Silnik wodorowy

Page 1 of 2

Czy kotś wie, jakich przeróbek wymaga silnik z wtryskiem ciekłego gazu, by go dostosować do paliwa wodorowego? Nie chodzi mi o samą instalację, a sam silnik. Czy jest to możliwe. Zakładam, że ze względu na mniejszą liczbę oktanową i temp. spalania wodoru, musi być co najmniej dłuższy wtrysk. Czy inna musi być też głowica? Pozdrawiam, Mariusz

Add pictures here
âś–

Ciekawy jestem zrodla pochodzenia Twojego pomyslu. A jest on doslownie bombowy ;) Sadze, ze trzeba temat troche naprostowac. Jezeli cos Ci przyszlo do glowy odnosnie "samochodow na wodor", to pojazdy te nie posiadaja silnikow zasilanych bezposrednio wodorem. Pojazdy te napedza silnik elektryczny, a energia elektryczna wytwarzana jest przez reaktor wodorowy zwany inaczej ogniwem paliwowym. Ogniwo to przetwarza ciekły wodór na pršd elektryczny, dzieki membranom wymiany protenowej (PEM), ktore jeszcze niedawno byly jednym z kosztowniejszych elementow takiego auta.

ps. nie pisz na usenet w HTMLu

--
insane

Add pictures here
âś–

przyszlo

Są 2-drogi i ta opisana przez Ciebie z napędem elektrycznym + PEM mnie mniej interesuje - np. BMW ma zaawansowane prace nad bezpośrednim spalaniem wodoru w silniku, nie dotarłem tylko do szczegółów.

Add pictures here
âś–

Faktycznie jest cos takiego. Co do szczegolow, to moze warto poszukac ;)

Przykladem jest : http://www.4x4.pl/news.php?ide0

Wiekszosc zrodel, ktore znalazlem, opisuja calkowicie zmieniona gore silnika (glowica, zawory) oraz uklad zasilania i chlodzenia.

--
insane

Add pictures here
âś–

:: 2M :: wrote:

Chyba wydech trzeba by też przerobić. Katalizator się nie przyda, a jak zrobić tłumik na spaliny, które z pary wodnej zmieniają się właśnie w wodę?

Konrad

Add pictures here
âś–

dostosować do paliwa wodorowego? Nie chodzi mi o samš instalację, a sam silnik. Czy jest to możliwe. Zakładam, że ze względu na mniejszš liczbę oktanowš i temp. spalania wodoru, musi być co najmniej dłuższy wtrysk. Czy inna musi być też głowica?

Po ile jest wodĂłr. Gdzie siÄ™ go kupuje. Tomek

âś–

Tomek wrote:

Na razie jest duzy rozrzut cenowy. U producenta lub dystrybutora. WL

Add pictures here
âś–

Spytałem sie trochę przez przekorę. Nie wim czy sie orientujesz, ale w Polsce w małych firmach napełnia sie butelki za pomocą lejka. Korki zakręca wiertarką. Opakowania zamyka zszywaczem biurowym. Nalepki przykleja ręcznie. O najprostszych liniach, ba liniach taśmociągach drobny biznes nie marzy. Bo to wszystko jest niedostępne, bo drogie. Fajnie jest pogadać o karabinach i wojnie w Chinach. Zajmijcie sie drobną mechanizacją w takich firmach. To zyła złota. Wiem, bo to robię. Urządzenia muszą być proste. Najlepiej jeden guzik do włączenia. W miarę niezawodne. Z serwisu też się żyje. Nie muszą być piękne. I tanie. Po co zamulać sobie głowę pomysłami nie do zrealizowania. Tomek

âś–

Tomek wrote:

Ale ja jestem przekonany, ze autor watku nie zapytal po to,zeby swojego malucha przerobic na H2. Chcial poznac ograniczenia tej technologii. Dobrze, ze zdaje sobie sprawe, ze jakies sa (i nie jest tak latwo jak z LPG). Pomysłami nie do zrealizowania zajmuja sie dwie kategorie ludzi: ci ktorzy ich nie zrealizuja, i ci ktorze je zrealizuja. WL

Add pictures here
âś–

guzik do

być piękne. I

Tomek

Układ z ogniwem paliwowym jest bardzo prosty, ale mało skuteczny. Te silniki ze spalaniem H2 są realizowane. Nie zajmuję się mechanizmami a odległą dziedziną.

swojego

Tak, by móc określić co jest większym ograniczeniem: technologia czy lobbing polityka(podatek)+przemysł naftowy. U nas temat tabu - czy rzeczywiście trzeba czekać, aż ropa się skończy?

Add pictures here
âś–

:: 2M :: napisał(a):

Chyba przyjdzie nam czekac:(. Ostatnio nawet odnosza sie glosy ze ta zielona energia to wcale taka dobra nie jest. Mam wrazenie ze to sa glosy "sponsorowane" ale troche racji w tym jest. Taka elektrownia wodna sprawia ze trzeba ludzi wysiadlac, tereny zalewac itp. a taka na wegiel sobie dymi, ludzie zyja co prawda krocej ale nie buntuja sie o to. Czy taka el. jadrowa ktora wyglada czysto, schludnie a odpady sie zlozy w jakiejs kopalni i zapomni, byle do smierci. Tak powazniej to niestety zielona enrgia jest droga. Porownaj technologie baterii slonecznych czy wiatrakow. Sprawnosc taka sobie, trwalosc przecietna (ogniwa sie lamia, wiatrak trzeba remontowac co pare lat - koszty). Jedyna niezaprzeczalna zaleta jest to ze energia sie nie konczy. A takie jej pozyskiwanie nie jest neutralne dla srodowiska. Pola baterii slonecznych zmieniaja klimat, wiatraki halasuja i generuja wibracje. W artykule bylo np. napisane ze _az_ 5000 ptakow zabilo sie w niemczech o wiatraki. Dla mnie zwykla sciema bo przeciez tych ptakow wiecej ginie przez koty. Ale troche racji w tym jest. Pozatym ropa jak narazie jest najtansza (nie liczac energii pozyskiwanej z rozczepain atomow) a jak wiadomo, liczy sie kasa oplacalnosc.

--
Lukasz Sczygiel

Add pictures here
âś–

Tomek wrote:

[...]

Jedzcie gówno! Miliony much nie mogą się mylić!

Add pictures here
âś–

On Tue, 23 Aug 2005 15:46:51 +0200, :: 2M :: wrote:

Hm, na ile ja sie znam na silnikach i wodorze, to: - wtrysk ciekly odpada, trzeba wtrysk gazowy - jak jest z LO to nie wiem, ale dluzszy wtrysk tego bynajmniej nie rozwiazuje.

Problemem sa zdaje sie wrazliwosc metali na wodor, korozyjnosc spalin o duzej zawartosci pary wodnej, byc moze emisja tlenkow azotu.

âś–

Jak rowniez mala gestosc energetyczna, trudnosci z przechowywaniem, dystrybucja i wytwarzaniem. Dopoki nie nastawiamy elektrowni jadrowych lub termojadrowych dajacych b. tania energie, wodor bedzie mrzonka.

Dz.

Add pictures here
âś–

Ostatnio rozwija sie trend zwiazkow pochodnych od NH3, takich jak NH3BH3 i podobne.

O ile bedziesz go robic z wody. Sa inne zrodla, obecnie tansze.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Add pictures here
âś–

Dziadek wrote:

> [...]

A wiesz ile się dziennie wytwarza i zużywa wodoru w każdej rafinerii? Oczywiście nie przez elektrolizę wody, tylko przez konwersję węglowodorów z parą wodną. Zresztą to samo robią procesory paliwowe do ogniw paliwowych, tylko w skali mikro. Metoda stara, bardzo dobrze opanowana i tania.

Konrad

Add pictures here
âś–

KA wrote:

...czego ubocznym produktem jest CO_2, dokladnie taki sam jakby te weglowodory po prostu spalac. Reakcja zas jest egzotermiczna, wiec w stosunku do owego spalania tracimy czesc energii. Otrzymujemy zas paliwo skrajnie niewygodne.

Wiec po co jesc te zabe?

pozdrowienia

krzys

--
_^..^_)_
\ /

On Thu, 25 Aug 2005 15:42:12 +0200, myszek wrote:

Bo CO2 a nie CO i NOx. Poza tym rafineria daleko. A sprawnosc ogniwa paliwowego ponoc wieksza niz silnika spalinowego.

âś–

Czyli: nic nie rozwiazujesz: a) surowcem jest ropa. Jak sie skonczy, to nie zrobisz wodoru ani benzyny ani oleju. b) dalej masz odpad w postaci CO2 i efekt cieplarniany. Glowna zaleta wodoru stracona. c) z rafinerii i tak latwiej wozic benzyne/olej niz wodor d) sumaryczna sprawnosc lancucha (od surowca do pojazdu) prawdopodobnie bedzie porownywalna lub nizsza. Praktycznie nic nie zyskujesz, a wszystko sie baaardzo komplikuje.

Dz.

Add pictures here
âś–