Odróżnić mosiądz od miedzi.

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Witam!
Kupiłem ostatnio nyple do szprych. Kupowałem jako aluminiowe, ale jestem
przekonany, że to mosiądz. Sprzedawca twierdzi że musi to być alu i
koniec, a większa waga wynika z tego, że na gwincie jest odrobina kleju
zabezpieczającego szprychę przed samoistnym odkręcaniem.

Jak w domowych warunkach odróżnić mosiądz od aluminium?

--
Pozdrawiam: Tomasz Wojtczak
tymoon(at)wp(dot)pl

naciąć brzeszczotem??? Potem patrzeć jaki kolor ma stop?
Ale niech się wypowiedzą specjaliści :)

pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu

Re: Odróżnić mosiądz od miedzi.

Tak zrobiłem, ale szkoda mi było nypla trochę.

--
Pozdrawiam: Tomasz Wojtczak
tymoon(at)wp(dot)pl
Re: Odróżnić mosiądz od miedzi.

w domowych warunkach...
to by troche trwalo chyba ze by jakos przyspieszyc proces utleniania
miedz z czasem po utlenieniu powierzchni ma zielonkawy kolor
zas aluminium bardziej bialo-szary
tylko by nie czekac dlugo trzabyloby przyspieszyc proces utleniania np.
poprzez podgrzanie materialu
tylko nie bezposrednim plomieniem bo zczernieje
tak na hopski rozum
pozdr.

Re: Odróżnić mosiądz od miedzi.
pisze, co następuje...

wszystko OK, tylko jest szkopuł: nyple są powlekane (chromowane?) to i
tak trzeba by zdrapać wierzchnią warstwę... czyli i tak brzeszczot
górą...? :)

pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu

Re: Odróżnić mosiądz od miedzi.
siny [### snipped-for-privacy@gazeta.pl.###] napisał:

Jeśli da się ocenić po kolorze tlenku, to i bez tego da się odróżnić.
Wszak aluminium jest srebrzyste, a mosiądz czy miedź złociste.

Re: Odróżnić mosiądz od miedzi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eureka_%28word%29

Re: Odróżnić mosiądz od miedzi.
tymoon napisał(a):
łupi jestem bo nawet temat popierdzieliłem - miało być aluminium zamiast
miedzi... kto widział miedziane nyple? :P
Ale dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

--
Pozdrawiam: Tomasz Wojtczak
tymoon(at)wp(dot)pl
Re: Odróżnić mosiądz od miedzi.

aluminium od mosiadzu to po kolorze najlatwiej.

Re: Odróżnić mosiądz od miedzi.
a może by tak gęstość zmierzyć? np, jak masz trochę tych nypli
to w siateczkę jakąś małą (pończocha?) i zwarzyć na wadze podwieszając
a potem zwarzyć zanurzone w wodzie, reszta to rachunki a różnica gęstości
całkiem spora.  No i metoda nie niszcząca ;o)

Tyle że waga potrzebna (w miarę dokładna) i do tego taka żeby dało się
obiekt ważenia podwiesić
na jakiejś nitce

Re: Odróżnić mosiądz od miedzi.
sorry oczywiście zważyć, bo zwarzyć można co najwyżej mleko lub coś
innego...

Site Timeline