Pompa do cieczy

Filtrowanie. Juz kupilem metrowa rure 3/4 cala, metrowke, 2 nyple do wspawania, 2 zakretki i rureczke 12mm. Calosc 66 pln. Teraz slusarz to wszytko klei do kupy, bo ja spawac nierdzewki nie umiem.

Bedzie to dzialac tak (bedzie stac pionowo): ----------------------

---|..piasek........ |--- <---doplyw ----------------------

Jeden koniec odkrecam, sypie piasek/zwirek odpowiedniej granulacji (jakis bialy kwarc), zatykam filtrem bibulkowym/wata i zakrecam. Jezeli bedzie sciekac grawitacyjnie i przesaczy sie przez zloze piasku, to cool, a jak nie - to pompka. Rurka jest dosyc gruboscienna, 2-3 atm. wytrzyma na pewno.

Nawet najoporniejsza nalewka poslodzona miodem musi wyjsc czysciutka jak lza po przejsciu metra piachu. Ale mam nadzieje, ze 2-3 cm bedzie wystarczajacym filtrem.

Reply to
pluton
Krzysztof Tabaczyński

Będzie miała taka ziemisty posmak. A o węglu aktywowanym nie pomyślałeś? ;-)

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Agent 0700 pisze:

ee tam zaraz brac ;) raczej "dostać-kupić" a nie tam brać ;)

Reply to
venioo

Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Wegiel to bedzie potrzebny konsumentom jak cos nie wyjdzie :P

Reply to
venioo

Według mnie idziesz złą drogą. Do filtrowania takich płynów używa się filtrów tkaninowych. Na Jaracza po prawej stronie za Uniwersytecką jest firma produkująca takie tkaniny. Zamiast pompki użyj kega, bo go masz, i sprężarki od starej lodówki pracującej jako pompa próżniowa. Dlaczego nie chcesz uzyć preparatu o nazwie Klarowin? Do tego on jest, działa bez pompek, filtrów. Tylko nie pisz że to jakaś chemia bo przez rok Ci nie odpiszę na żadne pytanie.

Reply to
kogutek

Róg Wólczańskiej i Struga jest drogeria. Kup sobie w niej klarowin i wypróbuj. Opakowanie kosztuje tyle co odpalenie samochodu. Jak Ci się nie spieszy to opakowaniem ze sto litrów sklarujesz. Klarowin to naturalny koagulant. Jakaś zmielona skała. Wypróbuj na litrze. Jak się nie będzie nadawał to podstawowy składnik odzyskasz bo masz cudowną rurę. Bańka wytrzyma na 100% podciśnienie jakie zrobi sprężarka od lodówki.

Reply to
kogutek

Pytanie czy alkoholu za duzo nie odparuje. Moze lepiej przylozyc cisnienie z drugiej strony.