napięcie 3-fazowe w USA

Mam pytanie na temat standardów zasilania 3 fazowego w USA ( 3x208V maja takie?). Dokładnie chodzi o to czy w maszynie zainstalowany polski silnik 3 fazowy będzie działał czy nie i jak go podpiąć. Wszelkie informacje będą przydatne. Zaznaczam że nie jestem elektrykiem ale musze dobrać jakieś napęd.

Pozdrawiam Kanti

Reply to
kanti" <wesoly-traktor(wytnij

Witam W USA zasilanie jednofazowe jest 110 V, czyli 3 fazowe powinno byc 3 X 190 V, u nas jest 3 X 400 V. Wstawienie amerykańskiego silnika jest najprostsze. Czy są gotowe transformatory 3 fazowe do zamiany standardu US na europejski, nie wiem. Jednofazowe małej mocy 230/110V są dostępne w detalu w USA "dla podróżujących po Europie amerykańców"

Reply to
Paweł Pracki

Paweł Pracki napisał(a):

W naszym labie amerykanie maja 110V 60Hz "w gniazdkach", ale siec silowa to standardowe 3x440V 60Hz.

Pozdrowienia MarekP

Reply to
MarekP

Użytkownik "MarekP" snipped-for-privacy@poczta.usun.onet.pl>

Ok wielkie dzięki za odpowiedź, rozumiem że bez trafo polski silnik 3-fazowy nie wchodzi w grę...

wg:

ęcie sieciowe w gniazdkach to 120[V] 60[Hz] nie bardzo wiem gdzie jest błąd ale to nie ma większego znaczenia

Pozdrawiam Kanti

Reply to
kanti" <wesoly-traktor(wytnij

W Stanach nic nie może być proste, znalazłem coś takiego:

In North Amwerica, residential single phase 120/240 V is normal. Voltage hot to neutral is 110 min to 125 max, generally about 120; hot to hot is double that (220 to 250, generally about 240). Years ago it was generally about 115/230.

Commercial/industrial 3 phase is available in several versions, with several older versions still around, as follows.

Nominal Range Usual

Current

120/208 110/190 - 127/220 120/20 230 or 240* 127/220 - 144/250 139/240 265/460 or 277/480 254/440 - 277/480 277/480 or 265/460
Reply to
pisz_na.mirek

kanti napisał(a):

Bledny wniosek. Kazdy ( no moze prawie kazdy) silnik 380V 50Hz bez problemu pojdzie na

440V 60Hz. Prad i moc beda prawie takie same. W przypadku nizszego napiecia sieci moc moze byc zbyt mala aby napedzic urzadzenie.

Sorry, oczywiscie nominalnie 120V, (uzywamy 110 bo latwiej i szybciej sie gada, no i sie rozni od 220 -i tak juz w krew weszlo)

Pozdrawiam MarekP

Reply to
MarekP

Bedzie chodzic, nie przeszkadza ci 60Hz? Bedziesz wykorzystywal przewod neutralny (sterowanie, hamulec elektromagnetyczny)? W USA najczesciej spotkasz trojfazowy system "delta" lub "gwiazda". Gwiazda: napiecie miedzy dowolnymi fazami: ~208V, pomiedzy neutralnym a dowolna faza ~120V. Delta: napiecie miedzy dowolnymi fazami: ~240V, napiecie miedzy neutralnym a fazami "przyleglymi" do niego: ~120V, miedzy neutralnym a faza "przeciwlegla" ~208V. Silnik powinien smigac, musisz jedynie uwazac, zeby przy podlaczaniu do systemu "delta" nie puscic 208V na sprzet dostosowany do 120V.

Reply to
melon

Bedzie działał np. silnik o konfiguracji: 400V gwiazda/240V trójkąt Podepnij go w trójkąt i szafa gra :)

Wysyłamy tam sprzęt z silnikami polskimi od kilku lat wraz z automatyką. :) W razie pytań mailuj na snipped-for-privacy@gmail.com.

Pozdr.

Reply to
kosmag

Jeszcze raz wielkie dzięki Wszystkim za pomoc.