klasa energetyczna sprzętu AGD?

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Witam,

Mam pytanie odnośnie klasy energetycznej sprzętu AGD. Noszę się z zamiarem
kupna zmywarki, ale sprawa dotyczy także pralek.

Producenci sprzętu AGD deklarują że ich sprzęt jest w klasie energetycznej A
lub B czasem C.

Czy oznaczenie klasy energetycznej to to samo co zużycie energii?

Z tego co zauważyłem to różnica w poborze energii elektrycznej np dla
zmywarek o szerokości 60cm między klasą A i B wynosi 0,2 kWh (sprzęt w
klasie A charakteryzuje się zużyciem energii 1,05kWh, w klasie B 1,24kWh).

Dziwię się zatem poco takie rozróżnianie. Czy warto płacić np o 500 zł
więcej za sprzęt który (przy założeniu że pracuje 30 godzin miesięcznie)
przez miesiąc zużyje tylko 0,2 kW * 30h=6kWh mniej energii? Przy cenie
brutto 1kWh = 0,4zł daje to w skali miesiąca zysk na poziomie 2,4zł a w
skali roku 28,8 zł.

Czy mój tok myślenia jest słuszny - proszę o ewentualne wyprostowanie tej
dedukcji.

darek

Site Timeline