Powłoka antykorozyjna zbiornika na wodę - cynkowanie.

Witam,

Mam w planach zrobić niewielki zbiornik (wymiary w okolicach 500x500x500 mm) na wodę - ze zwykłej stali, coś w rodzaju wanny z przykręcaną pokrywą. Zastanawiam się jak zabezpieczyć stal przed korozją, może jakaś powłoka lakiernicza czy lepiej ocynkować, tylko czy koszt cynkowania nie będzie większy niż samego zbiornika ? Może ktoś powie jak się kształtują ceny cynkowania takiego jednostkowego wyrobu ?

Pozdrawiam Gejzero.

Reply to
Gejzero

Do beczek są takie wkładki polietylenowe z okrągłym dnem:

są też takie z kwadratowym dnem:
żesz coś takiego zmajstrować z folii do swojego zbiornika (folia ogrodnicza+nożyce+zgrzewarka), albo poszukać gotowego.

Konrad

Konrad Anikiel snipped-for-privacy@gmail.com napisal:

folia w plynie, taka jak do impregnacji scian w mokrych pomieszczeniach?

Reply to
Jacek_P

taniej niż to cynkowanie kupisz stary boiler i go sobie podłączysz, i jest ocynkowany, i jest już zaprojektowany na odpowiednie ciśnienie

a jeśli tak jak podałeś chcesz tego użyć jako bufora do odpowietrzania to użyj małego zbiorniczka z pływakowym zaworem automatycznym, sprawdzi sie lepiej niżli to co chcesz zrobić, są takie gotowce do ogrzewań

Andrzej

Reply to
GregZorbaEmmanuelYork

Tego raczej się nie projektuje na podciśnienie. Konrad

Cynkowanie jest tanie. Zadzwoń do galwanizerni i zapytaj. Zazwyczaj liczą od kilograma materiału do pokrycia.

Reply to
Jackare

Już się dowiedizałem co do cen cynkowania i jest to w miare opłacalne, ale chyba znajomy załatwi mi taki zbiorniczek z kwasówki ;) Tylko zastanawiam się nad samą konstrukcją (wytrzymałość). Gejzero.

Reply to
Gejzero