Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma - Page 2

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Re: Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma

A i bardzo dobrze, bo jeszcze by kolega zrobi=B3 sobie albo i komu
krzywd=EA.
Napisze otwartym tekstem :
-do projektowania jakichkolwiek (powtarzam- jakichkolwiek) element=F3w
no=B6nych, czy wyposa=BFenia budynku kt=F3re mog=B1 stanowi=E6 zagro=BFenie =
dla
ludzi=F3w potrzebne s=B1 w RP uprawnienia budowlane, i to nie byle jakie
tylko we wla=B6ciwej specjalno=B6ci. Nadto, co r=F3wnie wa=BFne z punktu
widzenia prawnego a mniej inzynierskiego, trzeba by=E6 zapisanym do
odpowiedniej izby in=BFynier=F3w.
Koniec kropka. Mo=BFesz kolego poprosi=E6 swojego szefa,eby to zadanie
powierzy=B3 kasjerce- macie dok=B3adnie takie same kompetencje w my=B6l
prawa.

A swoj=B1 drog=B1, zawsze my=B6la=B3eme ta grupa to grupuje jakich=B6 ta=
fachowc=F3w, a tu widz=EA wi=EAkszo=B6=E6 odpowiedzi to ca=B3kowite lajkonik=
pisa=B3y, hmm

pzdr

Re: Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma

Lol! I z tego powodu doznaja aktu strzelistego lub objawienia.

Ales zajechal. Az mnie zamurowalo ;)

No i jak juz sie tak dowartosciowales, to czy masz cos do powiedzenia
z sensem, czy tylko tak walisz, jak na kozetce u psychoanalityka?

Jacek

Re: Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma
Nie. Po prostu maja papiery. I biora odpowiedzialnosc za swoje czyny.

Prawda tak oczywista, ze nie da sie jej inaczej skomentowac.

A ty moze jakos tak po inzyniersku - merytorycznie - potrafisz sie
ustosunkowac do tych jakze prostych regul?
Bo na razie, to sam "walisz jak na kozetce..." i wyglada mi to na zwykla
dowartosciowujaca pyskowke. Bo nawet nie polemike. :P

Re: Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma

No i swietnie. Czy ktos tu skladal zamowienie?
Pytal o odpowiedzialnosc? Zadal podpisow?

Skoro tak oczywista, to po co sadzi banaly?

Oczywiscie, ze moge. Ale po co mam sie ustosunkowywac,
skoro tu trwa niezobowiazujaca dyskusja o konstrukcjach,
a nagle facet wcina sie ze swoim niedowartosciowanym superego
i zajezdza tekstami o papierach, upowaznieniach itd. Jak zaczniesz
dyskusje o polityce, to tez jakis nerwus bedzie sie wcinal
legitymacja poselska "no bo wicie, rozumiecie, ja mam papiery"?
A jak pl.rec.foto odezwiesz sie, to tez dasz sie zakrzyczec
jakiemus papiero-manowi z ASP?

Tak go potraktowalem, jak na to zasluzyl. Tu jest grupa dyskusyjna,
a nie izba regionalna. Kazdy moze sie wypowiadac i nie musi
miec na to papierow :) A jak chwali sie papierami, to jego biznes.
Wysmiac mozna zadufka.

Jacek

Re: Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma

Raczej narzekal ze mu to wcisneli.
A niepotrzebnie - bo tego zaprojektowac nie moze,
a jego projekt i tak pojdzie do kosza.

No chyba ze sie jakos z budowlancem dogadaja i podziela
honorarium proporcjonalnie do wkladu pracy :-)

Jak bedzie dyskusja o konstrukcji budowlanej, to oczywiscie
ktos spoza cechu moze zabrac ciekawy glos. Ale przyjdzie
do projektu .. a obowiazujace w budowlance normy znasz ?

Potrafilbys np prosty mur wysoki na 10m zaprojektowac ?

Tak zeby go wiatr nie przewrocil :-)

J.

Re: Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma

No i fajnie. Uzalic sie mozna nad jego ciezka dola.

Niszczarka wszystko lyknie :)

A to juz jest podzial pracy.

A to tu da sie zrobic projekt? 8^)
Jakies repozytorium masz do pracy grupowej? :)

Statyke mialem, dynamike tez. Nawet betony :) Choc 20 lat minelo.
Gdzie norm szukac tez wiem. Sam nawet reke przylozylem do niektorych :)
Gdzie szukac projektanta tez wiem ;) Ile kosztuje tez :(

He, he, obciazenia wiatrowe tez byly. Nawet ustroje cienkoscienne :)
Bimomenty Wlasowa do dzisiaj mi sie snia, jak zjem na kolacje
cos ciezkiego :D

Jacek

Re: Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma
Panowie, slawek9000 ma racje nie ma co tu dyskutować, tu jest mowa o
poważnej konstrukcji, za którą projektant musi wziąć odpowiedzialność
cywilną. Z tego tytułu wymagane są od niego odpowiednie uprawnienia i
umiejętności.

PS

Jak mnie uczyli to była teoria prętów cienkościennych o przekroju
otwartym zgodnej z założeniami Własowa. Natomiast tłumaczyli że bimoment
jest siłą uogólnioną. Nie ma bimomentów Własowa jest hipoteza Własowa,
tak jak i jest hipoteza Eulera-Beorliniego dla belek o przekroju
pryzmatycznym. Nikt chyba nie słyszał o momencie Eulera-Beorliniego

Re: Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma

Ma racje merytoryczna i nikt temu nie zaprzecza :)
Chyba nikt nie mowi, ze czarne jest biale i odwrotnie?
No... prawie nikt :)

Natomiast forma, w ktorej ujal te swoje racje byla
godna partyjnego agitatora na Onecie. I dlatego mnie wkurzyl :)

Slusznie. To byl skrot myslowy. Wlasow nie takie rzeczy uogolnial :)
A najlepsze bylo zawsze szacowanie przedzialu bledu tej teorii,
tak mniej wiecej od 20...100%.

Jacek

Re: Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma

Jacku, nie wiem o co si=EA tak oburzasz. Powiedz mi, jaka jest r=F3=BFnica
mi=EAdzy stropemelbetowym, zbrojonym krzy=BFowo, a takim ustrojem no=B6n=
ym
jak kolega ma do zrobienia. Z punktu widzenia zagro=BFeniaycia -
=BFadna, oba niew=B3a=B6ciwie zaprojektowane mog=B1 kogo=B6 zabi=E6. I po to=

w=B3a=B6nie wymy=B6lono w RP (i to od lat 20 XX wieku) uprawnienia,eby
takie rzeczy robili ludzie, kt=F3rzy wiedz=B1 co robi=B1, a nie dlategoe=

"szef im kaza=B3, to oni zrobili".
Pomijam ju=BF tak oczywiste sprawy,e in=BFynier p=B3ac=B1cy sk=B3adki na=
 izb=EA
ma zawodowe OC, czyli straty materialne do pewnej wysoko=B6ci ma
zabezpieczone.

Jacku, nie m=F3wi=EAe konstrukcje budowlana to jaka=B6 czarna magia
dost=EApna nielicznym, ale opr=F3cz wiedzy znanej z ksi=B1=BFek i norm jest
ca=B3a masa do=B6wiadcze=F1, rozwi=B1za=F1 zwyczajowych etc. etc. A tu, na t=
ej
grupie, nawet odniesienia do PN by=B3y jakie=B6 historyczne. Przy czym,
zwracam uwag=EA na to,e nawet jak norm=EA PN-03200 konstrukcje stalowe
przeczytasz, to i tak nie zrozumiesz z niej wi=EAcej ni=BF 40%, a tym
bardziej nie b=EAdziesz potrafi=B3 si=EA ni=B1 pos=B3u=BFy=E6. Pewne rzeczy =
naprawd=EA
warto powierza=E6 fachowcom. Mo=BFe jeste=B6 mechanikiem, ja nie wiem jak
sie robi przek=B3adnie, Ty nie wiesz jak si=EA projektuje st=EA=BFenia- mo=
=BFe
niech tak zostanie. Murarz domy muruje, krawiec szyje ubrania.
pzdr

Re: Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma

O to tylko, ze przejechales sie po nieszczesnych dysktutantach
wyzywajac ich od niekompetentnych lajkonikow itp. :)
Przypominam, ze jest to lista dyskusyjna, a nie tablica
ogloszen PIIB.

Merytorycznie twoj post jest bez zarzutu, aczkolwiek
adresowany do niewlasciwych osob.

Jacek

Re: Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma
____ Wiadomość od: Grzexs ____

Rozwiązanie problemu:

Klient po dłuuuuugim namyśle stwierdził, że już nie chce takich
zbiorników...

I znów wykonaliśmy kawał solidnej nikomu niepotrzebnej roboty... Aghrrr...

Grzexs

Site Timeline