Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma

Page 2 of 2

A i bardzo dobrze, bo jeszcze by kolega zrobi│ sobie albo i komu krzywdŕ. Napisze otwartym tekstem : -do projektowania jakichkolwiek (powtarzam- jakichkolwiek) elementˇw noÂnych, czy wyposa┐enia budynku ktˇre mog▒ stanowiŠ zagro┐enie dla ludziˇw potrzebne s▒ w RP uprawnienia budowlane, i to nie byle jakie tylko we wlaÂciwej specjalnoÂci. Nadto, co rˇwnie wa┐ne z punktu widzenia prawnego a mniej inzynierskiego, trzeba byŠ zapisanym do odpowiedniej izby in┐ynierˇw. Koniec kropka. Mo┐esz kolego poprosiŠ swojego szefa, ┐eby to zadanie powierzy│ kasjerce- macie dok│adnie takie same kompetencje w myÂl prawa.
A swoj▒ drog▒, zawsze myÂla│em ┐e ta grupa to grupuje jakich tam fachowcˇw, a tu widzŕ wiŕkszoŠ odpowiedzi to ca│kowite lajkoniki pisa│y, hmm
pzdr
Add pictures here
Ôťľ
snipped-for-privacy@gmail.com napisal:

Lol! I z tego powodu doznaja aktu strzelistego lub objawienia.

Ales zajechal. Az mnie zamurowalo ;)

No i jak juz sie tak dowartosciowales, to czy masz cos do powiedzenia z sensem, czy tylko tak walisz, jak na kozetce u psychoanalityka?

Jacek

Add pictures here
Ôťľ
Jacek_P napisał(a):

Prawda tak oczywista, ze nie da sie jej inaczej skomentowac.

A ty moze jakos tak po inzyniersku - merytorycznie - potrafisz sie ustosunkowac do tych jakze prostych regul? Bo na razie, to sam "walisz jak na kozetce..." i wyglada mi to na zwykla dowartosciowujaca pyskowke. Bo nawet nie polemike. :P
Ôťľ

No i swietnie. Czy ktos tu skladal zamowienie? Pytal o odpowiedzialnosc? Zadal podpisow?

Skoro tak oczywista, to po co sadzi banaly?

Oczywiscie, ze moge. Ale po co mam sie ustosunkowywac, skoro tu trwa niezobowiazujaca dyskusja o konstrukcjach, a nagle facet wcina sie ze swoim niedowartosciowanym superego i zajezdza tekstami o papierach, upowaznieniach itd. Jak zaczniesz dyskusje o polityce, to tez jakis nerwus bedzie sie wcinal legitymacja poselska "no bo wicie, rozumiecie, ja mam papiery"? A jak pl.rec.foto odezwiesz sie, to tez dasz sie zakrzyczec jakiemus papiero-manowi z ASP?

Tak go potraktowalem, jak na to zasluzyl. Tu jest grupa dyskusyjna, a nie izba regionalna. Kazdy moze sie wypowiadac i nie musi miec na to papierow :) A jak chwali sie papierami, to jego biznes. Wysmiac mozna zadufka.

Jacek

Add pictures here
Ôťľ
On Mon, 19 Nov 2007 20:50:27 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:

Raczej narzekal ze mu to wcisneli. A niepotrzebnie - bo tego zaprojektowac nie moze, a jego projekt i tak pojdzie do kosza.
No chyba ze sie jakos z budowlancem dogadaja i podziela honorarium proporcjonalnie do wkladu pracy :-)

Jak bedzie dyskusja o konstrukcji budowlanej, to oczywiscie ktos spoza cechu moze zabrac ciekawy glos. Ale przyjdzie do projektu .. a obowiazujace w budowlance normy znasz ?
Potrafilbys np prosty mur wysoki na 10m zaprojektowac ?
Tak zeby go wiatr nie przewrocil :-)
Ôťľ

No i fajnie. Uzalic sie mozna nad jego ciezka dola.

Niszczarka wszystko lyknie :)

A to juz jest podzial pracy.

A to tu da sie zrobic projekt? 8^) Jakies repozytorium masz do pracy grupowej? :)

Statyke mialem, dynamike tez. Nawet betony :) Choc 20 lat minelo. Gdzie norm szukac tez wiem. Sam nawet reke przylozylem do niektorych :) Gdzie szukac projektanta tez wiem ;) Ile kosztuje tez :(

He, he, obciazenia wiatrowe tez byly. Nawet ustroje cienkoscienne :) Bimomenty Wlasowa do dzisiaj mi sie snia, jak zjem na kolacje cos ciezkiego :D

Jacek

Add pictures here
Ôťľ
Panowie, slawek9000 ma racje nie ma co tu dyskutowa─ç, tu jest mowa o powa┼╝nej konstrukcji, za kt├│r─ů projektant musi wzi─ů─ç odpowiedzialno┼Ť─ç cywiln─ů. Z tego tytu┼éu wymagane s─ů od niego odpowiednie uprawnienia i umiej─Ötno┼Ťci.
PS Jacek_P wrote:

Jak mnie uczyli to by┼éa teoria pr─Öt├│w cienko┼Ťciennych o przekroju otwartym zgodnej z za┼éo┼╝eniami W┼éasowa. Natomiast t┼éumaczyli ┼╝e bimoment jest si┼é─ů uog├│lnion─ů. Nie ma bimoment├│w W┼éasowa jest hipoteza W┼éasowa, tak jak i jest hipoteza Eulera-Beorliniego dla belek o przekroju pryzmatycznym. Nikt chyba nie s┼éysza┼é o momencie Eulera-Beorliniego
Add pictures here
Ôťľ

Ma racje merytoryczna i nikt temu nie zaprzecza :) Chyba nikt nie mowi, ze czarne jest biale i odwrotnie? No... prawie nikt :)
Natomiast forma, w ktorej ujal te swoje racje byla godna partyjnego agitatora na Onecie. I dlatego mnie wkurzyl :)

Slusznie. To byl skrot myslowy. Wlasow nie takie rzeczy uogolnial :) A najlepsze bylo zawsze szacowanie przedzialu bledu tej teorii, tak mniej wiecej od 20...100%.

Jacek

Add pictures here
Ôťľ
wrote:

Jacku, nie wiem o co siŕ tak oburzasz. Powiedz mi, jaka jest rˇ┐nica miŕdzy stropem ┐elbetowym, zbrojonym krzy┐owo, a takim ustrojem noÂnym jak kolega ma do zrobienia. Z punktu widzenia zagro┐enia ┐ycia - ┐adna, oba niew│aÂciwie zaprojektowane mog▒ kogo zabiŠ. I po to w│aÂnie wymyÂlono w RP (i to od lat 20 XX wieku) uprawnienia, ┐eby takie rzeczy robili ludzie, ktˇrzy wiedz▒ co robi▒, a nie dlatego ┐e "szef im kaza│, to oni zrobili". Pomijam ju┐ tak oczywiste sprawy, ┐e in┐ynier p│ac▒cy sk│adki na izbŕ ma zawodowe OC, czyli straty materialne do pewnej wysokoÂci ma zabezpieczone.

Jacku, nie mˇwiŕ ┐e konstrukcje budowlana to jaka czarna magia dostŕpna nielicznym, ale oprˇcz wiedzy znanej z ksi▒┐ek i norm jest ca│a masa doÂwiadcze˝, rozwi▒za˝ zwyczajowych etc. etc. A tu, na tej grupie, nawet odniesienia do PN by│y jakie historyczne. Przy czym, zwracam uwagŕ na to, ┐e nawet jak normŕ PN-03200 konstrukcje stalowe przeczytasz, to i tak nie zrozumiesz z niej wiŕcej ni┐ 40%, a tym bardziej nie bŕdziesz potrafi│ siŕ ni▒ pos│u┐yŠ. Pewne rzeczy naprawdŕ warto powierzaŠ fachowcom. Mo┐e jeste mechanikiem, ja nie wiem jak sie robi przek│adnie, Ty nie wiesz jak siŕ projektuje stŕ┐enia- mo┐e niech tak zostanie. Murarz domy muruje, krawiec szyje ubrania. pzdr
Add pictures here
Ôťľ
snipped-for-privacy@gmail.com napisal:

O to tylko, ze przejechales sie po nieszczesnych dysktutantach wyzywajac ich od niekompetentnych lajkonikow itp. :) Przypominam, ze jest to lista dyskusyjna, a nie tablica ogloszen PIIB.
Merytorycznie twoj post jest bez zarzutu, aczkolwiek adresowany do niewlasciwych osob.

Jacek

Add pictures here
Ôťľ
____ Wiadomo┼Ť─ç od: Grzexs ____

Rozwi─ůzanie problemu:
Klient po d┼éuuuuugim namy┼Ťle stwierdzi┼é, ┼╝e ju┼╝ nie chce takich zbiornik├│w...
I zn├│w wykonali┼Ťmy kawa┼é solidnej nikomu niepotrzebnej roboty... Aghrrr...
Grzexs
Add pictures here
Ôťľ

Related Threads