"Zęby skośne"na powierzchni walcowej [?!]

Dajcie mi argumenty ! Znajomy przyniósł w pracy zepsute koló szlifierki [elektronarzędzia]...Wszyscy zgodnie twierdzili,że to "koło zębate skośne" , ja twierdziłem,że to geometrycznie niemożliwe i tylko i wyłącznie "koło zębate śrubowe"

Brak mi argumentacji, prócz tej,że tu geometria się kłania,niemożliwe jest zrobienie zębów "po skosie" aby łysinka zęba była równoległa.

Może podacie mi lepsze argumenty?

Stefan J.

Reply to
stefan.st.j

W dniu czwartek, 29 września 2016 11:00:20 UTC+9 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Który przypadek masz na myśli? tiny.pl/gwp7g tiny.pl/gwp7t

Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Przy niewielkim kacie to sie jednak u nas nazywa "koło o zębach skosnych".

A matematycznie linia srubowa nazywa sie helisa, stad i kola/przekladnie helikalne.

Z tym ze ... szlifierka, to przekladnia chyba katowa? A na stozkowych kolach, to jest calkiem inaczej.

W dniu czwartek, 29 września 2016 04:00:20 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Jeżeli zęby nacięto na walcu, to jest to walcowe koło zębate o śrubowej linii zęba. Często nazywane w skrócie kołem o zębach śrubowych. Mnie tego uczono więcej niż pół wieku temu. W.Kr.

Reply to
W.Kr.

W dniu 2016-09-29 o 04:00, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Ciekawostka - polonik