napęd SZD 55 - PROMYK

Czy któryś z kolegów ma taki model (3m) sprzedawany przez ModelPartnera z zamontowanym silnikiem elektrycznym i mógł by się podzielić sprawdzonymi parametrami powyższego napędu

Reply to
Artur

Witam, może tutaj zapytaj?

robin

Reply to
robin

Cześć, Mam taki zestaw od kilku lat. Do napędu użyłem Megi 22/30/3 z przekładnią planetarną 3,5:1. Stosowane smigła to CP 15x10 i 16x9,5. Początkowo napęd był zasilany z 16 ogniw Sanyo N1250 SCRL. Okazało się, że spokojnie wystarczy tylko

13 ogniw. Obecnie przeszedłem na ogniwa Li-ion (Koniony 1600) w układzie 5s2p. Model z tym napędem jest bardzo dynamiczny i idzie ostro w górę. Niektórzy mogli to widzieć w zeszłym tygodniu w Bezmiechowej. Pobór prądu (statyczny) wynosi ok. 33A. Gdy wybierałem napęd do Promyka, nie było takiego wyboru mocnych i tańszych silników, jak dzisiaj - stąd taka konfiguracja. Mega pracuje w komfortowych warunkach i w zasadzie od lat do napędu nie musiałem zaglądać. Zdecydowanie lepsza będzie jednak Mega 22/30/2. Trzeba zastosować wtedy mniejsze śmigło. Wzrośnie prąd ale za to wystarczą spokojnie 4 ogniwa Li-xx (być może nawet tylko 3). Zmniejszy to nieco wagę modelu.

Pozdrawiam Marek

Reply to
Marek Jankowski

DZIĘKI za szybką odpowiedź a może ktoś ma AXI zamontowane w tym cacku mam na stanie wolne axi 2826/10 i co może by mogło być (może ktoś z kolegów ma za sobą takie eksperymenta)

Reply to
Artur

Bez problemu da rade.

Marcin