praca po inż. środ?

Niedługo skończę studia I. stopnia (inż. środowiska) po swojej dziwnej specjalności, którą już po 2 latach rozwiązują na moim wydziale. Mówiąc szczerze zupełnie nie mam pojęcia co dalej-wszystkiego było po trochu (trochę biologii,trochę chemii,matlaba, b. niewiele AutoCAD-a tj. do projektowania czegokolwiek ja się nie nadaję), wydaje mi się,że wcześniej te specjalności były bardziej przemyślane. Iść na studia magisterskie tylko po to,aby po dwóch latach mieć takie same przemyślenia jakoś mi sie nie uśmiecha...

Co Panowie inżynierowie proponują? Ja osobiście wolałbym już pójść do pracy, zacząć uczyć się czegoś konkretnego,a ewentualne studia mgr ukończyć w trakcie pracy. Czy moga Panowie inzynierowie polecic jakies miejsce w ktorym mozna zdobyc jakies doswiadczenie/praktyki (najbardziej interesowalaby mnie praca przy programach GIS-owych,ale mam swiadomosc,ze nie posiadam jeszcze duzej wiedzy)

On Fri, 11 Sep 2009 23:05:57 +0200, "MSepujszon"

Dowodny przyklad na to ze o tym gdzie sie bedzie pracowac po skonczeniu studiow nalezy myslec przed rozpoczeciem studiow a nie po.

A jaka to uczelnie i jakie miasto?

A.L.

Jednak zupełnie nie miałem wpływu na to,że po wprowadzeniu studiów dwustopniowych część rzeczy usunięto, część przedmiotów natomiast,które wcześniej były na 5 roku pojawiła się na 3... Sami prowadzący często dziwili się ("no jak to? Takiego przedmiotu wcześniej nie było?")

Warszawa,PW

On Sat, 12 Sep 2009 22:27:33 +0200, "MSepujszon"

No tak, Instytut Inzynierii Srodowiska sie zlikwidowal z powodu braku dostateczniej ilosci samodzielnych pracownikow...

Pracy nigdy nie brakowalo i chyba nei brakuje, birorac pod uwage ze UE ma zajoba na punkcie srodowiska.

Sprro ludzi zatrudnial Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej (nei wiem jak sie teraz nazywa). Przy kazdym Urzedzie Wojewodzkim jest oddial zajmujacy sie srodowiskiem, i niczego nie mozna wybudowac bez "operatu srodowiskowego" zatwierdzonego przez ten oddzial. W Warszawie sa jakies urzedy panstwowe zajmujace sie aktualnie dostosowywaniem polskich regulacji do wymogow UE, i sprawdzajacych, na przyklad, zgodnosc urzadzen hydrotechnicznych, kominow fabrycznych, zakladow przemyslowych i roznych takich rzeczy z normami UE.

Trzeba tylko podniesc sie ze stolka i poszukac...

A.L.

replying to A.L. , Urszula wrote: Poszukujemy do pracy w Wielkiej Brytanii Calibration Engineer do firmy Metereologicznej. Osoba ta bedzie zajmowala sie uzywaniem i kalibracja urzadzen m.nin. Micrometers, Vernier&digital calipers, Heigh gauges, Srew plug & ring gauges, Gauge blocks, Sine bars &tables, measuring machines resolving to 0.0001mm, screw plug &ring gauges. Zaintersowanych prosze o kontakt oraz przeslanie CV.

snipped-for-privacy@neweurope-eng.co.uk

0044/7891220836

Studia najlepiej uważać jako gimnastykę umysłową. Znaczna część absolwentów nie pracuje w swoim zawodzie, po niedużym uzupełnieniu wiedzy. Najważniejsze to wybrać sobie tę właściwą specjalność.

Na Politechnice Gdaskiej jest taki kierunek, ale ksztaci on dwie specjalizacj. Jedna zajmuje si wodocigami i oglnie po tym jest mnstwo ofert pracy przy projektowaniu sieci wodociagowych dla budynkw. Natomiast druga specjalizacja to ksztaci w kierunku oczyszczalni ciekw itp. I tutaj nic na ten temat nie wiem. Domylam si, e bye ksztacony raczej do oczyszczalni sciekw, ale miae take do czynienia z projektowaniem sieci wodocigowej i kanalizacyjnej, i jeli chodzi o to to nie powiniene mie problemw ze znalezieniem pracy. Nawet jeli masz tylko szcztkow wiedz na ten temat to kada firma budowlana, jeli nie znajdzie nikogo innego to Ciebie zatrudni i doksztaci. I z tego co syszaem to i pienidze s te nieze.

trochu

te

Praca po takich studiach jest. Budowa sieci kanalizacyjnych i wodociągowych, podstawa przy każdej drodze,budynku czy domku jednorodzinnym. Budowa sieci i instalacji gazowych. Budowa budynków. Opracowywanie Swiadect energetycznych i raportów oddziaływania na środowisko itd. Studia magisterski należy ukończyć to w Warszawie raptem trzy semestry, a bez nich można mieć tylko uprawnienia budowlane w ograniczonym zakresie.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Problem w tym,że to o czym piszesz jest na dwóch innych specjalnościach (instalacje gazowe,kanalizacje,wodociągi),więc studia magisterskie nie poszerzą mojej wiedzy w tej dziedzinie (zresztą nadal nie jest ustalony program studiów magisterskich dla naszej specjalności) Odnośnie tego co napisał Slavius-tak, miałem co nieco o oczyszczalniach ścieków,ale raczej nie o ich projektowaniu, a o metodach biologicznych,chemicznych i mechanicznych w nich stosowanych. Tak jak napisałem od tego roku przestaje już istnieć moja specjalność aczkolwiek na jej bazie powstaje nowa tj. nacisk położony będzie na omówienie unieszkodliwiania odpadów (także projektowania instalacji).

Co do pracy w IMGW, MŚ czy w WIOŚ - owszem zgadzam się,że tam praca jest, tylko,że oni poszukują ludzi z doświadczeniem, b. często z uprawnieniami, a przecież gdzieś muszę najpierw to wszystko zdobyć.

On Sun, 13 Sep 2009 22:37:01 +0200, "MSepujszon"

Kolejny dowod tragicznego upadku niegdys znakomitej uczelni (Politechnike Warszawska mam na mysli)

A.L.

A.L. napisal:

Jak sie bardzo chce, to kazda uczelnie doprowadzi sie do upadku. Poczynajac od pauperyzacji kadry. Etos zawodu zaczyna upadac kilka lat pozniej. A potem juz tylko poglebiajaca sie zgnilizna, bo to niestety jest dodatnie sprzezenie zwrotne.

Jacek

On Sun, 13 Sep 2009 21:41:44 +0000 (UTC), Jacek_P

Akurat ten Instutut (Inzynierii Srodowiska) znam dobrze. Mial dosyc dobry poziom, kontakty miedzynarodowe i wspolprace. Niestety, nikomu nie przyszlo do glowy ze trzeba ksztalcic kadre, i nikomu nie przyszlo do glowy, ze kto sie do czegos nadaje, ten wyjedzie za granice. Co sie i wlasnie stalo...

Zreszta, byc moze nikomu na Wydziale Inzynierii Sanitarnej i Wodnej na tym nie zalezalo, bo troche na ten Instytut (zajmujacy sie metodami matematycznymi, symulacja, optymalizacja) patrzano dosyc podejrzanie. No i teraz maja problem z glowy.

A.L.

Masz faktycznie dość dziwny stosunek do tych studiów, skoro nie uważasz za stosowne napisać jaką specjalność wybrałeś. Nie napisałeś nawet, czy ta inżynieria środowiska to kierunek czy wydział a to spora różnica. U nas (PWr) na wydziale IŚ były (i są) dwa kierunki w każdym po kilka specjalności i później jeszcze specjalizacje. Pewny jesteś chociaż co do uczelni? ;-) Pracy po inżynerii środowiska jest ogrom w projektowaniu, wykonastwie, handlu, usługach, przemyśle... Ale po instalacjach sanitarnych. Nie wiem jak po ochronie atmosfery, ani unieszkodliwianiu odpadów, ani pozostałych...

--

__________________________________________MAT_______

Sama nazwa myślę,że niewiele mówi - przecież jak wiele jest przedmiotów, które co kilka lat zmieniają nazwę, choć zawartość różni się nieznacznie. Zresztą przedmiot o tej samej nazwie może być prowadzony zupełnie inaczej na uczelni X i odmiennie na Y.

Specjalność: Techniki Ochrony Środowiska (dawniej - Inżynieria Ochrony Środowiska, a w zamierzchłych czasach Hydrologia i Meteorologia - czy jakoś tak,choć za dużo związku to już z tą poprzedniczką chyba nie ma,bo hydrologii nie mieliśmy dużo)

Wydział i kierunek- tak, wiem,że u Was jest sporo specjalności - czytałem na stronie www

A widzisz. U nas Ochrona to jest osobny kierunek, który z kierunkiem IŚ to miał parę ogólnych kursów na początku (w stylu analiza, algebra, itp). Czyli nie jesteś na inżynierii śrdowiska, tylko na ochronie. A tu to sam jestem ciekaw co ludzie po tym robią w zawodzie. Bo nie w zawodzie, to oczywiście wszystko można :-)

--

__________________________________________MAT_______

Nie, nie, nie Ja jestem na Inżynierii Środowiska, wydział też IŚ- u nas tak samo Ochrona Środowiska to osobny kierunek (z tym,że nabór na niego jest mniejszy jako,że oni nie wybierają specjalności).

Do niedawna różnice były znaczne, bo ochrona kończyła z tytułem licencjata (nie mieli np. geometrii inż. ani AutoCAD-a),a dawny IOŚ (Inżynieria Ochrony Środowiska) jak sama nazwa wskazuje z tytułem inżyniera. Obecnie te różnice nie są już takie duże.

Specjalność "technik ochrony Ś" nie jest na kierunku OŚ tylko na kierunku IŚ ?

--

Czy to jest pytanie retoryczne? http://www.is.pw.edu.pl/index.php?idW

Tak... zdziwiłem się. Z przedstawionego opisu wynika, że to powinno być na OŚ :-) Bioinżynieria-to jest na różnych wydziałach, ale nie wiedziałem że nawet na IŚ to robią-fajne.

--

Już drugi rok próbują otworzyć tą specjalność i ciągle nie mogą zebrać choć 15 chętnych osób. Zresztą i na moją było niewiele chętnych

Related Threads