Ile prądu w akumulatorze

Mam pytanie. Jak długo będzie świecić żarówka jeśli mam akumulator 23A 12V. Pogubiłem sie i nie wychodzi mi nic sensownego. Mam akumulator 23Amery. Powiedzmy ze naładuję go do końca (przy okazji ktoś wie jaki powinienem kupić prostownik do żelowego akumulatora? Firma ma znaczenie?)

I teraz 23A*12V to w sumie 276Watów mam w akumulatorze. Czyli wychodzi, ze moge użyć tego akumulatora do zasilenia żarówki przez ile? 24 minuty?

Czy jak mam akumulatorek 1200mAh 1.5V (paluszek AA) i diodę 1.5V to ile może ona działać?

Ktoś może mi pomóc?

Reply to
Lucjan J.A. Tumim

Witam Rozdział "Charakterystyka rozładowania". Watro przeczytać cały artykuł, akurat o akumulatorach żelowych.

PL(N)umber_One

Wzor jak rozumiem dotyczy roznych urzadzen czyli h = ((Ah x V) / W ) / 1,6

Ah i V oznacza akumulator W oznacza urządzenie odbierające np. żarówka?

Jeśli dobrze rozumiem (( 20Ah * 12V ) / 100W) / 1.6 = jakieś 1.500 h

Na moim akumulatorze jest napisane: lp20-12

12C20Ah/20HR VIPOW
Reply to
Lucjan J.A. Tumim

12V oczywiscie 12V20Ah/20HR
Reply to
Lucjan J.A. Tumim

Lucjan J.A. Tumim snipped-for-privacy@apoczta.fm.pl> napisał(a):

Dla ścisłości wynik obliczenia według w/w wzoru to 1.5 h (półtorej godziny) Patrząc z drugiej strony ma to sens. Żarówka o mocy 100 W, przystosowana do napięcia 12V, pobiera w stanie ustalonym 100/12 = 8.3 [A]. PP

Reply to
PL(N)umber_One

[...]

To mam problem. Akumulator jest w miare nowy. (niecaly rok) Uzywam przetwornicy w miare normalnej i wynik w realu wychodzi mi niecale

0.5h Rozumiem konwersja itp. ale jednak dosc duza roznica.

Czy mogę sprawdzic rozładowując akumulator do zera?

Reply to
Lucjan J.A. Tumim

Czy jest jakas przetwornica z wyświetlaczem ile jest prądu w akumulatorze? Czy przetwornice są 2 rodzajów na akumulatory żelowe i zwykłe?

Przy okiazji zapytam o mniejsze wielkości. Czy jeśli bateria w komórce ma

900mAh to zwykły paluszek, ktory ma czesto 1200mAh powinien wystarczyc do naladowania komorki w pełni?
Reply to
Lucjan J.A. Tumim

Lucjan J.A. Tumim pisze:

Z tego co pamiętam to akumulatorów ołowianych nie powinno się rozładowywać ponizej 10.5[V] (lub coś koło tego), bo zachodzą wtedy już w nim zmiany, które są już nieodwracalne, a co za tym idzie akumulator straci na pojemności i zywotności.

Pozdrawiam

Reply to
LP

Lucjan J.A. Tumim pisze:

Nie ma takiego pojęcia "ile jest prądu w akumulatorze". Prąd bezpośrednio wynika z obciążenia i akumulator da go tyle na ile mu rezystancja wewnętrzna pozwoli przez czas okreslony pojemnością.

Żelowe to też są ołowiane tylko mają nieco inną budowę niż te samochodowe.

Reply to
LP

Twój akumulator ma 20 amperogodzin pojemności jak go będziesz rozładowywał prądem 1A przez 20 godzin. Jeśli go obciążysz żarówką 100W to będzie miał ok 1/3 pojemności. Taka uroda akumulatorów. Im większy prąd jest pobierany tym mają mniejszą pojemność użytkową.

Reply to
kogutek

Chyba to jest to co mi najbardziej było trzeba. Czyli musze zrobic test na laptopie ;)

Bardzo dziekuje.

Teraz mam juz wzór i jakies pojecie. Czy gdzies taka charakterystykę 'rozładowywania' mogę znaleźć? Dla żelowego akumulatora.

Reply to
Lucjan J.A. Tumim

A gdzie dowiem sie jaki to rodzaj? Przejrzalem nigdzie nie ma Pb ale moze to jakos jest zaznaczane?

I coś co może nie jest oczywiste. Czy warto by było poszukac UPS-a na 12V i w ten sposób ładowac akumulator? Chodzi o to czy taka przetwornica DC na AC w takim UPS jest bardziej wydajna niz zwykla z zapalniczki ? Moze warto było by naladowac akumulator i jak trzeba podpiąc do UPS-a?

Akumulator ładuję z panelu słonecznego (ale idzie to jak krew z nosa) wiec czasem chciałbym po prostu naładować na maksa i potem tylko panel doładowywałby tyle ile trzeba.

I jeszcze jedno. Po przeczytaniu sugerowanej strony wiem, ze najlepiej akumulatory czuja sie przy 20 stopniach na moim jest napisane

Charakterystyka napięć (25 stopni C)

czy to znaczy, ze dla niego taka optymalna temp. jest 25 stopni skoro podaja rozne dane dla tej temperatury? Moglbym miec inna pojemnosc przy innej temperaturze (chodzi o to czy jest to np. 30% roznicy)

Reply to
Lucjan J.A. Tumim

Lucjan J.A. Tumim pisze:

Patrząc od strony "pojemnościowej" to tak, ale paluszek (akumulator) ma 1.2V, a bateria w komórce 3 razy tyle, więc bez przetwornicy podwyższającej napięcie się nie da... a jak podniesiesz to napięcie (pomijając fakt że litowo-jonowy musi mieć specjalną ładowarkę) to straty na przetwornicy mogą "zjeść" nadmiar pojemności paluszka...

Pozdrawiam

Reply to
LP

Lucjan J.A. Tumim pisze:

Raczej powinno być zaznaczone. Np. znaczek przekreslony kosza na śmieci i obok Pb.

Nie wiem do czego zmierzasz, bo tak na dobrą sprawę to do czego to ma służyć, bo już się zaczynam gubić.

Wszystko zależy od producenta, trzeba patrzeć na wykresy, ogólnie niskie temperatury akumulatorom nie służą i znacznie tracą wtedy na pojemności.

Pozdrawiam

Reply to
LP

Ciekawe.

Reply to
Lucjan J.A. Tumim

Dnia Tue, 23 Feb 2010 21:27:04 +0100, Lucjan J.A. Tumim napisał(a):

Z karty danek akumulatora. A co do spadku pojemnosci z pradem, to poszukaj hasla "wspolczynnik Peukerta" albo "wzor Peukerta".

Reply to
Jaroslaw Berezowski

Bardzo dziekuje wszystkim za bardzo rzeczowe i konstruktywne odpowiedzi. Dużo się dowiedziałem a najważniejsze dowiedziałem się tez tego czego nie wiem. czym sobie nie zdawałem sprawy. Bardzo dziekuję.

Reply to
Lucjan J.A. Tumim

Fizyka szkoły podstawowej. Bosh. Co te reformy zrobiły.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" snipped-for-privacy@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:hm39ko$igj$ snipped-for-privacy@news.interia.pl...

Nie rozumiem czemu przywołujesz tego konkretnego producenta akumulatorów

No właśnie...

Roe Dorsz

Reply to
Roe Dorsz