kolko ze szkla

Powitanko,

Mam filtr IR, taki co przepuszcza tylko IR. Zabawa przednia, ale filtr jest duzy, a ja bym chcial go na obiektyw montowac. Filtr ma srednice kilkunastu cm, kosztowal grosze, taki na obiektyw kosztuje zdecydowanie za duzo jak na zabawe. Nie wiem, czy jest to szklo odpowiednio zabarwione, czy miedzy taflami jest jakas folia. Jak z tego wykroic mniejsze kolko? a) dobrze zamocowac i rysowac do skutku narzedziem do wycinania dziur w kafelkach b) wycinac pracowicie tarcza "diamentowa" na szlifierce c) dac sobie spokoj z MacGyverem i za grosze dac to do zakladu szklarskiego

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak

Ja bym dał do zakładu optycznego. Docinają soczewki do okularów, to kółko też zrobią. PP

Reply to
Swift

W dniu 2012-12-18 12:31, Swift pisze:

W zakładzie optycznym szkło obrabiane jest wyłącznie za pomocą szlifierki, ręcznie nie będzie im się chciało zeszlifować 3/4 powierzchni o ile jeszcze taką szlifierkę mają pod ręką a w automat nie wejdzie ale spytać warto. Poza tym automaty szlifują na podstawie oprawki albo szablonu, okrągłego o konkretnej średnicy zapewne nie mają. Szklarze mają sprzęt dość brutalny i szkło traktują mało delikatnie, mogli by porysować powierzchnię. Można by poszukać kogoś kto zajmuje się witrażownictwem tak jak ja i ma odpowiedni sprzęt na wyciągnięcie ręki.

Reply to
Padre

W dniu wtorek, 18 grudnia 2012 09:16:29 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:

Czego to ludzie nie wymyslą :) System cięcia szkła podciśnieniowy:

pomocą strumienia wody pod ciśnieniem:
WM

Reply to
ciekaw1

Toż to zwykły cyrkiel do szkła z przyssawką, ma go większość szklarzy. Ten film prezentuje przede wszystkim ten specjalny sprężynowy pobijak bez którego prostopadłe przełamanie szkła grubszego niż 10mm jest praktycznie niemożliwe. Proste cięcia grubych szkieł w terenie wykonuje się ręcznymi piłami tarczowymi, krzywizny trzeba nadal ciąć jak dawniej.

Reply to
Padre