Ocieplenie okien

Czołem.

Branża nie moja, a trzeba praktyki. Moje mieszkanie w bloku jest narażone na wiatry z jednego kierunku co powoduje wychładzanie 2 narożnych pomieszczeń. Tragedii nie ma, zwykle jest 1 stopnień niżej niż gdzie indziej. Chciałbym jednak te 2 pomieszczenia, używane przez dzieciaki jakoś dogrzać własnym kotłem CO. W jednym z pomieszczeń zastosowałem większy grzejnik niż był w projekcie i jest OK. Grzejnik przeniosłem z innego pomieszczenia, więc obyło się bez kosztów. Zastanawiam się jednak ile ciepła może uciekać przez ściany, a ile przez okna. Ściany zewnętrzne, te narażone na wiatry mają wymiary 2.7 x 3.0 oraz 2.7 x 4.2 metra, jest to pustak max + 10 cm styropianu. W każdej ze ścian jest okno, typowe 1.5 x 1.5 metra, z argonem między szybami. Wzorem sąsiadów mógłbym zastosować najprostsze rolety *zewnętrzne* na okna, jako osłona przed wiatrem, ale to koszty rzędu 2kPLN, do tego jakaś zgoda spółdzielni, codzienna obsługa itd. Wydaje mi się jednak że więcej ciepła ucieka przez ściany niż przez okna i efekt stosowania tych rolet będzie żaden. A może _odczuwalny_ efekt "ocieplenia" okien dało by się uzyskać stosując zwykłe i tanie rolety *wewnętrzne* ? Pewnie i tak skończy się na wymianie grzejnika na większy, ale to koszty >300 zł, więc wolałbym najpierw sprawę przemyśleć, tym bardziej, że jak pisałem - tragedii z temperaturą nie ma. Na razie prowizorycznie zainstalowałem sterownik kotła w najzimniejszym pomieszczeniu i obserwuję efekty.

Reply to
PeJot

PeJot pisze:

a nie prościej podnieść temperaturę zasilania na kotle? możliwe że wystarczyłoby tylko zwiększyć nastawę na przygrzejnikowym zaworze termostatycznym (albo na rozdzielaczu, jeżeli jest w układzie rozdzielaczowym).

pzdr wtx

Reply to
Witold Kuśnierz

Witold Kuśnierz pisze:

Już jest na maksymalne 80 stopni.

I tu kolejny problem, bo to CO w układzie jednorurowym. Wszystko byłoby OK, gdyby projekt był OK, ale nie jest. Z tego co obserwuję bez wymiany grzejnika na większy się nie obejdzie.

Reply to
PeJot

PeJot pisze:

A 20 stopni w pomieszczeniach masz? Jak tak, to projektant powie, że jego projekt był okay :)

I to wydaje się najmniej stresującym rozwiązaniem. Chłodzące działanie wiatru polegające na zmniejszaniu oporu przejmowania ciepła na zewnętrznej powierzchni ściany jest praktycznie niezauważalne w przypadku szczelnych pomieszczeń. Zatem albo masz nieszczelną np. stolarkę okienną albo za małe grzejniki.

pzdr wtx

Reply to
Witold Kuśnierz

Witold Kuśnierz pisze:

Mam, ale po wprowadzeniu zmian ( zamiana kilku grzejników miejscami ). Nawet nie chcę się zastanawiać jakby sprawy wyglądały tak jak było w projekcie. Przy okazji spytam sąsiadów, ale podejrzewam że wpływ wiatru będzie inny na parterze a inny na 3 piętrze gdzie mieszkam.

Raczej nie.

Cóż, bez konkretnych wydatków się nie obejdzie.

Reply to
PeJot

Montując większy gabarytowo grzejnik zwiększasz proporcjonalnie moc oddawaną poprzez promieniowanie niskotemperaturowe, co jest korzystne, bo mile odczuwane przez ludzką skórę.

Za to powietrze ogrzane przez konwekcję szybko ucieka z przeciągiem i z wentylacją, dodatkowo roznosi kurz i roztocza po pomieszczeniu.

Gdybys kupował grzejniki to bierz jak najwieksze wymiarowo LxH i jak najbardziej płaskie (idealnie choć trudno z mocą to grzejnik typu 10 lub 11, najgorzej to grzejnik typu 34 - mówię o płytowych).

Żeberkowe alu też są bardzo dobre. JaC

-----

Reply to
666
666 pisze:

Obecnie jest V11 600 x 1000, planuję zamianę na V12 600 x 1000, lub nawet V22 600 x 1000.

Reply to
PeJot