Klasa wytrzymałości śrub mocujących słupy reklamowe

Witam,

Czy ktoś może widział, albo jeszcze lepiej - może udostępnić projekt takiego billboardu reklamowego typu ' wciórności wielga tablica na kurzej nóżce' ?

Chodzi mi m.in. o średnicę i klasę wytrzymałości śrub mocujących słup do fundamentu i parametry samego fundamentu.

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

Użytkownik "pluton" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:jhe6ak$spi$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

A nie lepiej pojsc do projektanta niech to zrobi? Jesli bedziesz chcial cos takiego stawiac to i tak bez pozwolenia na budowe sie nie obejdzie....

Reply to
Przemek" <olowek5-to tez.wp.pl

Można i bez pozwolenia:

Gotowy projekt nie będzie pasował do Twoich kawałków żelastwa prytarganych ze złomowca. Teraz musisz konsekwentnie sam to sobie zaprojektować pod materiał jakim dysponujesz. Konrad.

a) nie mam kasy na projektanta b) nie mam ochoty na kontakty z projektantami c) nie mam kasy na pozwolenia d) nie mam ochoty na kontakty z urzednikami

Jak widzisz same przeszkody, na dodatek nie mam ochoty ich pokonywać.

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

Ja nie chcę dostosowywać moich kawałków żelastwa do gotowego projektu. Ja chcę niektóre pomysły z gotowego projektu dostosować do moich kawałków żelastwa.

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

Użytkownik pluton napisał:

Zauważ że samo posadowienie takiego obiektu nie jest takie trywialne, z uwagi na duże obciążenia poziome i to wysoko zaczepione (wiatr!) przy niedużych pionowych - czyli spore mimośrody, rozwiązanie z uwzględnieniem odrywania części podstawy fundamentu od podłoża (PN-81/B-03020 określa jak duża może być strefa odrywana).

Reply to
Michał Grodecki

Dnia Tue, 14 Feb 2012 12:09:37 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

co Ty koledze doradzasz, zainstaluje takie, a potem bedzie mogl zdemontowac.

Przyjrzec sie przy drogach - stopa postawiona na polu, troche betonowych bloczkow i zadnych srub.

Dnia Wed, 15 Feb 2012 10:22:45 +0100, J.F. napisał(a):

no i co ja napisalem: NIE bedzie mogl zdemontowac.

Użytkownik "pluton" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:jhfofm$qql$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

To pozostaje baobab..... Albo kupno podrecznika i samemu projektowac

Reply to
Przemek" <olowek5-to tez.wp.pl

Domyślam się, i dlatego chciałem zerknąć, jak to robią inni.U mnie będzie to

12m2 żagla na wysokości 6 m.

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

Niemniej nie zawadzi zobaczyć, jak projektują inni...

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

W dniu 2012-02-14 18:42, pluton pisze:

A tak konkretnie, to dobrze zebys sobie okreslił jaki rozmiar, łatwiej Ci będzie to potem wynająć:

Odpowiem Ci jak inżynier człowiekowi który chce sobie zrobić krzywdę: wytrzymałość śrub nie ma największego znaczenia, jest co najmniej równie ważna jak średnica, oraz rozstaw i liczba śrub. Ale jeszcze ważniejsze jest najpierw określić rozmiary reklamy, na podstawie obciążenia wiatrem - siłę wypadkową parcia wiatru. Obawiam się, że taka reklama będzie konstrukcja podatną na porywy wiatru, więc do określenia współczynnika porywów wiatru β trzebaby określić na podstawie częstości drgań własnych, co nie będzie takie proste. Trzeba też pamiętać o współczynniku bezpieczeństwa dla siły wiatru. Następnie obliczyć moment działający na śruby, określić które śruby mają przenosić moment przy określonych kierunkach pacia, wyliczyć siłę na śrubę ze względu na ich rozstawy i dobrać średnice i klasę śruby z co najmniej 2-krotnym współczynnikiem bezpieczeństwa.

A konkretnie odpowiadając na Twoje pytanie: ja bym użył śrub klasy co najmniej 8.8 albo nawet 12.9, 10.9 - dobierałbym w zależności od ich ilości w złączu i dostępności.

A jeszcze dodam, że ostatnio jeżdżąc trochę po Polsce widziałem sporo przydrożnych reklam, z których tablica była zdmuchnięta razem z plakatem lub porwana w strzępy, konstrukcja wsporcza tablicy owinięta wokół słupa jak spagetti wokół widelca i wszystko razem często leżało na ziemi.

Pozdrawiam,

Reply to
Lukasz Kozicki

Zdobyłem PN-B-03215_1998.Konstrukcje stalowe.Polaczenia z fundamentami.Projektowanie i wykonanie.pdf, poczytam wieczorem.

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

Użytkownik "Lukasz Kozicki" snipped-for-privacy@vg.cy.invalid> napisał w wiadomości news:4f3bdf44$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

bezpieczeństwa.

Łukaszu skoro kolega ma normę z projektowaniem połączeń stalowych z fundamentami to ma na jej końcu tabelę z nośnoscią śrub fajkowych, płytkowych itp oraz gatunkiem stali z jakiej są one zrobione i ich wymiary w odniesieniu dla tej nośności.

Reply to
Przemek" <olowek5-to tez.wp.pl

pluton snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Tutaj nikt Ci nie pomoże i nie doradzi. Ciency są jak szósty gatunek nici. Popatrz jak są zrobione kratownice masztów energetycznych. 6 metrów to niewiele. Aż się prosi żeby użyć gotowych kształtowników żeby łączeń nie było. Chyba że koniecznie chcesz rozbieralne. Ja bym kratownicę o podstawie trójką robił. Jeśli dzielone to 3m z grubszego kątownika albo jeszcze lepiej rury. 3 metry z cieńszego. Na oko jak byś wziął na dół rurę kwadratową 60 a na górę 45 to będzie w sam raz. Na dole żeby trójkąt o boku 150cm był. Fundamencik dobry do tego trzeba zrobić bo raczej z odciągami nie będziesz się bawił. A jak by miały być odciągi to 3m rury ze 150 i 3 metry rury 100. Tylko pręty przyspawasz żeby za drabinę robiły. Nie wiem jak teraz ale coś mi się o uszy obiło że jak nie jest na stałe taka konstrukcja związana z gruntem to zezwolenie niepotrzebne. Pisałeś że masz trochę sporych kamieni. Zrób taką konstrukcję żebyś mógł nimi ją przycisnąć. Jak trzydziesto metrowy maszt z antenami do telefonii można tak przycisnąć to i taką konstrukcję też można. Żeby nie pieprzyć się z urzędnikami to zrób trzy sześcio metrowe drabiny. Takie solidniejsze. I na nich generator zainstaluj. Pozwolenia na postawienie sześcio metrowych drabin chyba nie potrzeba.

Reply to
kogutek

Dnia Tue, 14 Feb 2012 18:42:27 +0100, pluton napisał(a):

Takiego ?

Ja mu nie doradzam, ja go zniechęcam. Jeśli jest cienki to jest szansa że posłucha i da spokój. To może uratować komuś życie i wcale nie fantazjuję. A jeśli jest dobry, to nawet jeśli zignoruje, to i tak zrobi dobrze. Konrad

"Niektóre pomysły" to gatunki stali czy może na przykład poziom badań nieniszczących? Skąd będziesz wiedział że "gotowy projekt" nie jest przystosowany do lokalnych warunków, które u Ciebie mogą być inne? Które z "niektórych pomysłów" zamierzasz pominąć i według jakich kryteriów? Konrad

pluton snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Co to za śmigła że takie wielkie?

Reply to
kogutek