jak naprawić starego graupne ra ze spaloną końcówką mocy?

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Wiatam bywalców,
Mam nielada problem. Otóż jestem w posiadaniu 27-o letniej aparatury Graupner
'Varioprop 8s', w której niestety rozpoznałem objawy spalonej końcówki mocy
(jej zasięg to 5 m). Czy ktoś z Forumowiczów mógłby mi powiedzieć, czy
istnieje sposób na usunięcie tej awarii w tak starym nadajniku? Gdzie to
zrobić i ile to by kosztowało?

Z góry dzięki za odpowiedź,
Michał

Re: jak naprawić starego graupnera ze s paloną końcówką mocy?

Akurat przy końcówce mocy to nie problem, że stara.
Nie wiem gdzie naprawiają aparatury RC, ale fachowiec
radiowiec, np. z serwisu CB powinien sobie poradzić.
Przeważnie rzecz się sprowadzi do wymiany jednego
tranzystora, ew. jakiegoś opornika, plus regulacja
(o ile twoja diagnoza jest trafna)

--
Jakub Witkowski
z domeny gts(kropka)pl

Re: jak naprawić starego graupnera ze spaloną końcówką mocy?

Graupner
mocy

Witam
Aparatura rzeczywiście zabytkowa. Spróbuj zapytać tutaj:
http://republika.pl/pwpart/dane.html
Naprawiałem ostatnio odb. Rex 7 i jestem zadowolony.
Pozdr
Krzysiek

Re: jak naprawić starego graup nera ze spaloną końcówką mocy?
Jak na razie oddałem ją do miejscowego "znachora" od sprzętu radiowego, ale
jak ją zobaczył, to powiedział "co to jest i do czego to służy?" (oczywiście
nie ze względu na wiek mojej aparatury, tylko dlatego, że nigdy nie widział
zabawek z serii 'remoute control'). Jak mi ją odda ze słowami "nie dało się
naprawić" wyślę to tej firmie z Rzeszowa.
Dzięki

Michał

Re: jak naprawić starego graupnera ze spaloną końcówką mocy?
Wiadomość dla Mlcchał Kuc naprawię ap. zadzwoń/32/
217 -66-96.
Graupner
mocy
http://www.gazeta.pl/usenet /

Re: jak naprawić starego graupnera ze spaloną końcówką mocy?
napisał:blccas$8e6$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

A gdzie mieszkasz?

Oddałem go do serwiu, który naprawia zwykłe radia.
Gość dał radę naprawić jeden z trzech spalonych wzmacniaczy i zasięg
zwiększył się do ok. 100 m na ziemi. Reszty nie mógł, bo jego zdaniem
zostały wylutowane jakieś części z układu i nie wie, co to było, dlatego
niezbędy jet schemat nadajnika. Wysłałem maila do graupnera w niemczech z
proźbą o takowy, oni zdeklarowali się, że przyślą, jednak mija już chyba
miesiąc, a schematu jak nie ma tak nie ma.

Ile bym za to zapłacił?

Pozdrawiam,
Michał Kuc

Site Timeline