Odróżnić mosiądz od miedzi.

Witam! Kupiłem ostatnio nyple do szprych. Kupowałem jako aluminiowe, ale jestem przekonany, że to mosiądz. Sprzedawca twierdzi że musi to być alu i koniec, a większa waga wynika z tego, że na gwincie jest odrobina kleju zabezpieczającego szprychę przed samoistnym odkręcaniem.

Jak w domowych warunkach odróżnić mosiądz od aluminium?

Reply to
tymoon

W wiadomości <e59fqv$9ke$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl> tymoon pisze, co następuje...

naciąć brzeszczotem??? Potem patrzeć jaki kolor ma stop? Ale niech się wypowiedzą specjaliści :)

pzdr, szadok

Reply to
szadok

szadok napisał(a):

Tak zrobiłem, ale szkoda mi było nypla trochę.

Reply to
tymoon

Użytkownik "tymoon" snipped-for-privacy@sygnaturka.pl napisał w wiadomości news:e59jl9$mro$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

w domowych warunkach... to by troche trwalo chyba ze by jakos przyspieszyc proces utleniania miedz z czasem po utlenieniu powierzchni ma zielonkawy kolor zas aluminium bardziej bialo-szary tylko by nie czekac dlugo trzabyloby przyspieszyc proces utleniania np. poprzez podgrzanie materialu tylko nie bezposrednim plomieniem bo zczernieje tak na hopski rozum pozdr.

Reply to
siny

W wiadomości <e59lr0$hha$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl> siny pisze, co następuje...

wszystko OK, tylko jest szkopuł: nyple są powlekane (chromowane?) to i tak trzeba by zdrapać wierzchnią warstwę... czyli i tak brzeszczot górą...? :)

pzdr, szadok

Reply to
szadok

tymoon napisał(a): łupi jestem bo nawet temat popierdzieliłem - miało być aluminium zamiast miedzi... kto widział miedziane nyple? :P Ale dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Reply to
tymoon

aluminium od mosiadzu to po kolorze najlatwiej.

Reply to
szczepan

siny [### snipped-for-privacy@gazeta.pl.###] napisał:

Jeśli da się ocenić po kolorze tlenku, to i bez tego da się odróżnić. Wszak aluminium jest srebrzyste, a mosiądz czy miedź złociste.

Reply to
Robert Tomasik

a może by tak gęstość zmierzyć? np, jak masz trochę tych nypli to w siateczkę jakąś małą (pończocha?) i zwarzyć na wadze podwieszając a potem zwarzyć zanurzone w wodzie, reszta to rachunki a różnica gęstości całkiem spora. No i metoda nie niszcząca ;o)

Tyle że waga potrzebna (w miarę dokładna) i do tego taka żeby dało się obiekt ważenia podwiesić na jakiejś nitce

Reply to
Zibias

sorry oczywiście zważyć, bo zwarzyć można co najwyżej mleko lub coś innego...

Reply to
Zibias