Kochertalbrucke

Taki sobie most,czy bardziej wiadukt

Czy mi sie wydaje, czy to zaprzeczenie wszystkich mostow ? Zadnych lukow, lin, czy modnych ostatnio want ... tam jednak przeslo ma ponad 100m, czy mi sie wydaje, czy to nieoptymalna konstrukcja ?

Swoja droga - jaki jest stosunek masy wlasnej mostu do maksymalnego obciazenia (sumarycznego) ? Bo w Millau tez najpierw nasuneli przeslo na podpory, a potem ustawili maszty i podlaczyli wanty ...

W dniu środa, 16 lipca 2014 11:57:15 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Tego typu mosty wzorowane sa na akweduktach. Na poczatku XIX wieku zbudowano slynny Pontcysyllte Aqueduct.

Tu jest wizualizacja jego budowy:
WM

Reply to
WM

W dniu 2014-07-16 11:57, J.F. pisze:

Projektowali i budowali go prawie czterdzieści lat temu. Inna technika, inne trendy inna jak sam zauważasz moda. Ale chyba najbardziej postęp techniczny - możliwość stosowania lin, amortyzatorów, siodełek o parametrach niemożliwych do uzyskania w latach 70 ubiegłego wieku. Do tego dochodzą techniki obliczeniowe i kontrolne parametrów eksploatacji. Dlatego teraz pełno podwieszanych.

Reply to
cef