Wiercenie w tytanie

Czołem. Czy w warunkach domowych da się wiercić w tytanie ? Otwory rzędu

1.5 mm. Chodzi o odbudowanie tytanowych opraw okularowych. Podobno gdzieś ktoś coś takiego spawa, ale cena zabija pomysł.
Reply to
PeJot

Dnia Sat, 15 Jun 2013 08:34:12 +0200, PeJot napisał(a):

Sa wiertla widiowe do plytek drukowanych, powinno sie dac. Uwaga - kruche, zalecany statyw.

Popytac u zlotnikow ? oni maja mikrospawarki. Jeszcze bym popytal u technikow protetykow dentystycznych - oni czasem robia "w tytanie"

A tak na bezczelnego - lutowanie srebrem ?

W dniu 2013-06-15 12:57, J.F. pisze:

To wiem, niewiadoma prędkość obrotowa. Tytan się wrednie skrawa. Nawet poćwiczyć nie mam na czym.

Ale *chyba* z tytanu ozdób nie robią.

O, to mi do głowy nie przyszło. Dzięki.

Jest u nas ktoś kto lutuje srebrem okulary, ale nie podjął tematu.

A sprawa wygląda tak: tytanowe zauszniki mają wyłamane zawiasy. Chciałbym przykręcić nowe zawiasy śrubą M1-M1.5, ale trzeba wykonać otwory w zausznikach. Przekroju materiału jest mało, 3.6 x 1.45 mm. Inny pomysł to "zatulejowanie" zausznika rozpłaszczoną rurką np. z mosiądzu, do której da się łatwo przylutować zawias, a potem skleić to np. Distalem.

Inne pomysły też mile widziane. Wiem że tytanowe oprawy są dostępne, ale z częściami nijak.

Reply to
PeJot

A jaki to tytan? CP (niestopowy) wierci się tak samo jak nierdzewkę austenityczną, wiertło HSS i chłodziwo, żadnych cudów nie potrzebujesz. Spawa się w helu, tigiem, plazmą, laserem. Oprawki mogą być z grade 5, to jest trochę trudniejsze ale literatury jest do oporu, szukaj, czytaj. Konrad

Lutowanie w atmosferze wodoru, w piecu przelotowym, świetne luty robi Tokyo Braze. Konrad

Że co? w 100C tytan koroduje międzykrystalicznie? Który gatunek? W jakim środowisku?

W dniu 2013-06-15 20:55, wt pisze:

Wygląda toto na "technologię garażową", i pewnie dało by wyniki, gdyby po drodze nie było rzemieślnika z palnikiem w ręce. Niestety, prawdopodobieństwo że ów rzemieślnik spapra temat jest zbyt duże, stąd wolałbym zrobić wszystko sam. Tym niemniej wszystkim dzięki za pomoc.

Reply to
PeJot

W dniu wtorek, 18 czerwca 2013 06:32:44 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

Coś mi się widzi że w tercecie okulary, rzemieślnik, Ty. Ostatnie ogniwo jest najsłabsze. Takie drobne rzeczy lutuje się srebrem na zgrzewarce.

Reply to
kogutek444

W dniu 2013-06-18 22:36, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Przynajmniej będę wiedział kto sp* temat.

Reply to
PeJot

W dniu 2013-06-15 13:57, PeJot pisze:

Jak nie jak tak. Ale nie wiem czy spawają.

pozdro

Reply to
robot