Silnik wodorowy

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View

Czy kot=9C wie, jakich przer=F3bek wymaga silnik z wtryskiem ciek=B3ego =
gazu, by go dostosowa=E6 do paliwa wodorowego? Nie chodzi mi o sam=B9 =
instalacj=EA, a sam silnik. Czy jest to mo=BFliwe. Zak=B3adam,e ze =
wzgl=EAdu na mniejsz=B9 liczb=EA oktanow=B9  i temp. spalania wodoru, =
musi by=E6 co najmniej d=B3u=BFszy wtrysk. Czy inna musi by=E6 te=BF =
g=B3owica?
Pozdrawiam, Mariusz

Re: Silnik wodorowy
Ciekawy jestem zrodla pochodzenia Twojego pomyslu. A jest on doslownie
bombowy ;) Sadze, ze trzeba temat troche naprostowac. Jezeli cos Ci przyszlo
do glowy odnosnie "samochodow na wodor", to pojazdy te nie posiadaja
silnikow zasilanych bezposrednio wodorem. Pojazdy te napedza silnik
elektryczny, a energia elektryczna wytwarzana jest przez reaktor wodorowy
zwany inaczej ogniwem paliwowym. Ogniwo to przetwarza ciekły wodór na pršd
elektryczny, dzieki membranom wymiany protenowej (PEM), ktore jeszcze
niedawno byly jednym z kosztowniejszych elementow takiego auta.

ps. nie pisz na usenet w HTMLu

--
insane

Re: Silnik wodorowy
przyszlo

Są 2-drogi i ta opisana przez Ciebie z napędem elektrycznym + PEM mnie mniej
interesuje - np. BMW ma zaawansowane prace nad bezpośrednim spalaniem wodoru
w silniku, nie dotarłem tylko do szczegółów.

Re: Silnik wodorowy

Faktycznie jest cos takiego. Co do szczegolow, to moze warto poszukac ;)

Przykladem jest :
http://www.4x4.pl/news.php?id=650

Wiekszosc zrodel, ktore znalazlem, opisuja calkowicie zmieniona gore silnika
(glowica, zawory) oraz uklad zasilania i chlodzenia.

--
insane

Re: Silnik wodorowy

Chyba wydech trzeba by też przerobić. Katalizator się nie przyda, a jak
zrobić tłumik na spaliny, które z pary wodnej zmieniają się właśnie w
wodę?

Konrad

Re: Silnik wodorowy
dostosować do paliwa wodorowego? Nie chodzi mi o samš instalację, a sam silnik.
Czy jest to możliwe. Zakładam, że ze względu na mniejszš liczbę oktanowš  i
temp. spalania wodoru, musi być co najmniej dłuższy wtrysk. Czy inna musi być
też głowica?
Po ile jest wodór. Gdzie się go kupuje. Tomek

Re: Silnik wodorowy
Na razie jest duzy rozrzut cenowy. U producenta lub dystrybutora. WL

Re: Silnik wodorowy
Spytałem sie trochę przez przekorę. Nie wim czy sie orientujesz, ale w Polsce w
małych firmach napełnia sie butelki za pomocą lejka. Korki zakręca wiertarką.
Opakowania zamyka zszywaczem biurowym. Nalepki przykleja ręcznie. O
najprostszych liniach, ba liniach taśmociągach drobny biznes nie marzy. Bo to
wszystko jest niedostępne, bo drogie. Fajnie jest pogadać o karabinach i wojnie
w Chinach. Zajmijcie sie drobną mechanizacją w takich firmach. To zyła złota.
Wiem, bo to robię. Urządzenia muszą być proste. Najlepiej jeden guzik do
włączenia. W miarę niezawodne. Z serwisu też się żyje. Nie muszą być piękne. I
tanie. Po co zamulać sobie głowę pomysłami nie do zrealizowania. Tomek

Re: Silnik wodorowy

Ale ja jestem przekonany, ze autor watku nie zapytal po to,zeby swojego
malucha przerobic na H2. Chcial poznac ograniczenia tej technologii.
Dobrze, ze zdaje sobie sprawe, ze jakies sa (i nie jest tak latwo jak z
LPG). Pomysłami nie do zrealizowania zajmuja sie dwie kategorie ludzi:
ci ktorzy ich nie zrealizuja, i ci ktorze je zrealizuja.
WL

Re: Silnik wodorowy
guzik do
być
piękne. I
Tomek

Układ z ogniwem paliwowym jest bardzo prosty, ale mało skuteczny.
Te silniki ze spalaniem H2 są realizowane. Nie zajmuję się
mechanizmami a
odległą dziedziną.

swojego

Tak, by móc określić co jest większym ograniczeniem: technologia czy
lobbing
polityka(podatek)+przemysł naftowy. U nas temat tabu - czy
rzeczywiście
trzeba czekać, aż ropa się skończy?

Re: Silnik wodorowy
Chyba przyjdzie nam czekac:(.
Ostatnio nawet odnosza sie glosy ze ta zielona energia to wcale taka
dobra nie jest. Mam wrazenie ze to sa glosy "sponsorowane" ale troche
racji w tym jest. Taka elektrownia wodna sprawia ze trzeba ludzi
wysiadlac, tereny zalewac itp. a taka na wegiel sobie dymi, ludzie zyja
co prawda krocej ale nie buntuja sie o to. Czy taka el. jadrowa ktora
wyglada czysto, schludnie a odpady sie zlozy w jakiejs kopalni i
zapomni, byle do smierci.
Tak powazniej to niestety zielona enrgia jest droga.
Porownaj technologie baterii slonecznych czy wiatrakow. Sprawnosc taka
sobie, trwalosc przecietna (ogniwa sie lamia, wiatrak trzeba remontowac
co pare lat - koszty). Jedyna niezaprzeczalna zaleta jest to ze energia
sie nie konczy. A takie jej pozyskiwanie nie jest neutralne dla srodowiska.
Pola baterii slonecznych zmieniaja klimat, wiatraki halasuja i generuja
wibracje.
W artykule bylo np. napisane ze _az_ 5000 ptakow zabilo sie w niemczech
o wiatraki. Dla mnie zwykla sciema bo przeciez tych ptakow wiecej ginie
przez koty. Ale troche racji w tym jest.
Pozatym ropa jak narazie jest najtansza (nie liczac energii pozyskiwanej
z rozczepain atomow) a jak wiadomo, liczy sie kasa oplacalnosc.

--
Lukasz Sczygiel

[...]

Jedzcie gówno! Miliony much nie mogą się mylić!

Re: Silnik wodorowy

Hm, na ile ja sie znam na silnikach i wodorze, to:
- wtrysk ciekly odpada, trzeba wtrysk gazowy
- jak jest z LO to nie wiem, ale dluzszy wtrysk tego bynajmniej
  nie rozwiazuje.

Problemem sa zdaje sie wrazliwosc metali na wodor, korozyjnosc spalin
o duzej zawartosci pary wodnej, byc moze emisja tlenkow azotu.

J.

Re: Silnik wodorowy

Jak rowniez mala gestosc energetyczna, trudnosci z przechowywaniem,
dystrybucja i wytwarzaniem. Dopoki nie nastawiamy elektrowni jadrowych lub
termojadrowych dajacych b. tania energie, wodor bedzie mrzonka.

Dz.

Re: Silnik wodorowy

Ostatnio rozwija sie trend zwiazkow pochodnych od NH3, takich jak NH3BH3 i
podobne.

O ile bedziesz go robic z wody. Sa inne zrodla, obecnie tansze.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Re: Silnik wodorowy
Dziadek wrote:

> [...]
jadrowych lub
 > termojadrowych dajacych b. tania energie, wodor bedzie mrzonka.

A wiesz ile się dziennie wytwarza i zużywa wodoru w każdej rafinerii?
Oczywiście nie przez elektrolizę wody, tylko przez konwersję
węglowodorów z parą wodną. Zresztą to samo robią procesory paliwowe do
ogniw paliwowych, tylko w skali mikro. Metoda stara, bardzo dobrze
opanowana i tania.

Konrad

Re: Silnik wodorowy

...czego ubocznym produktem jest CO_2, dokladnie taki sam jakby
te weglowodory po prostu spalac.
Reakcja zas jest egzotermiczna, wiec w stosunku do owego spalania
tracimy czesc energii. Otrzymujemy zas paliwo skrajnie niewygodne.

Wiec po co jesc te zabe?

pozdrowienia

krzys

--
_^..^_)_
\      /

Bo CO2 a nie CO i NOx. Poza tym rafineria daleko.
A sprawnosc ogniwa paliwowego ponoc wieksza niz silnika spalinowego.

J.

Re: Silnik wodorowy

Czyli: nic nie rozwiazujesz:
a) surowcem jest ropa. Jak sie skonczy, to nie zrobisz wodoru ani benzyny
ani oleju.
b) dalej masz odpad w postaci CO2 i efekt cieplarniany. Glowna zaleta wodoru
stracona.
c) z rafinerii i tak latwiej wozic benzyne/olej niz wodor
d) sumaryczna sprawnosc lancucha (od surowca do pojazdu) prawdopodobnie
bedzie porownywalna lub nizsza.
Praktycznie nic nie zyskujesz, a wszystko sie baaardzo komplikuje.

Dz.

Site Timeline