Jakie napięcie do silniczka od starego HDD?

Wygrzebałem silnik z starego dysku twardego (~2GB)

Próbowałem go odpalić na napięciach w zakresie 3V-12V (z zasilacza komputerowego). Jedynie drgał i energia elektryczna trzymała go w miejscu mocniej niż bez prądu..

Czemu ma trudności z rozruchem? Muszę przylutować kondensatory? Jeśli tak, to jakie?

Wesołych resztek świąt :)

Reply to
Tonic

Użytkownik "Tonic" <tonic2@USUNT_TOop.pl> napisał w wiadomości news:opr6cul3wudbk6wr@10.1.255.1...

Witam Tak ogolnie to jest silniczek nie nadajacy sie do zasilania pradem stalym. Niestety wymaga specjalnego regulatora trojfazowego i pewnych przerobek. To tak pokrotce. Wiecej znajdziesz na ten temat czytajac grupe:o) Pozdrawiam Romek

Reply to
Romek

witam dokladnie, tego silnika nie uruchomisz za pomoca zwyklego zasilacza

wszelkie pomoce znajdziesz na

silniki z hdd sa po czesci podobne do silnikow z cd-rom

Reply to
marcin

Kolega ma racje. W dyskach twardych nie stosuje sie raczej silnikow szczotkowych (nawet w starym 20MB znalazlem calkiem ciekawy silnik 3fazowy).

Silniki od HDD nie nadaja sie do uzycia bez przerobek. Sa za ciezkie i czesto maja nieodpowiednie uzwojenie (uzwojenia). Jesli chcesz eksperymentowac z silnikami 3 fazowymi, to polecam silniki od CDROM'ow. Czesto rusza nawet bez przerobek. Oczywiscie musisz miec odpowiedni regulator. (jakies 250-300zl)

Pozdrawiam

MM

Reply to
mifau

Dnia Mon, 12 Apr 2004 21:33:04 +0200, Romek snipped-for-privacy@xl.wp.pl> napisał:

To jakim cudem dysk twardy od komputera jest zasilany prądem stałym od zasilacza?

Hehe.. dzięki za radę :P

Reply to
Tonic

Dnia Mon, 12 Apr 2004 22:29:47 +0200, mifau snipped-for-privacy@wp.pl napisał:

Ciężkie? Porównywałem silniczek od HDD z silniczkiem od CD-Romu, niewielka różnica w wadze. Chyba, że to zależy od marki silniczka :)

To prawda, silniczki od CD-Rom'ów są mocne, tylko, jak dotąd, miałem do czynienia z takimi, co miały strasznie krótk oś - ok. 5 mm długośći i nie miałem żadnego pomysłu jak zamontować porządnie śmigło

Tym mnie prawie powaliłeś :) Chcę zrobić "prowizoryczny" model poduszkowca i docelowo planuję wydatek na niego nie przekraczający 50 zł.. może kiedyś indziej zrobię prawdziwy model :)

Reply to
Tonic

Z glebin modelarni ...

T> Dnia Mon, 12 Apr 2004 21:33:04 +0200, Romek snipped-for-privacy@xl.wp.pl> napisał:

T> To jakim cudem dysk twardy od komputera jest zasilany prądem stałym T> od zasilacza?

Witam Przyjzyj sie dobrze temu silniczkowi. Tam wychodza trzy przedowy - niekiedy cztery - uziemienie calosci. A caloscia steruje elektonika od HDD. Silnik pradu stalego znaczylo koledze o to ze nie przlaczasz do niego dwuch biegonow Plusa zasilania i maszy i silnik sie kreci. Ale tu masz trzy wyprowadzenia na ktorych caly czas zmienia sie polaryzacja zasilania. I w ten sposub uklad reguluje obroty i kierunek krecenia.

A strone

serio i ja Ci polecam. Jest to stona o przerobkach silnikow trujfazowych - miedzy innymi silnik od HDD - to tez trojfazowka.

MarCiu.

Reply to
Marciu11 - Viper

Użytkownik "Marciu11 - Viper" napisał

Bardzo dziękuję za ten link, tylko jest jeden problem - aktualnie nie mam dostępu do netu ;/ Jak będę miał, z chęcią odwiedzę tę stronę :)

Reply to
Tonic

Z glebin modelarni ...

T> Użytkownik "Marciu11 - Viper" napisał

T> Bardzo dziękuję za ten link, tylko jest jeden problem - aktualnie nie mam T> dostępu do netu ;/ Jak będę miał, z chęcią odwiedzę tę stronę :)

Tutaj jest pokazany krok pracy takiego silnika 3p.

MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper