Poduszkowiec - napęd

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Witam

Ma ktoś pomysł, jaki dobrać skok śmigła napędowego do napędu poduszkowca
spalinowego? Z tego napędu będzie jednocześnie "pompowana" poduszka.
Silnik 26 ccm benzyna 1KM adoptowany z podkaszarki. Rozmiary kadłubu 110cm x
55 cm x 20 cm. Waga końcowa całości modelu nie powinna przekroczyć 9 kg.
Ponieważ śmigło będzie obudowane - przewidywany tunel o średnicy 30 cm -
maksymalny rozmiar śmigła, jakie zmieszczę  to 11 cali.
Pytanie jak dobrać skok, aby całość współgrała ? Skok 4, czy też 9 ?
Pytanie też, czy ta średnica śmigłą nie będzie za mała ? A może wybrać
śmigło trójłopatowe ?

Pozdrawiam
Piotrek

Re: Poduszkowiec - napęd

Witaj
A nie łatwiej będzie dobrze "przycumować" poduszkowca do ziemi co by nie
odfrunął (z luzem oczywiście) i sprawdzić w praktyce ?

Pozdrawiam, Zbych

Zabrze, 2006-06-11 22:58:53
Jeżeli chcesz wysłać do mnie maila, zdejmij "majtki"

Re: Poduszkowiec - napęd

Przy doborze skoku chyba tak zrobię - kupię śmigło z największym i
najmniejszym skok ( 11x6 juz mam ).

Gorzej w przypadku, gdy śmigło się okaże za małe. Jestem jeszcze przed
wykonaniem otunelowania śmigła, więc jest szansa przeprojektowania kilku
rzeczy. Bryły kadłubu już niestety nie dam rady zmienić.

Pozdrawiam
Piotrek

Site Timeline