pompa membranowa

Do chłodzenia elektrowrzeciona potrzebna jest pompa. Mam 16 mb wężyka fi 6 mm wewnątrz. Samo wrzeciono ma króćce z otworem ~5mm. Potrzeba kilka l/min. Próbowałem pompę wirnikową (taka do brudnej wody)
http://tinyurl.com/oa36cru ale daje słabe 2 l/min. Membranowa http://tinyurl.com/ncydt8q daje radę, ale za głośna. Jaką można zastosować inną cichszą pompę? O wydajności kliku litrów i ciśnieniu pewnie koło 5 bar.
Robert
Kupiłem taką http://www.alko.com.au/garden-products/al-ko-pumps/jet-802-garden-water-pump/ jest cicho i wydajność dobra.
Robert
Dnia Wed, 10 Jul 2013 01:00:16 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

Jak rozumiem cisnienie jest tu problemem. Ten waski wezyk i wrzeciono wymagaja paru atm, aby taki strumien uzyskac.
Wirowe odsrodkowe moga miec duze cisnienia, ale przy duzej srednicy. Lub przy duzych obrotach.
Falownik sprobowac ? Duza pompe kupic ? Kaskade zrobic ? Bo sa i gotowe kaskady http://www.saga.info.pl/Katalog/Pompy/Pompy-odsrodkowe/WR-Pompy-wirowe-wielostopniowe-pionowe-wysokocisnieniowe.html tylko cos ceny nie widze.
"J.F."

Właśnie taki typ tylko Grundfosa w firmie z pompami mi zaproponowali. Wszystko się zgadzało, mała moc ~300W, mała wydajność i duże ciśnienie ~4 atm. Tylko cena 1800 zł była nie do zaakceptowania. Wrzeciono mniej kosztowało.
Ta moja AL-KO tylko moc mogła by mieć mniejszą. Ma 800W. Były też z mniejszymi silnikami (250W), ale pompa i silnik nie był całością. Bałem się, że będzie kapać z tego uszczelnienia.
Już myślałem o połączeniu w szereg kilku pomp od pralki. To by mogło znacząco podnieść ciśnienie? Pytam teraz tylko z ciekawości, bo to, co mam już nie zmienię.
Robert
Dnia Sun, 14 Jul 2013 11:17:50 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

Klient wymaga, klient dostaje, klient placi - taka jest normalna kolej rzeczy :-)

Musialbys watomierz podlaczyc. Przeplyw razy cisnienie wyznaczaja niezbedna moc. Ale jak przeplyw mniejszy, to i moc ma szanse spasc, choc pewnie i cos fi spadnie i elektrownia ukarze.
1kg/s na 38 metrow wymaga 380W, ale te osiagi nie ida w parze. Wiec raczej 0.5kg/s na 20m = 100W ... malo sprawna ta pompa, jesli naprawde tyle bierze.
A co to w ogole za konstrukcja ? Na wirowa nie wyglada. Membranowa ? Glebokosc zasysania spora - 9m,

W odsrodkowych - jak widac po ofercie za 1800 :-)
Tylko ze: - pompka od pralki ma "podnoszenie" 2m, a ty chciales 50m (5at) - korpus dalszych stopni moze nie wytrzymac tych 5 at. - konstrukcje sa chyba rozne - w obecnej pralce odglosy jakies pulsujace - moze tez membranowa ? I wtedy cisnienie na wlocie nie pomaga.
"J.F."

Pewnie trzeba zalać, bo sama nie zassie. Wygląda tak
http://www.plserwis.pl/img/dtr/112450.gif
Robert
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości

A jest do tego jakis opis ? 463928 - to mi wyglada na wirnik pompy odsrodkowej, ale wtedy cod dziwnie wysokie cisnienie jak na pompe z malym wirnikiem i silnikiem indukcyjnym ... chyba ze nie indukcyjny ?