Naczynie wyrównawcze

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
przerabiam właśnie instalacje grzewczą w domu. I mam problem z naczyniem
wyrównawczy.
Chciałem go zamontować na szczycie instalacji jednak jest to za pompkom
obiegową (system obiegu wymuszony), czy to ma jakieś znaczenie?
bo na wszystkich schematach naczynie jest narysowane zaraz po wyjściu z
pieca a nie np. na pionie grzejnikowym (jak chcę zrobić).

Jaką rolę pełni takie naczynie?

Re: Naczynie wyrównawcze

U moich rodziców taka instalacja pracuje od wielu lat. Naczynie wyrównawcze
na szczycie, pompa na rurze zaraz za piecem. Można tą pompę włączyć lub nie,
wtedy c.o. pracuje na grawitacji.

Zbyszek

Re: Naczynie wyrównawcze
Skoro mowa o naczyniach wzbiorczych:
Jest domek pietrowy z piwnica, instalacja CO uklad zamkniety, naczynie
wzbiorcze, dwa zawory bezpieczenstwa ( na wszelki wypadek ), oraz dwa
piece gazowy i  weglowy ( awaryjny ). Piece nie pracuja jednoczesnie.
Wszystko dzialalo sobie 10 lat.
Przy wymianie pieca gazowego, "fachowiec od montazu" stwierdzil, ze tak
byc nie moze, musi byc naczynie wzbiorcze.
  Czy jest jakis przepis zabraniajacy montazu pieca weglowego w
zamknietym uklaczie CO ? Ewentualnie dwoch piecy gazowego i weglowego ?
Ewentualnie jakies przeciwskazania techniczne?
Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz.

Pozdrawiam,

MarekP

Re: Naczynie wyrównawcze

    Teoretycznie tak, ale w tak małej instalacji nie. Pod warunkiem, że nie
będzie za kotłem, bo to jest tak naprawde tylko ważne, by na naczynie nie
działała gorąca woda.
--

Site Timeline