[rc] Czy to możliwe żeby silnik żarowy bez fajki miał zapłon?!

Witam,

Dziś pojechałem na łąke puszczać ff. Silnik os la40 (zastępczy :-) nie był palony przez 2tyg., a jedynie zalany kilkunastoma kroplami after run oil Model Technicsa. Procedura standardowa: zassanie paliwa (MT F/I 10% nitro) do gaźnika i w tym momencie przejście do primingu czyli pokręcenia troszkę rozrusznikiem śmigła z _odłączoną fajką zasilania świecy_. Po pierwszych obrotach silnik kilkakrotnie zakaszlał i puścił trochę dymu o charakterystycznym zapachu przypalonego aro. Wielkie było moje zdziwienie i pewnie pomyślałbym, że mi się wydawała gdyby nie 2 świadków, którzy mi towarzyszyli przy rozruchu. Krótko mówiąc, silnik "zapyrkał" bez zasilania świecy! Czy to normalne?? Dodam, że temperatura powietrza to ok 36C a w słońcu pewnie ponad 40C...

pozdrawiam, qrdl

Reply to
qrdl

Moze to nie takie calkiem normalne, ale jak widac zdarza sie. Dlatego wlasnie zaleca sie ostroznosc rowniez przy kreceniu silnikiem bez podlaczonego zarzenia swiecy. Pewnie na to zlozylo sie kilka rzeczy tj. zwiekszenie nieco sprezania spowodowane przez "after run oil", nitrometan w paliwie i dosc wysoka temperatura powietrza.

Pozdrawiam

Darek

Reply to
DJ

Tez mialem podobny przypadek, wydaje mi sie ze to calkiem normalne. Samozaplony np. nie maja swiecy a pala, fakt ze mieszanka bardziej 'wybuchowa'.

Bartek

Reply to
Bartek

Od jakiegoś czasu to już normalka. Palimy silniki MVVS 4,6ccm oraz MVVS

10ccm bez podłączania żarzenia do swiecy. Po wylądowaniu i ostygnięciu silnika (ok.10min) silnik zaskakuje po kilkunastu obrotach rozrusznika. Właściciele silników MVVS mogą taki experyment przeprowadzić. Kiedyś miałem starą Webrę 3.5ccm (baaardzo starą) i zachowywała się podobnie. Pozdrawiam Andrzej.
Reply to
Andik

Ja miałem kiedyś inną sytuację: silnik sam zapalił bez kręcenia zaraz po podłączeniu świecy.

Reply to
Lukasz

Tue, 25 Jul 2006 15:30:19 +0200, "qrdl" snipped-for-privacy@spam.kom napisał:

Mysle, ze to po prostu rozladowanie elektrostatyczne z Ciebie, na swiece. Pewnie byles niezle naelektryzowany. Dobrze, ze smiglem po lapkach nie dostales.

----------- Pozdrawiam. FiliP

Reply to
FiliP

Też mieliśmy taką sytuację, ale bałem się o tym wspominać, gdyż sądziłem,że nikt w to nie uwierzy. Pozdrawiam Andrzej

Ja miałem kiedyś inną sytuację: silnik sam zapalił bez kręcenia zaraz po

Reply to
Andik

Ale wiesz że mówimy o świecy żarowej, nie iskrowej, tak?

;)

Pozdr., Michał

Reply to
Michal