Silnik wodorowy

Page 1 of 2

Czy kotť wie, jakich przerˇbek wymaga silnik z wtryskiem ciek│ego gazu, by go dostosowaŠ do paliwa wodorowego? Nie chodzi mi o sam╣ instalacjŕ, a sam silnik. Czy jest to mo┐liwe. Zak│adam, ┐e ze wzglŕdu na mniejsz╣ liczbŕ oktanow╣ i temp. spalania wodoru, musi byŠ co najmniej d│u┐szy wtrysk. Czy inna musi byŠ te┐ g│owica? Pozdrawiam, Mariusz

Add pictures here
Ôťľ

Ciekawy jestem zrodla pochodzenia Twojego pomyslu. A jest on doslownie bombowy ;) Sadze, ze trzeba temat troche naprostowac. Jezeli cos Ci przyszlo do glowy odnosnie "samochodow na wodor", to pojazdy te nie posiadaja silnikow zasilanych bezposrednio wodorem. Pojazdy te napedza silnik elektryczny, a energia elektryczna wytwarzana jest przez reaktor wodorowy zwany inaczej ogniwem paliwowym. Ogniwo to przetwarza ciekły wodór na pršd elektryczny, dzieki membranom wymiany protenowej (PEM), ktore jeszcze niedawno byly jednym z kosztowniejszych elementow takiego auta.

ps. nie pisz na usenet w HTMLu

--
insane

Add pictures here
Ôťľ

przyszlo

S─ů 2-drogi i ta opisana przez Ciebie z nap─Ödem elektrycznym + PEM mnie mniej interesuje - np. BMW ma zaawansowane prace nad bezpo┼Ťrednim spalaniem wodoru w silniku, nie dotar┼éem tylko do szczeg├│┼é├│w.

Add pictures here
Ôťľ

Faktycznie jest cos takiego. Co do szczegolow, to moze warto poszukac ;)

Przykladem jest : http://www.4x4.pl/news.php?ide0

Wiekszosc zrodel, ktore znalazlem, opisuja calkowicie zmieniona gore silnika (glowica, zawory) oraz uklad zasilania i chlodzenia.

--
insane

Add pictures here
Ôťľ

:: 2M :: wrote:

Chyba wydech trzeba by te─╣┼║ przerobi├ä┬ç. Katalizator si├ä┬Ö nie przyda, a jak zrobi├ä┬ç t─╣┬éumik na spaliny, kt─é┼ére z pary wodnej zmieniaj├ä┬ů si├ä┬Ö w─╣┬éa─╣┬Ťnie w wod├ä┬Ö?

Konrad

Add pictures here
Ôťľ

dostosować do paliwa wodorowego? Nie chodzi mi o samš instalację, a sam silnik. Czy jest to możliwe. Zakładam, że ze względu na mniejszš liczbę oktanowš i temp. spalania wodoru, musi być co najmniej dłuższy wtrysk. Czy inna musi być też głowica?

Po ile jest wod├│r. Gdzie si─Ö go kupuje. Tomek

Ôťľ

Tomek wrote:

Na razie jest duzy rozrzut cenowy. U producenta lub dystrybutora. WL

Add pictures here
Ôťľ

Spyta┼éem sie troch─Ö przez przekor─Ö. Nie wim czy sie orientujesz, ale w Polsce w ma┼éych firmach nape┼énia sie butelki za pomoc─ů lejka. Korki zakr─Öca wiertark─ů. Opakowania zamyka zszywaczem biurowym. Nalepki przykleja r─Öcznie. O najprostszych liniach, ba liniach ta┼Ťmoci─ůgach drobny biznes nie marzy. Bo to wszystko jest niedost─Öpne, bo drogie. Fajnie jest pogada─ç o karabinach i wojnie w Chinach. Zajmijcie sie drobn─ů mechanizacj─ů w takich firmach. To zy┼éa z┼éota. Wiem, bo to robi─Ö. Urz─ůdzenia musz─ů by─ç proste. Najlepiej jeden guzik do w┼é─ůczenia. W miar─Ö niezawodne. Z serwisu te┼╝ si─Ö ┼╝yje. Nie musz─ů by─ç pi─Ökne. I tanie. Po co zamula─ç sobie g┼éow─Ö pomys┼éami nie do zrealizowania. Tomek

Ôťľ

Tomek wrote:

Ale ja jestem przekonany, ze autor watku nie zapytal po to,zeby swojego malucha przerobic na H2. Chcial poznac ograniczenia tej technologii. Dobrze, ze zdaje sobie sprawe, ze jakies sa (i nie jest tak latwo jak z LPG). Pomysłami nie do zrealizowania zajmuja sie dwie kategorie ludzi: ci ktorzy ich nie zrealizuja, i ci ktorze je zrealizuja. WL

Add pictures here
Ôťľ

guzik do

by─ç pi─Ökne. I

Tomek

Uk┼éad z ogniwem paliwowym jest bardzo prosty, ale ma┼éo skuteczny. Te silniki ze spalaniem H2 s─ů realizowane. Nie zajmuj─Ö si─Ö mechanizmami a odleg┼é─ů dziedzin─ů.

swojego

Tak, by m├│c okre┼Ťli─ç co jest wi─Ökszym ograniczeniem: technologia czy lobbing polityka(podatek)+przemys┼é naftowy. U nas temat tabu - czy rzeczywi┼Ťcie trzeba czeka─ç, a┼╝ ropa si─Ö sko┼äczy?

Add pictures here
Ôťľ

:: 2M :: napisał(a):

Chyba przyjdzie nam czekac:(. Ostatnio nawet odnosza sie glosy ze ta zielona energia to wcale taka dobra nie jest. Mam wrazenie ze to sa glosy "sponsorowane" ale troche racji w tym jest. Taka elektrownia wodna sprawia ze trzeba ludzi wysiadlac, tereny zalewac itp. a taka na wegiel sobie dymi, ludzie zyja co prawda krocej ale nie buntuja sie o to. Czy taka el. jadrowa ktora wyglada czysto, schludnie a odpady sie zlozy w jakiejs kopalni i zapomni, byle do smierci. Tak powazniej to niestety zielona enrgia jest droga. Porownaj technologie baterii slonecznych czy wiatrakow. Sprawnosc taka sobie, trwalosc przecietna (ogniwa sie lamia, wiatrak trzeba remontowac co pare lat - koszty). Jedyna niezaprzeczalna zaleta jest to ze energia sie nie konczy. A takie jej pozyskiwanie nie jest neutralne dla srodowiska. Pola baterii slonecznych zmieniaja klimat, wiatraki halasuja i generuja wibracje. W artykule bylo np. napisane ze _az_ 5000 ptakow zabilo sie w niemczech o wiatraki. Dla mnie zwykla sciema bo przeciez tych ptakow wiecej ginie przez koty. Ale troche racji w tym jest. Pozatym ropa jak narazie jest najtansza (nie liczac energii pozyskiwanej z rozczepain atomow) a jak wiadomo, liczy sie kasa oplacalnosc.

--
Lukasz Sczygiel

Add pictures here
Ôťľ

Tomek wrote:

[...]

Jedzcie g├│wno! Miliony much nie mog─ů si─Ö myli─ç!

Add pictures here
Ôťľ

On Tue, 23 Aug 2005 15:46:51 +0200, :: 2M :: wrote:

Hm, na ile ja sie znam na silnikach i wodorze, to: - wtrysk ciekly odpada, trzeba wtrysk gazowy - jak jest z LO to nie wiem, ale dluzszy wtrysk tego bynajmniej nie rozwiazuje.

Problemem sa zdaje sie wrazliwosc metali na wodor, korozyjnosc spalin o duzej zawartosci pary wodnej, byc moze emisja tlenkow azotu.

Ôťľ

Jak rowniez mala gestosc energetyczna, trudnosci z przechowywaniem, dystrybucja i wytwarzaniem. Dopoki nie nastawiamy elektrowni jadrowych lub termojadrowych dajacych b. tania energie, wodor bedzie mrzonka.

Dz.

Add pictures here
Ôťľ

Ostatnio rozwija sie trend zwiazkow pochodnych od NH3, takich jak NH3BH3 i podobne.

O ile bedziesz go robic z wody. Sa inne zrodla, obecnie tansze.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Add pictures here
Ôťľ

Dziadek wrote:

> [...]

A wiesz ile si─Ö dziennie wytwarza i zu┼╝ywa wodoru w ka┼╝dej rafinerii? Oczywi┼Ťcie nie przez elektroliz─Ö wody, tylko przez konwersj─Ö w─Öglowodor├│w z par─ů wodn─ů. Zreszt─ů to samo robi─ů procesory paliwowe do ogniw paliwowych, tylko w skali mikro. Metoda stara, bardzo dobrze opanowana i tania.

Konrad

Add pictures here
Ôťľ

KA wrote:

...czego ubocznym produktem jest CO_2, dokladnie taki sam jakby te weglowodory po prostu spalac. Reakcja zas jest egzotermiczna, wiec w stosunku do owego spalania tracimy czesc energii. Otrzymujemy zas paliwo skrajnie niewygodne.

Wiec po co jesc te zabe?

pozdrowienia

krzys

--
_^..^_)_
\ /

On Thu, 25 Aug 2005 15:42:12 +0200, myszek wrote:

Bo CO2 a nie CO i NOx. Poza tym rafineria daleko. A sprawnosc ogniwa paliwowego ponoc wieksza niz silnika spalinowego.

Ôťľ

Czyli: nic nie rozwiazujesz: a) surowcem jest ropa. Jak sie skonczy, to nie zrobisz wodoru ani benzyny ani oleju. b) dalej masz odpad w postaci CO2 i efekt cieplarniany. Glowna zaleta wodoru stracona. c) z rafinerii i tak latwiej wozic benzyne/olej niz wodor d) sumaryczna sprawnosc lancucha (od surowca do pojazdu) prawdopodobnie bedzie porownywalna lub nizsza. Praktycznie nic nie zyskujesz, a wszystko sie baaardzo komplikuje.

Dz.

Add pictures here
Ôťľ

Related Threads