kto zna się na teorii robotów?

Witam

Mam typowy problem inżynierski. Muszę opisać wzorami zachowanie się manipulatora o trzech stopniach swobody. O ile opis jego elementów w przestrzeni 3D nie był strasznym problemem, o tyle schody zaczęły się przy wyznaczeniu momentów bezwładności i energii poszczególnych elementów(nie jestem niestety fizykiem ani mechanikiem). Opisywanie problemu bez rysunku i podstawowych wzorów nie ma większego sensu. Mam przygotowany rysunek i część wzorów. Jeżeli ktoś ma chęć i czas zmierzyć się razem zemną z tym problemem to proszę o kontakt snipped-for-privacy@op.pl

Pozdrawiam

Grzegorz

Reply to
Greg

Użytkownik "Greg" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:cf5tr6$b68$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Jeśli jesteś z 3miasta to mam parę dobrych książek na ten temat. Konrad

Reply to
KA

Niestety mam kawał drogi do ciebie :( . Ale jak byś mógł podać tytuły i autorów to bym był wdzięczny.

Reply to
Greg

Qrka, muszę zrobić najpierw inwentaryzację piwnicy, bo to wszystko gdzieś tam trafiło :-). Jutro będę wszystko wiedział.

Konrad

Reply to
KA

Niestety, gdzieś mi te książki wsiąkły. Ktoś mi je zap...pożyczył. I tyle je widziałem. Właśnie Craig między innymi, ale nie tylko :-(

Konrad

Reply to
KA

To wielka szkoda :(