Symulacja pracy lampy samochodowej

Max pisze:

Ja to regularnie widuję Polonezy i Tico mające akwarium w tylnych lampach :)

Reply to
PeJot

Max pisze:

ROTFL Światła mijania z tyłu, może jeździsz ciągle na wstecznym :)

która zapewne powstała wskutek

Zimę wyjąłbym z kręgu podejrzanych.

W podręczniku do fizyki, elektrotechiki?

żywotność żarówki jest wprost proporcjonalna do stopnia zasyfienia oprawki (SZO), natomiast pobór prądu i jasność świecenia żarówki są odwrotnie proporcjonalne do SZO.

Musisz sobie wyobrazić elektrony które złośliwie zapieprzają pod prąd.

Na podstawie powyższych wskazówek, zrób se we fleszu.

Pozdrawiam.

Reply to
SM

Witam Temat wbrew pozorom jest całkiem poważny i w takie badania się inwestuje. Co do konkretów zaś, to pamiętam badania prowadzone przez kolegów z firmy, odnoszące się do obudów podzespołów półprzewodnikowych - rzecz z pozoru drobna - a bada się nie tylko wpływ otoczenia, ale i np. wpływ wielokrotnego dotykania spoconą dłonią (jest opracowana receptura na sztuczny pot :)) itp. Ja jestem już poza branżą od wielu lat, ale jeżeli pamięć nie zawodzi to szukaj pod hasłem "badania klimatyczne urządzeń elektrycznych/elektronicznych". Były na to normy i warunki badań. Szczegółowych opracowań z branży motoryzacyjnej nie znam.

Reply to
PL(N)umber_One

Użytkownik Max napisał:

Hej Może troche OT ale poszukaj w googlach hasła "latarka groza" Taki nurkowy wymysł, gdzie żarówka pracuje zanurzona w wodzie. Zależńie od wersji cokół jest zalany silikonem lub nie. Moja wersja bez silikonu przeprawcowała w wodzie jakieś

10x1godzina zanim korozja zjadła wyprowadzenia żarówki.

W miare czysta woda przy 12V nie przewodzi intensywnie.

A zarowka .. wydajna wytrzymuje np 50h. Jakby wytrzymala 20h, to by chyba na sezon amatora starczyla, a dla profesjonalisty .. zarowki tanie sa.

I to naprawde moze byc dobry pomysl zarowki mokrej niz solidnej i drogiej obudowy. Szczegolnie jakby o jakiejs ochronie katodowej pomyslec .. czyli kawalek blaszki cynkowej :-)