Co lejecie do 4-taktów ASP ??

Cześć! mam pytanie odnośnie paliwa do 4-taktów ASP. Ja mam FS91AR i ostatnio nie mogę dojść z nim do porozumienia. Na wyższych obrotach chodzi idealnie. Śmigłem 14x6 kręci 9800 obr/min. Problem pojawia się na niskich obrotach. Chodzi powiedzmy przez 15 sekund poczym dostaje czkawki i gaśnie. Zastanawiam się czy nie gubi kompresji, bo jest bardzo gorący ( syczy ), ale generalnie chyba 4-takty bardziej się grzeją ? Do tego kompresja na wyczucie ok. Próbowałem dać mu bogatszą mieszankę, ale efekt zerowy. Nakręciłem się małą iglicą i nic. Wyczytałem gdzieś w necie, że 4-takty mocowane głowicą do dołu mają tendencję do zalewania się na małych obrotach, więc zamontowałem moduł żarzenia świecy. Powiedzmy, że jako tako to chodzi, ale też czasem "prychnie". Podsumowując nie mam zauwania, że wyciągnie mnie w każdej sytuacji, gdy dam mu w rurę. Jedynym już pomysłem jaki przychodzi mi do głowy jest paliwo. Aktualnie latam na Sport 5 ( 5% nitro, 18% KLOTZ ) i do tego dodałem 3% nitro i ~4% rycyny. Tak więc w sumie mamy 8% nitro, 22% oleju. Świeca OS "F-ka". Na jakim paliwku Wy kręcicie te silniczki ??

Reply to
Vex

Ja do mojego Saito leje 10% nitro i 18%klotz, generalnie w 4taktach nie daje się rycyny tylko syntetyk. Bez dogrzewania na wolnych chodzi jak się należy.

Reply to
Wiesiek3d

Użytkownik "Wiesiek3d" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:fd2hh1$anh$ snipped-for-privacy@polsl.pl...

Coż, generalnie... Kolega pytał konkretnie, ale skoro ogólnie, to i ja coś dodam. Generalnie, to była tutaj dyskusja nie dalej jak 3-4 miechy temu i wyszło, że 3-4% rycynowego oleju w paliwie nie zaszkodzi, a wręcz zakonserwuje łożyska w 4t na lata.... Ja teraz dodaję do MT rycynę w niewielkich ilościach i chyba jest ok.

pozdrawiam, qrdl

Reply to
qrdl

To święta prawda. Simprop Supaglo 10 - specjalne paliwo do 4-ro taktów też zawiera nieco rycyny. Kiedyś musiałem w 4-takcie prawie co sezon zmieniać łożyska. Odkąd potem latałem na tym paliwie nie zmieniałem ich ani razu. Odpowiednia dawka nitro w paliwie do 4-taktów zapewnia też pewność utrzymywania wolnych obrotów. Supaglo 10 ma 10% nitro - może to by nieco pomogło Twojemu silnikowi?

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Piotrp_de pisze:

Generalnie to olej Klotz ma w sobie małą zawartość rycyny.

Wiesiek3d

Użytkownik "Wiesiek3d" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:fd3l79$9b9$ snipped-for-privacy@polsl.pl...

Czyli generalnie wychodzi, że w pierwszym swoim poście nie miałeś jednak racji: "generalnie w 4taktach nie daje się rycyny tylko syntetyk.". Tak więc zdecyduj się, oczywiście generalnie :)))

pozdrawiam, qrdl

Reply to
qrdl

qrdl pisze:

GENERALNIE to olej Klotz jest syntetyczny (tak piszą),ale nikt kto nie doczyta specyfikacji nie będzie wiedział że panowie z firmy dodają rycynę. Dodatek rycyny na pewno konserwuje łożyska ale też na pewno powoduje powstawanie nagaru, który to powoduje zapiekanie pierścienia zarastanie kanału wydechowego itd ,co w konsekwencji powoduje szybsze zużycie drogiego silnika. Dlatego myślę że jeżeli w oleju Klotz jest rycyna to nie należy już jej dodawać bo można sobie zaszkodzić bardziej niż pomóc. Ale jak w każdej sprawie każdy ma inne zdanie. No i oto GENERALNIE chodzi :)

Reply to
Wiesiek3d

Użytkownik "Wiesiek3d" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:fd5igv$ue2$ snipped-for-privacy@polsl.pl...

Dzięki za pouczającą dyskusję :-) czyli GENERALNIE jak wleję F/1 CONTEST 10 to powinno być najlepiej.

--------------- Pozdrowienia! Tomek

Vex

Witam,

Użytkownik "Vex" snipped-for-privacy@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:fd92tc$4bk$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Generalnie :-)))), to ja do następnej 5l bańki F/I CON. 10 dodam ~100, 150 ml rycyny MT, co da ~2-3%. Teraz używam takiej +- proporcji i OS i Saito nie mają najmniejszego problemu.

pozdrawiam, qrdl

Reply to
qrdl

Witam generalnie to ja nie jestem specjalista od silników spalinowych modelarskich ale odnosząc się do silniczków większych np. samochodowych to co zaobserwowałem :

- silnik po pracy z olejem syntetyczny ma mniejsza kompresje niz. silnik po paliwie z rycyna . używam paliwa z rycyna do MVVS i z syntetykiem do OS 76 . Zrobiłem sobie miesznke konserwująca wg A Rachwala czyli 20% roztwór oleju parafinowego z naftą do lamp naftowych i wlewam ja po końcu lotów kilka razy obracając silnikiem . Silnik zaraz ma charakterystyczny mlask kompresji a nafta i olej zaraz zostaną spalone i wypłukane . Generalnie nie zalecam moich rad :) Marek S

Reply to
Marek S