Niestabilna pralka

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Cześć!

Poradźcie mi, proszę, jak umocować pralkę automatyczną
w łazience. Pralka Indesit ciągle slizga się na kafelkach.
Najgorzej jak jest mało prania. Próbowałem bardzo
wielu sposobów, włącznie z matą antypoślizgową, ale
nic nie jest skuteczne.

...już mi zaczyna klejenie chodzić po głowie... :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Niestabilna pralka

Przywiąż.
;-)

zyga
--
--force --nodeps --all

Re: Niestabilna pralka

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"

Ty się zając nie śmiej, bo przy każdym praniu jak policjant stoję...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Niestabilna pralka

Ja nie zając.
:/

Podałem ci rozwiązanie, zakładając, że masz dobrze wypoziomowaną pralkę.

zyga
--
--force --nodeps --all

Re: Niestabilna pralka

A może amortyzatory ( albo "amortyzatory cierne" ) do wymiany ?

Jak by się uprzeć to i przykręcić by się dało :)

--
P. Jankisz
Re: Niestabilna pralka

Re: Niestabilna pralka

Jeśli nie dawno nabyta, to sprawdź, czy odkręciłeś z tyłu taką belkę. Belka
ta ma za zadanie umoeruchomić tłumiki drgań bębna na czas transportu. Ja,
jak moją uruchomiłem bez zdjęcia tego elementu, to pralkę pochwyciłem w
bezpośrednim pościgu już u wrót łazienki.

Re: Niestabilna pralka

Mam tą pralkę dwa lata i te objawy ma od nowości...

Pozdrowienia. Krzysztof  z Tychów.

Re: Niestabilna pralka

To tym bardziej prawdopodobne, ze nie zdjales blokady (z tylu, czasami
pare sztuk tego jest), patrz instrukcja obslugi.

Wieslaw

Re: Niestabilna pralka

To nie to...
Blokady były już zdejmowane conajmniej trzykrotnie... :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Niestabilna pralka

Probuj dalej, nie zniechecaj sie. Za ktoryms razem sie uda...

--
pozdrawiam
Re: Niestabilna pralka

Przemyj nóżki i podłogę acetonem.

Zamiast kleju, wypróbuj to:
http://www.modest.com.pl/sklep.pl?c=l--tiplanti
http://www.kdc.pl/Spray-antyposlizgowy-Ice-grip_p700533000.html

Mozna przykleić (przykręcić) ogramiczniki w postaci miseczek, lub pierscieni.

WM

Re: Niestabilna pralka

To musisz tak:
1) zaobserwowac, w ktora strone pralka sie slizga i z jaka predkoscia;
2) na podstawie masy pralki i predkosci slizgania wyliczyc
wspolczynnik tarcia statycznego i dynamicznego;
Jezeli pralka wykonuje ruchy Browna, to musisz
zastosowac wzory Einsteina-Smoluchowskiego.
3) zerwac kafelki z podlogi
4) zrobic wylewke o nachyleniu takim, zeby skladowa pozioma sily
grawitacji dokladnie rownowazyla sile sciagajaca pralke.
W obliczeniu nachylenia pomoze ci wlasnie obliczenie wspolczynnika tarcia.
Nachylenie nowej wylewki oczywiscie musi byc takie, zeby wznosola sie
w kierunku, w ktorym dotychczas jechala pralka.
4) polozyc na nowo kafelki, na razie na sucho
5) dokonac eksperymentalnej kontroli obliczen (2-3 prania)
6) ostatecznie umocowac kafelki, dokonujac ewentualnych korekt nachylenia
za pomoca grubszej lub cienszej warstwy kleju.

Sposob drugi:
1) Z plaskownika 40 mm (grubosc 8-10 mm) musisz pospawac obejmy
na pralke, w srodku wylozone jakims filcem lub guma, zeby sie pralka
nie podrapala
2) w scianie wykuwasz odpowiednie otwory i na cement kotwisz w nich uchwyty,
tez z w.w. plaskownika. Ewentualnie uchwyty mocujesz kolkami rozporowymi
ze srubami M16
3) Kotwy z obejmami sa laczone na zawleczki, zeby latwo odlaczyc
(tzn. kotwa i obejma maja otwory, w ktore wchodzi zawleczka
(doradzam zawleczke ze sruby m12). Ewentualnie mozna zrobic taki system, jak
dla klodek w piwnicach: szczelina w obejmie nakladana na uszko w kotwie w
scianie
i w to wchodzi zawleczka

Sposob trzeci: wynajac ruskiego na godziny, niech trzyma
pralke w czasie prania.

--
pozdrawiam
Re: Niestabilna pralka

Za-omnialem o sposobie czwartym: dorob pralce kolka i odbojniki, dlugi kabel
zasilajacy i niech sobie jezdzi, gdzie chce.
Po praniu zaturlasz ja do kšta.

--
pozdrawiam
Re: Niestabilna pralka

W takim rozwiązaniu może być problem, jak zablokuje drzwi :)

Re: Niestabilna pralka

 To jeszcze z tyłu elastyczna lina i kotwą do ściany ;)

 A jak na dole przymocujesz szmaty, to jeszcze łazienkę posprząta.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Re: Niestabilna pralka

Kombinujecie, a sila jest znikoma.
pare gum/sprezyn/pianek gdzies z boku zapewnia stabilnosc.

J.

Re: Niestabilna pralka

Wszystkie śruby ekstra utwardzane, ma się rozumieć :)

--
P. Jankisz
Re: Niestabilna pralka

Wina tkwi w pralce.Moja nawet na wirowaniu jest stabilna i nawet nie
zakołysze. Sprawdz jej stan techniczny. Może sprężyna jakaś spadła
mocująca,może amortyzator się poluzował,lub jest zepsuty...
Jeśli chodzi o stabilizację to wypoziomować ,ustawić nóżki sztywno
[dokręcone i zblokowane],ewentualnie [nie jestem pewien]może dwustronna
taśma klejąca dość gruba i przykleić tym nóżki po wcześnieszym odtłuszczeniu
miejsc klejenia ?

Nikto

Re: Niestabilna pralka

Mata zapobiega poślizgowi, ale nie tłumi drgań, które powodują ruchy pralki.
Ja swoją bestię załatwiłem w ten sposób, że kupiłem gumową wycieraczkę (do
wycierania nóg pod drzwiami) - taką dość grubą (ze 2-3 cm) z okrągłymi
otworami. Coś ok. 18 zł w markecie budowlanym.
Pomogło. Już nie zwiedza łazienki, a przynajmniej nie aż tak...
Tomek

Site Timeline