o co tu chodzi -rodzaj ?rubek

W dniu 2015-12-21 o 10:14, J.F. pisze:

*Samodzielny* serwis.
Reply to
PeJot

W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 10:32:49 UTC+1 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Rozpocząć od rozpisania programu badań rynkowych, rozesłać ankiety do miarodajnego kręgu specjalistów, ustalić metody statystycznej obróbki wyników, wtedy będziesz miał jako takie pojęcie ile (i jakich) kombinacji typ/rozmiar/głębokość wpuszczenia wkręta potrzebujesz pokryć. No i jeszcze do tego dochodzi zmienność standardów, bo tak jak z tym Twoim zestawem DeWalta, obudzisz się po ośmiu latach i stwierdzisz że do niczego już nie pasuje.

A tak poważnie: trzymać z kumplami którzy kolekcjonują narzędzia i chętnie pożyczą potrzeboszczakowi.

W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 10:40:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Tak sobie myślę, teraz tyle jest fajnych projektów open source hardware, cuda ludzie wymyślają a potem cały świat sobie to robi w domach. Drukarki 3d, autonomiczne samoloty, cuda niewidy. A nikt jeszcze nie wymyślił żeby z dremela zrobić szlifierkę cnc, która by taki bit wyrzeźbiła z jakiegoś twardego kawałka materiału? 4 osie powinny wystarczyć, toż to standardowa elektronika od tych "zrób to sam" drukarek 3d da radę obsłużyć.

Powitanko,

Moze dzialac az za dobrze i opiec wlasciciela;-)

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup W dniu 2015-12-21 o 10:14, J.F. pisze:

Niesamodzielnego w ogole nie przewiduja.

100zl, 30$, a u producenta pewnie 15 czy 10$ - tego sie naprawde nie oplaca naprawiac.

A 100zl to jakis drogi model ...

a Matka Ziemia co na to? Ekolodzy się przykuwają do drzew bo droga, elektrowania itd.: A tutaj to jest dopiero marnotrastwo. Albo jak w Krakowie kupuje mleko z Białegostoku. To już w małopolsce krów nie ma? Albo ile papieru idzie na opakowania lub wożenie powietrza. Żeby wyglądało że jest więcej niż jest. Tylko że to nie jest tak spektakularne :(

Ślubny prezent :)

Reply to
suryga
Reply to
suryga

Nie jest. Zagadnienia z przewodem ochronnym to temat wymagający jednak wiedzy z zakresu elektrotechniki. Nawet podstawowej. Henio po siłowni i koksie może co najwyżej zerwać gwint w śrubie jak ktoś go poprosi.

Mam w domu żyrandol który nie wymaga przewodu PE ale wyglądający jak PE z niego wystaje: jako wspólny, + dwie fazy ...

Albo: próbnik świeci na wszystkich przewodach i który to fazowy i dlaczego świeci na każdym? Etc ...

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2015-12-21 o 14:31, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Lampa to 2 żyły, była mowa o 3 :)

A patrząc wokoło, po znajomych nie z branży - tak niestety jest. Można nad tym ubolewać, ale znacznie lepiej to wykorzystać.

Reply to
PeJot

Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

No wiesz, gdyby to urzadzenie wytrzymywalo 5-10 lat, bo tyle bez problemu moze, to by nie bylo problemu. Ale ono specjalne tak zrobione, zeby wytrzymalo 2 lata ...

W dniu 2015-12-21 o 12:57, J.F. pisze:

Niektóre marki od dużego AGD ( pralki dobrym przykładem ) wręcz nie prowadzą oficjalnej dystrybucji części zamiennych.

OK, a dasz +50% więcej za AGD mając świadomość że jest serwisowalny ?

Reply to
PeJot

W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 14:29:41 UTC+1 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Ludzkość przez prawie cały czas jej istnienia nie potrafiła transportować towarów ani ludzi. A ci którzy potrafili, budowali fortuny i mocarstwa, zostawiając innych w tyle pod względem rozwoju cywilizacyjnego. Chcesz się cofnąć do czasów średnowiecza i zaprzestać handlu na dużych odległościach? Ile masz lat i ile to już jest ponad średniowieczny standard długości życia?

W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 14:49:49 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

Niektóre idą jeszcze dalej: mówią oddaj nam swoją starą pralkę, a nową dostaniesz z rabatem. Żebyś tylko jej nie wyrzucał na śmietnik, bo tam ja rozkręcą, a sprawne części sprzedadzą na allegro.

Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 14:49:49 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

Biorac pod uwage, ze stara nie musi byc ich firmy, to wyglada jak ogolnoswiatowy, zydowski spisek :-)

Ale sposobem ich - najpierw wymontowac co uzyteczne, a potem oddac :-)

P.S. Nie wolno na smietnik. Ba - u nas nawet nie mozna rozkrecic, poza uprawnionymi firmami WEEE.

Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup W dniu 2015-12-21 o 12:57, J.F. pisze:

Tu akurat bylo o malym AGD ... tam sie nie dziwie, ze napraw nie przewiduje sie - za drogo by to kosztowalo.

Hm ... chyba nie. Za drogo, i nie bardzo wierze w ta serwisowalnosc. Ale do pralki czy lodowki bylbym sklonny troche doplacic - czy moze - z dwoch, wybralbym taka, ktora czesci ma dostepne. Tzn do pralki czesci, do lodowki to raczej raczej jakies polki.

Tym niemniej - jak sie za szybko zepsuje - nastepnym razem kupie innej firmy.

Ostatnio zrezygnowalem z doplaty do lodowki za przedluzona gwarancje. IMO - 5 lat to ona ma obowiazek wytrzymac bez doplat. A jesli nie ... szlaban na wszystkie wyroby danej firmy.

Niestety - firma okazala sie szybsza i zbankrutowala :-)

W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 15:27:04 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Nie wiem czy żydowski, ale jak pośledzisz kto ma ile akcji w tych firmach, to dojdziesz że to wszystko należy do tych samych ludzi.

Nie, nie na śmietnik. Na wystawkę, żeby recycling centre przyjechał i wziął. Z tego co widziałem, one wszystkie znikają zanim ta ciężarówka przyjedzie.

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Myślisz że statystyczny mężczyzna w PL nie jest w stanie wymienić przewodu zasilającego w lampie?

Były już dyskusje, w których padały przykłady, że nawet nie każdy elektryk "z papierami" jest w stanie poprawnie wykonać podłączenie L, N i PE.

:)

Reply to
yabba

Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 15:27:04 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Znikaja, ale na wystawke tez nie wolno. Wolno do sklepu, ktorych sprzedal nam nowe.

W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 15:14:22 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

Ale ja nie chcę zaprzestać handlu. Na przykładzie krów (bardzo przykład przerysowany)

Kiedyś były krowy w okolicach Krakowa i Białegostoku. Tu i tu było mleko.. Pojawił się silnik diesla i cała infrastruktura drogowo-sprzedażowa. Po 10 latach w Krakowie nie ma krów. Infrastruktura związana z hodowlą krów również przestaje istnieć. A Białystok dostarcza mleko nie tylko do Krakowa ale i ościennych miast Czy Ty jako król Krak byłbyś zadowolony z takiej sytuacji? Gdzie tu jest zarządzanie ryzykiem?

I w skali globalnej

- gdy są monokultury (rolnicze, przemysłowe np kopalnie w GB) środowisko (ludzie też!!!) się degeneruje I kwestia kosztów w totalu na samym końcu tabelki gdzie są też koszty ukryte których nikt nie liczy. By to mleko przywieź do Krakowa z Białegostoku trzeba włożyć energie w transport. Produkty powstałe w trakcie takiego transportu nie zawsze muszą być pozytywne dla środowiska.

Celowo nie piszę szczegółowo ponieważ sto lat temu wszyscy się martwili ilością końskiego gówna. A teraz problemu tego nie ma.

Pytanie ile REALNYCH sposobów transportowania mleka możemy zaproponować marketom. Silnik diesla. Coś jeszcze?

Nie jestem ekooszołemem i lubie banany. I rozumiem że trzeba je sprowadzać z Kostaryki. Ale czy naprawdę muszę w Krakowie pić mleko z Białegostoku?

NIe trzeba średniowiecza Odpowiem tak moja żona i mój pierwszy syn 100 lat temu by nie żyli. I myślę że tu tkwi żródło krótkowieczności w wiekach średnich. Niemowlęta bardzo je obniżały.

I trochę z innej bajki:

Panie prezesie tniemy koszty bo EBITA mu się zgadzać na koniec roku.

Ja tylko zastanawiam się kto będzie kupował to wszystko.

Reply to
suryga

Kiedyś kupiłem czajnik elektryczny za 30 zł w Media. Właczyłem. Padł bezpiecznik po 0,002 sek. Pani w sklepie nawet się nie zapytała dlaczego oddaje. Kolejny kupiłem +200% . Mój czas, paliwo, amortyzacja samochodu, energia żeby się zastanowić i poszukać w internecie (prąd) energia żeby wnieść i zamontować - jak trzeba, energia żeby stare wyrzucić do śmieci i pudełko po nowym.

przecież to wszystko KOSZTUJE tak naprawę

Niby że mam za te dwie śrubki zapłacić 50% więcej? :)

Reply to
suryga