Mosty!!!

Niesmialo dodam ze cytowane 700 tys zl to jest koszt 100-200m autostrady .. czyli tyle co nic :-)

A swoja droga - wiadukt nad Osobowicka we Wroclawiu tez pekl na rogu przy jednym z punktow podparcia - i to zanim cokolwiek po nim przejechalo. Jak to sie potem naprawia ? Jest jakis sposob "sklejenia" zelbetu ?

Bartek napisa³(a):

Reply to
Wies³aw

U¿ytkownik "Wies³aw " napisa³ w wiadomo¶ci news:cna2l8$q4q$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

najprzedniejszej

Witam!

Niestety nie posiadam jeszcze uprawnieñ projektowych, ale pracowa³em w biurze projektowym jako asystent, wiêc mogê siê podzieliæ w³asnym do¶widczeniem. Zdarza³o mi siê braæ udzia³ w projektowaniu do¶æ odpowiedzialnych i wytê¿onych konstrukcji. Najwiêkszym egzaminem dla zespo³u projektowego jest rozpoczêcie realizacji ich projektu, wtedy wychodz± wszystkie braki i nidoci±gniêcia w projekcie. Czasami zdarza³y siê zgrzyty na budowie, ale na szczê¶cie nie pope³ni³em nigdy wiêkszego b³êdu, bo mniejsze mia³y miejsce. Chcê przez to powiedzieæ, ¿e kto¶ kto pracuje w tej bran¿y obci±¿ony jest du¿± odpowiedzialno¶ci±. Zdarza³o mi siê czasami, ¿e budzi³em siê w nocy z wra¿eniem, ¿e pope³ni³em jaki¶ kardynalny b³±d w projekcie. Jest praca bardzo stresuj±ca. Infantylne t³umaczenia pana profesora kampromituj± nie tylko niego ale tak¿e ca³± bran¿ê.

Reply to
Bartek

Witam ! Pan Bartek napisa³ m.in.:

A kto ich nie pope³nia ? Ale wa¿ne, by by³o ich najmniej i by³y malutkimi, nie rzutujacymi na wysi³ek konstrukcji. Ja robi³em w innej bran¿y. Klepn±³em kilka ¶miesznych b³êdów, takich szkolnych, bo nie chcia³o mi siê podrachowaæ czego¶ nadzwyczaj prozaicznego. Du¿e, wg zasady, 4 razy pomy¶l, trzy razy podlicz, dwa razy narysuj i tylko raz daj do wykonania, traktowa³em starannie i z nale¿yt± uwag±.

Ten tylko uwierzy ¿e tak jest, kto pracowa³ lub pracuje _na serio_ w konstruowaniu. Pozostali maj± wyobra¿enia przeciwne. Siedzisz w ciepe³ku, rysujesz, a to jest robota bez wysi³ku, tyle co trzymanie o³ówka w palcach, darmazjad ! Ale nie kadz±c, powiem jako starszy kolega, ¿e ma Pan cechy rasowego konstruktora-projektanta. Proszê by PT Forumowicze darowali mi ten osobisty fragment.

I ni tylko t±, mostowo-drogowo-budowlan±, ale polsk± sztukê in¿yniersk±. Pozdrawiam serdecznie. Wiesiek-sensei4

Reply to
Wies³aw

Skoro ju¿ Sensei zabra³ g³os, to ja jeszcze dorzucê, ¿e owa zamiana betonu na piasek i tym podobne doprowadzi³y do zawalenia siê autostrady podczas trzêsienia ziemi w Kobe. Skoro w Japonii dochodzi do takich przekrêtów, to nie chcê wiedzieæ, do czego dochodzi w Polsce...

Pozdrawiam, mt

-- snipped-for-privacy@japonia.org +48608632223

Maciek Traczyk

A w innych krajach to mosty nie pekaja ?

Kto niby opracowal te technologie z wloknami weglowymi i po co :-)