pompa membranowa

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Do chłodzenia elektrowrzeciona potrzebna jest pompa. Mam 16 mb wężyka fi 6
mm wewnątrz. Samo wrzeciono ma króćce z otworem ~5mm. Potrzeba kilka l/min.
Próbowałem pompę wirnikową (taka do brudnej wody)
http://tinyurl.com/oa36cru
ale daje słabe 2 l/min.
Membranowa http://tinyurl.com/ncydt8q daje radę, ale za głośna.
Jaką można zastosować inną cichszą pompę? O wydajności kliku litrów i
ciśnieniu pewnie koło 5 bar.

Robert

Re: pompa membranowa

Kupiłem taką
http://www.alko.com.au/garden-products/al-ko-pumps/jet-802-garden-water-pump/
jest cicho i wydajność dobra.

Robert

Re: pompa membranowa

Jak rozumiem cisnienie jest tu problemem. Ten waski wezyk i wrzeciono
wymagaja paru atm, aby taki strumien uzyskac.

Wirowe odsrodkowe moga miec duze cisnienia, ale przy duzej srednicy.
Lub przy duzych obrotach.

Falownik sprobowac ? Duza pompe kupic ? Kaskade zrobic ?
Bo sa i gotowe kaskady
http://www.saga.info.pl/Katalog/Pompy/Pompy-odsrodkowe/WR-Pompy-wirowe-wielostopniowe-pionowe-wysokocisnieniowe.html
tylko cos ceny nie widze.

J.

Re: pompa membranowa

"J.F."

Właśnie taki typ tylko Grundfosa w firmie z pompami mi zaproponowali.
Wszystko się zgadzało, mała moc ~300W, mała wydajność i duże ciśnienie ~4
atm.
Tylko cena 1800 zł była nie do zaakceptowania. Wrzeciono mniej kosztowało.

Ta moja AL-KO tylko moc mogła by mieć mniejszą. Ma 800W.
Były też z mniejszymi silnikami (250W), ale pompa i silnik nie był całością.
Bałem się, że będzie kapać z tego uszczelnienia.

Już myślałem o połączeniu w szereg kilku pomp od pralki.
To by mogło znacząco podnieść ciśnienie? Pytam teraz tylko z ciekawości, bo
to, co mam już nie zmienię.

Robert

Re: pompa membranowa

Klient wymaga, klient dostaje, klient placi - taka jest normalna kolej
rzeczy :-)

Musialbys watomierz podlaczyc. Przeplyw razy cisnienie wyznaczaja
niezbedna moc. Ale jak przeplyw mniejszy, to i moc ma szanse spasc,
choc pewnie i cos fi spadnie i elektrownia ukarze.

1kg/s na 38 metrow wymaga 380W, ale te osiagi nie ida w parze.
Wiec raczej 0.5kg/s na 20m = 100W ... malo sprawna ta pompa, jesli
naprawde tyle bierze.

A co to w ogole za konstrukcja ? Na wirowa nie wyglada.
Membranowa ? Glebokosc zasysania spora - 9m,

W odsrodkowych - jak widac po ofercie za 1800 :-)

Tylko ze:
- pompka od pralki ma "podnoszenie" 2m, a ty chciales 50m (5at)
- korpus dalszych stopni moze nie wytrzymac tych 5 at.
- konstrukcje sa chyba rozne - w obecnej pralce odglosy jakies
pulsujace - moze tez membranowa ?  I wtedy cisnienie na wlocie nie
pomaga.

J.

Re: pompa membranowa

"J.F."

Pewnie trzeba zalać, bo sama nie zassie.
Wygląda tak
http://www.plserwis.pl/img/dtr/112450.gif

Robert

Re: pompa membranowa

A jest do tego jakis opis ?
463928 - to mi wyglada na wirnik pompy odsrodkowej, ale wtedy cod
dziwnie wysokie cisnienie jak na pompe z malym wirnikiem i silnikiem
indukcyjnym ... chyba ze nie indukcyjny ?