Konstrukcja z profili metalowych - czy wytrzyma

Page 2 of 2

A i bardzo dobrze, bo jeszcze by kolega zrobił sobie albo i komu krzywdę. Napisze otwartym tekstem : -do projektowania jakichkolwiek (powtarzam- jakichkolwiek) elementów no¶nych, czy wyposażenia budynku które mog± stanowić zagrożenie dla ludziów potrzebne s± w RP uprawnienia budowlane, i to nie byle jakie tylko we wla¶ciwej specjalno¶ci. Nadto, co równie ważne z punktu widzenia prawnego a mniej inzynierskiego, trzeba być zapisanym do odpowiedniej izby inżynierów. Koniec kropka. Możesz kolego poprosić swojego szefa, żeby to zadanie powierzył kasjerce- macie dokładnie takie same kompetencje w my¶l prawa.

A swoj± drog±, zawsze my¶lałem że ta grupa to grupuje jakich¶ tam fachowców, a tu widzę większo¶ć odpowiedzi to całkowite lajkoniki pisały, hmm

pzdr

Add pictures here
âś–

snipped-for-privacy@gmail.com napisal:

Lol! I z tego powodu doznaja aktu strzelistego lub objawienia.

Ales zajechal. Az mnie zamurowalo ;)

No i jak juz sie tak dowartosciowales, to czy masz cos do powiedzenia z sensem, czy tylko tak walisz, jak na kozetce u psychoanalityka?

Jacek

Add pictures here
âś–

Jacek_P napisał(a):

Nie. Po prostu maja papiery. I biora odpowiedzialnosc za swoje czyny.

Prawda tak oczywista, ze nie da sie jej inaczej skomentowac.

A ty moze jakos tak po inzyniersku - merytorycznie - potrafisz sie ustosunkowac do tych jakze prostych regul? Bo na razie, to sam "walisz jak na kozetce..." i wyglada mi to na zwykla dowartosciowujaca pyskowke. Bo nawet nie polemike. :P

âś–

No i swietnie. Czy ktos tu skladal zamowienie? Pytal o odpowiedzialnosc? Zadal podpisow?

Skoro tak oczywista, to po co sadzi banaly?

Oczywiscie, ze moge. Ale po co mam sie ustosunkowywac, skoro tu trwa niezobowiazujaca dyskusja o konstrukcjach, a nagle facet wcina sie ze swoim niedowartosciowanym superego i zajezdza tekstami o papierach, upowaznieniach itd. Jak zaczniesz dyskusje o polityce, to tez jakis nerwus bedzie sie wcinal legitymacja poselska "no bo wicie, rozumiecie, ja mam papiery"? A jak pl.rec.foto odezwiesz sie, to tez dasz sie zakrzyczec jakiemus papiero-manowi z ASP?

Tak go potraktowalem, jak na to zasluzyl. Tu jest grupa dyskusyjna, a nie izba regionalna. Kazdy moze sie wypowiadac i nie musi miec na to papierow :) A jak chwali sie papierami, to jego biznes. Wysmiac mozna zadufka.

Jacek

Add pictures here
âś–

On Mon, 19 Nov 2007 20:50:27 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:

Raczej narzekal ze mu to wcisneli. A niepotrzebnie - bo tego zaprojektowac nie moze, a jego projekt i tak pojdzie do kosza.

No chyba ze sie jakos z budowlancem dogadaja i podziela honorarium proporcjonalnie do wkladu pracy :-)

Jak bedzie dyskusja o konstrukcji budowlanej, to oczywiscie ktos spoza cechu moze zabrac ciekawy glos. Ale przyjdzie do projektu .. a obowiazujace w budowlance normy znasz ?

Potrafilbys np prosty mur wysoki na 10m zaprojektowac ?

Tak zeby go wiatr nie przewrocil :-)

âś–

No i fajnie. Uzalic sie mozna nad jego ciezka dola.

Niszczarka wszystko lyknie :)

A to juz jest podzial pracy.

A to tu da sie zrobic projekt? 8^) Jakies repozytorium masz do pracy grupowej? :)

Statyke mialem, dynamike tez. Nawet betony :) Choc 20 lat minelo. Gdzie norm szukac tez wiem. Sam nawet reke przylozylem do niektorych :) Gdzie szukac projektanta tez wiem ;) Ile kosztuje tez :(

He, he, obciazenia wiatrowe tez byly. Nawet ustroje cienkoscienne :) Bimomenty Wlasowa do dzisiaj mi sie snia, jak zjem na kolacje cos ciezkiego :D

Jacek

Add pictures here
âś–

Panowie, slawek9000 ma racje nie ma co tu dyskutować, tu jest mowa o poważnej konstrukcji, za którą projektant musi wziąć odpowiedzialność cywilną. Z tego tytułu wymagane są od niego odpowiednie uprawnienia i umiejętności.

PS Jacek_P wrote:

Jak mnie uczyli to była teoria prętów cienkościennych o przekroju otwartym zgodnej z założeniami Własowa. Natomiast tłumaczyli że bimoment jest siłą uogólnioną. Nie ma bimomentów Własowa jest hipoteza Własowa, tak jak i jest hipoteza Eulera-Beorliniego dla belek o przekroju pryzmatycznym. Nikt chyba nie słyszał o momencie Eulera-Beorliniego

Add pictures here
âś–

Ma racje merytoryczna i nikt temu nie zaprzecza :) Chyba nikt nie mowi, ze czarne jest biale i odwrotnie? No... prawie nikt :)

Natomiast forma, w ktorej ujal te swoje racje byla godna partyjnego agitatora na Onecie. I dlatego mnie wkurzyl :)

Slusznie. To byl skrot myslowy. Wlasow nie takie rzeczy uogolnial :) A najlepsze bylo zawsze szacowanie przedzialu bledu tej teorii, tak mniej wiecej od 20...100%.

Jacek

Add pictures here
âś–

wrote:

Jacku, nie wiem o co się tak oburzasz. Powiedz mi, jaka jest różnica między stropem żelbetowym, zbrojonym krzyżowo, a takim ustrojem no¶nym jak kolega ma do zrobienia. Z punktu widzenia zagrożenia życia - żadna, oba niewła¶ciwie zaprojektowane mog± kogo¶ zabić. I po to wła¶nie wymy¶lono w RP (i to od lat 20 XX wieku) uprawnienia, żeby takie rzeczy robili ludzie, którzy wiedz± co robi±, a nie dlatego że "szef im kazał, to oni zrobili". Pomijam już tak oczywiste sprawy, że inżynier płac±cy składki na izbę ma zawodowe OC, czyli straty materialne do pewnej wysoko¶ci ma zabezpieczone.

Jacku, nie mówię że konstrukcje budowlana to jaka¶ czarna magia dostępna nielicznym, ale oprócz wiedzy znanej z ksi±żek i norm jest cała masa do¶wiadczeń, rozwi±zań zwyczajowych etc. etc. A tu, na tej grupie, nawet odniesienia do PN były jakie¶ historyczne. Przy czym, zwracam uwagę na to, że nawet jak normę PN-03200 konstrukcje stalowe przeczytasz, to i tak nie zrozumiesz z niej więcej niż 40%, a tym bardziej nie będziesz potrafił się ni± posłużyć. Pewne rzeczy naprawdę warto powierzać fachowcom. Może jeste¶ mechanikiem, ja nie wiem jak sie robi przekładnie, Ty nie wiesz jak się projektuje stężenia- może niech tak zostanie. Murarz domy muruje, krawiec szyje ubrania. pzdr

Add pictures here
âś–

snipped-for-privacy@gmail.com napisal:

O to tylko, ze przejechales sie po nieszczesnych dysktutantach wyzywajac ich od niekompetentnych lajkonikow itp. :) Przypominam, ze jest to lista dyskusyjna, a nie tablica ogloszen PIIB.

Merytorycznie twoj post jest bez zarzutu, aczkolwiek adresowany do niewlasciwych osob.

Jacek

Add pictures here
âś–

____ Wiadomość od: Grzexs ____

RozwiÄ…zanie problemu:

Klient po dłuuuuugim namyśle stwierdził, że już nie chce takich zbiorników...

I znów wykonaliśmy kawał solidnej nikomu niepotrzebnej roboty... Aghrrr...

Grzexs

Add pictures here
âś–