Jakie serwa dobra??

Witam,

Mam od kilku dni model trenera, jest to mój pierwszy w zasadzie model, i mam pytanie jakie serwa powiniemen dobrać... rozpiętość 160cm, szer. skrzydła 35cm,

wielkość lotek 65x8cm (dwa serwa) st. kier: 25x8cm (jendo serwo) st. wys: 2x 25x8cm (jedno sero)

przepustnica - jedno serwo (mam HS-81 i chyba starczy...)

Silnik który będzie to napędzał ma 10ccm.

Pytam tu, gdyż różne programy do obliczania sił dają bardzo różne wyniki, sklepy radzą kupić serwa o sile ponad 5 kg, a na forach piszą, że starczy każde serwo standard (3kg).

Mam pakiet 4,8V.

Dodam, że nie za bardzo stać mnie na kupno 5 serw za prawie 70, kiedy serwa słabsze są za połowę tej ceny...

Z góry dzięki za pomoc.

Reply to
mp0011

To ten model:

mp0011

Nie kombinuj. Włóż standard, jak Ci radzą. Wykosztuj sie jedynie na serwo wysokości. Oczywiście nie kupuj też najgorszego badziewia, bo co tanie, to drogie. Niestety na początek serwa są jednym z najdroższych elementów modelu. Ale tylko za pierwszym razem. Serwa, które potrzebujesz kosztują ok 40-50zł/szt.

Reply to
LukaszS

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@v28g2000hsv.googlegroups.com... Witam,

... Silnik który będzie to napędzał ma 10ccm.

... Dodam, że nie za bardzo stać mnie na kupno 5 serw za prawie 70, kiedy serwa słabsze są za połowę tej ceny...

Z góry dzięki za pomoc.

Witam wszystkich

Tak się nieco ironicznie zapytam: chcesz oszczędzić kilkadziesiąt złotych na modelu, którym możesz narobić strat za kilkadziesiąt tysięcy złotych ?

Jeżeli nie masz stałej pomocy doświadczonego modelarza, to raczej namawiam do rezygnacji z nauki "trenerkiem" napędzanym "dziesiątką". Lekki "elektryk" będzie mniej stresujący dla Ciebie i otoczenia.

A wracając do kwestii merytorycznej pytania, to pamiętaj proszę o drganiach od silnika. I nie chodzi mi tylko o niewyrównoważenie mas, ale o nierównomierność pracy na małych obrotach. Serwa klasy mikro i mini zwykle bardzo ich nie lubią "odwdzięczając" się szybkim narastaniem luzów i rozpadającymi się silnikami i potencjometrami. Niektóre z małych współczesnych serwomechanizmów w ogóle nie mają amortyzatorków gumowych! Namawiam do zastosowania serw standardowej wielkości o momencie 4-5 kg*cm, również do kierunku, jeżeli napędza także sterowane kółko przednie.

Pozdrawiam Jarek

Reply to
Jaroslaw Hajduk

Całkowicie zgadzam sie z opinią Jarka ! Przeczytaj o mojej przygodzie z serwem do gazu w Gawronie

.Okoliczność była inna niż luz ale to nie jest mało ważny element wyposażenia . W modelach silnikowych nie ma nieważnych elementów !

Użytkownik "Jaroslaw Hajduk" <jarhaj snipped-for-privacy@astercity.net napisał w wiadomości news:48ea7295$0$12222$ snipped-for-privacy@mamut2.aster.pl...

Reply to
Roh