet po odłączeniu moe utrzymywać ćiśnienie w niektórych przewodach w maszynie.

Z Hydrauliką mam bardzo mało do czynienia ale na mój nos to linia drenu służy do zbierania wszelkich "przecieków" i powinna być bezciśnieniowa. Również linia return nie może mieć ciśnienia równego jak na zasilaniu.

Swoją drogą niech wypowiedzą sie fachowcy :)

Gejzero.

Reply to
Gejzero

Użytkownik " Krawat" snipped-for-privacy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w

Uruchomisz choc jeden silownik w maszynie i cisnienie blyskawicznie spadnie. Choc dla bezpieczenstwa moze lepiej poruszac wszystkimi zaworami - zeby gdzies tam nie zostal obwod pod cisnieniem.

Raczej do zawracania drobnych wyciekow.

Watpie.

Przy rozkrecaniu pewnie cos bedzie sciekac z wezy, wiec lepiej miec stosowna ilosc baniakow/kuwet przygotowanych.

Ktos moze na to spojrzec ?

Lewy gorny rog - sekcja RAIL TILT.

Jesli dobrze rozumiem ten zawor 22, to wsunac tlok do cylindra mozna bez problemu - przez zaworek jednokierunkowy olej wplynie.

Ale wysunac go .. olej od strony tloczyska splynac nie moze. Dopiero jak przekroczy 230 bar to sie zaworki cisnieniowe otworza i bedzie mogl wyplynac.

Ale spojrzmy ponizej - sekcja 21, przewod A. podobny zaworek cisnieniowy, tylko ze teraz robi za ogranicznik cisnienia do 150 bar.

Czyli co - schowac tlok mozna, a wysunac nie ? Dopiero wspolne dzialanie cisnienia od strony denka i sily wyciagajacej tloczysko da rade wysunac ? [no i oczywiscie znacznie wieksza sila wyciagnie bez wspomagania cisnieniem]

Mam jeszcze jedno pytanie, wydawało mi sięto wcześniej oczywiste ale zwątpiłem, czy po zamknięciu zaworu 23 i odkręceniu wszystkich przyłączy olej pozostanie w maszynie czy będzie sobie wyciekał po prostu? Nie ma żadnych zaworów zwrotnych na wylocie ale nie jestem pewinen jak się zachowają wszystkie te zaworki podłaczone do wylotu i drenu. :(

Pozdrawiam

Reply to
Krawat

A gdzie ten zawor jest ? Opisany w tabelce jako Shut-off valve, jest taki blok na srodku, ale numerka 23 cos zauwazyc nie potrafie.

Tym niemniej spodziewam sie ze nie do tego sluzy. W ogolnosci z maszynek hydraulicznych nie tak latwo spuscic plyn - musialaby byc chyba dosc specyficzna konstrukcja.

odlaczyc od zrodla i zasrubowac wloty, co by nie kapala. Albo podlaczyc pod sprezone powietrze i troche popracowac.

J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Chodzi mi o ręczny zawór w lewym dolnym rogu.

Jeśli nie będzie ciekło po odkręceniu to ok, może kapać to zdążą zaślepić, byle się nie okazało że odkręcamy a tu leci strumieniem olej.

Reply to
aveva

Użytkownik snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał

Tak na oko sadzac to zdaza zaslepic.

Obciazone silowniki 20 powyzej moglyby wypluc olej, ale przeciez zaraz za tym zaworem jest zawor zwrotny.