palniki ceramiczne do kotłów na owies

Witam, ostatnio zaciekawił mnie temat kotłów ceramicznych. Z czystego zapędu inżynierskiego i w celu obniżenia kosztów ogrzewania domu popróbował bym sklecić taki kociołek. Konstrukcja stolowa to nie problem, automatyka znajomego też mam. Jedyny szkopuł to konstrukcja palnika - w tego co wyszukałem to ceramika (to też do załatwienia - pracuje w branży wyrobów ognitrwałych), pozostaja mi tylko jakas informacja co do konstrukcji. Może ktoś w was się zetknoł z takimi palnikami i opisze pokrótce z czym to się je. Z góry dzięki.

O piecach na owies czytałem w "Agroenergetyka"

Ja się zainteresowałem piecami na zrębki, w sumie podobny system: składa się z 3 elementów: piec, komora spalania (palnik ceramiczny), zasobnik z podajnikiem. Trochę szczegółów o tych głowicach ceramicznych: http://www.moderator.com.pl/index.php?o=index/show/glowice_ceramiczne.html W sumie ciekawe rozwiązanie bo praktycznie można palić wszelkimi posiekanymi odpadami drzewnymi.

Podro Konrad

gulgulq wrote:

Witam probowalem odlewac takie palniki z ceramiki ogniotrwalej i popekaly (pozostal pomysl).Stworzylem wiec palnik stalowy i zdaje egzamin . Mam do ogrzania sporo metrow , na parterze jest tylko 17 okien skrzynkowych z 12 szybkami w kazdym oknie . Gazowe ogrzewanie rujnowalo moja kieszen ,wiec zaczolem myslec i wymyslilem , juz dwa sezony ogrzewam biomasa .bardzo prosto z kotla gazowego wyjolem palniki gazowe i wstawilem swoj palnik z podajnikiem . Przyznam sie ze pale zrebek z rebaka "pirania",sort czyli gruby i humus czyli niesort z cienkimi galazkami. brykiet trocinowy 70mm srednicy, owies z .ktorego popiol otrzymuje w postaci bialej szlaki , a kociolek czyszcze co dwa tygodnie szczotka do mycia butelek.Grzebie przy elektronice . Pozdrawiam