Niestabilna pralka

Page 1 of 2
Cześć!
Poradźcie mi, proszę, jak umocować pralkę automatyczną w łazience. Pralka Indesit ciągle slizga się na kafelkach. Najgorzej jak jest mało prania. Próbowałem bardzo
wielu sposobów, włącznie z matą antypoślizgową, ale nic nie jest skuteczne.
...już mi zaczyna klejenie chodzić po głowie... :-)
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Przywiąż. ;-)
zyga
--
--force --nodeps --all

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
wiadomości

Ty się zając nie śmiej, bo przy każdym praniu jak policjant stoję...
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Ja nie zając. :/
Podałem ci rozwiązanie, zakładając, że masz dobrze wypoziomowaną pralkę.
zyga
--
--force --nodeps --all

W dniu 2010-01-16 17:34, Krzysztof Tabaczyński pisze:

A może amortyzatory ( albo "amortyzatory cierne" ) do wymiany ?
Jak by się uprzeć to i przykręcić by się dało :)
--
P. Jankisz
Witam Po pierwsze wypoziomować. Po drugie (zakładam, że jest to pralka ładowana od przodu), jeżeli nie jest nowa, to sprawdź, czy któraś ze sprężyn na których wisi od góry bęben nie pospadała z zaczepów, to się czasem zdarza. Od dołu bęben wsparty jest zazwyczaj na 2 amortyzatorach, które z czasem tracą swoje właściwości i należy je wymienić. W mojej starej pralce, kiedyś urwał się blaszany uchwyt mocujący taki amortyzator do bębna. Strasznie trzęsła. PP

wiadomości
Jeśli nie dawno nabyta, to sprawdź, czy odkręciłeś z tyłu taką belkę. Belka ta ma za zadanie umoeruchomić tłumiki drgań bębna na czas transportu. Ja, jak moją uruchomiłem bez zdjęcia tego elementu, to pralkę pochwyciłem w bezpośrednim pościgu już u wrót łazienki.

Mam tą pralkę dwa lata i te objawy ma od nowości...
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Krzysztof Tabaczyński wrote:

To tym bardziej prawdopodobne, ze nie zdjales blokady (z tylu, czasami pare sztuk tego jest), patrz instrukcja obslugi.
Wieslaw

To nie to... Blokady były już zdejmowane conajmniej trzykrotnie... :-)
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Probuj dalej, nie zniechecaj sie. Za ktoryms razem sie uda...
--
pozdrawiam

Przemyj nóżki i podłogę acetonem.

Zamiast kleju, wypróbuj to: http://www.modest.com.pl/sklep.pl?c=l--tiplanti http://www.kdc.pl/Spray-antyposlizgowy-Ice-grip_p700533000.html
Mozna przykleić (przykręcić) ogramiczniki w postaci miseczek, lub pierscieni.
WM

To musisz tak: 1) zaobserwowac, w ktora strone pralka sie slizga i z jaka predkoscia; 2) na podstawie masy pralki i predkosci slizgania wyliczyc wspolczynnik tarcia statycznego i dynamicznego; Jezeli pralka wykonuje ruchy Browna, to musisz zastosowac wzory Einsteina-Smoluchowskiego. 3) zerwac kafelki z podlogi 4) zrobic wylewke o nachyleniu takim, zeby skladowa pozioma sily grawitacji dokladnie rownowazyla sile sciagajaca pralke. W obliczeniu nachylenia pomoze ci wlasnie obliczenie wspolczynnika tarcia. Nachylenie nowej wylewki oczywiscie musi byc takie, zeby wznosola sie w kierunku, w ktorym dotychczas jechala pralka. 4) polozyc na nowo kafelki, na razie na sucho 5) dokonac eksperymentalnej kontroli obliczen (2-3 prania) 6) ostatecznie umocowac kafelki, dokonujac ewentualnych korekt nachylenia za pomoca grubszej lub cienszej warstwy kleju.
Sposob drugi: 1) Z plaskownika 40 mm (grubosc 8-10 mm) musisz pospawac obejmy na pralke, w srodku wylozone jakims filcem lub guma, zeby sie pralka nie podrapala 2) w scianie wykuwasz odpowiednie otwory i na cement kotwisz w nich uchwyty, tez z w.w. plaskownika. Ewentualnie uchwyty mocujesz kolkami rozporowymi ze srubami M16 3) Kotwy z obejmami sa laczone na zawleczki, zeby latwo odlaczyc (tzn. kotwa i obejma maja otwory, w ktore wchodzi zawleczka (doradzam zawleczke ze sruby m12). Ewentualnie mozna zrobic taki system, jak dla klodek w piwnicach: szczelina w obejmie nakladana na uszko w kotwie w scianie i w to wchodzi zawleczka
Sposob trzeci: wynajac ruskiego na godziny, niech trzyma pralke w czasie prania.
--
pozdrawiam

Za-omnialem o sposobie czwartym: dorob pralce kolka i odbojniki, dlugi kabel zasilajacy i niech sobie jezdzi, gdzie chce. Po praniu zaturlasz ja do kšta.
--
pozdrawiam
On nie, 17 sty 2010 10:59:05 in article pluton wrote:

W takim rozwiązaniu może być problem, jak zablokuje drzwi :)
Dnia Sun, 17 Jan 2010 13:25:31 +0000 (UTC), Mirek napisał(a):

To jeszcze z tyłu elastyczna lina i kotwą do ściany ;)
A jak na dole przymocujesz szmaty, to jeszcze łazienkę posprząta.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
On Sun, 17 Jan 2010 10:54:27 +0100, pluton wrote:

Kombinujecie, a sila jest znikoma. pare gum/sprezyn/pianek gdzies z boku zapewnia stabilnosc.
W dniu 2010-01-17 10:54, pluton pisze:

Wszystkie śruby ekstra utwardzane, ma się rozumieć :)
--
P. Jankisz

Wina tkwi w pralce.Moja nawet na wirowaniu jest stabilna i nawet nie zakołysze. Sprawdz jej stan techniczny. Może sprężyna jakaś spadła mocująca,może amortyzator się poluzował,lub jest zepsuty... Jeśli chodzi o stabilizację to wypoziomować ,ustawić nóżki sztywno [dokręcone i zblokowane],ewentualnie [nie jestem pewien]może dwustronna taśma klejąca dość gruba i przykleić tym nóżki po wcześnieszym odtłuszczeniu miejsc klejenia ?
Nikto

Mata zapobiega poślizgowi, ale nie tłumi drgań, które powodują ruchy pralki. Ja swoją bestię załatwiłem w ten sposób, że kupiłem gumową wycieraczkę (do wycierania nóg pod drzwiami) - taką dość grubą (ze 2-3 cm) z okrągłymi otworami. Coś ok. 18 zł w markecie budowlanym. Pomogło. Już nie zwiedza łazienki, a przynajmniej nie aż tak... Tomek

Related Threads