Prasa 50 T i połączenia na śruby

Witam,

Składam sobie powoli prasę hydrauliczną 50T, ramową. Element roboczy to będzie podnośnik samochodowy słupkowy.

Rama będzie się składać z dolnej belki, górnej belki i pionowych lacznikow. Kazda belka to 2 ceowniki 150 mm.

Lacznik to ceownik 50 mm.

Na poczatku chcialem to wszystko pospawac, ale gotowej konstrukcji trzech chlopa nie uniesie.

Dlatego chciałem sprobowac laczenia na sruby. Poniewaz ceownik 50mm jest tu najslabszym elementem, to moge dospawac wzmocnienie z blachy 10mm (plaskownik) czyli wlasciwie potroic grubosc ramienia ( na rysynku zaznaczone jako 'o')

{} ooo{}ooo ---{}--- | {} | {} widok z góry | {} ---{}--- ooo{}ooo {}

Sruba {} przechodzila by oczywiscie takze przez tylne scianki ceownikow tworzacych belke.

I pytanie mam takie: ile srub i jakiej srednicy zastosowac, zeby laczenie wytrzymalo 50T ?

Jak dam srubeczki piatki, to mi je poscina, jak dam dwudziestki to moge za bardzo oslabic ceownik i rozerwe prase podczas pracy.

Reply to
pluton_