Rycyna

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
--
Cześć!
Gdzie można w przyzwoitej cenie na Śląsku kupić olej rycynowy?

Geralt
Jeżeli chcesz odpisać mi z pominięciem grupy
usuń zbędne słowa z mojego adresu.
Za utrudnienia przepraszam.

Re: Rycyna

Ja kupowałem w aptece, jest to środek na przeczyszczenie, ale z tego co
pamiętam (dawno trochę to było) to wychodziło dość drogo, i sprzedawany był w
małych buteleczkach. Jeżeli chodzi o większą ilość to nie wiem gdzie możesz go
dostać.
Pozdrawiam
Łukasz Grabowski
http://lotniczerc.prv.pl

Re: Rycyna
Myśle ze moglbys popytac w jakies zaprzyjaznionej aptece wyszlo by jakies 32
pln za litr, Uzywaja to w aptekach do receptury i moga to zamowic w duzych
butelkach (0,5 lub 1l) w hurtowni powiedzieli ze maja bez problemu, ale
tylko dla aptek.
Pozdrawiam
Arek K

Re: Rycyna
Olej rycynowy w ilosciach hurtowych było wymagane zamówienie z jakiejś firmy
/instytucji z uwagi na to ,ze rycyna jest srodkiem niebezpiecznym .
Do modelarskich celów używaj Castrol M.
To rycyna techniczna-

Re: Rycyna

a propos...

próbował ktoś z Was latać na na Castrolu TT lub TTS ?

PMK

Re: Rycyna
Panowie, stosunkowo prosto można dostać nasiona rącznika, rośnie toto
szybko, plony daje niezłe i można sobie wytłoczyć. Pozostaje kwestia
ilości...
Pozdrawiam
Adam
(plastykowiec)

Re: Rycyna
Witam
Olej rycynowy nie jest niebezpieczny przecież zastosowanie do przeczyszczenia
wymaga chyba jego spożycia :)
Rycyna natomiast jest silną trucizną wyeliminowaną jednak w procesie jego
produkcji.Olej Castrol ma się nijak do oleju rycynowego .Olej Castor do
angielska nazwa oleju rycynowego.Jeśli chodzi o kupno to najtaniej ,
najszybciej i chyba najprościej w sklepie modelarskim.
Kto zgadnie gdzie się tego wszystkiego dowiedziałem :)
Pozdrawiam
gar-da

Re: Rycyna
Bez konfabulacji kolego .
Castrol to nazwa kompanii chemicznej .Castor to angielska nazwa oleju
rycynowego .Polska nazwa olej rycynowy zawiera spolszczoną nazwę łacińską
'ricini '(jakos tak jak pamietam.....)

Zestawianie słów castor i Castrol nie prowadzi do niczego sensownego  chyba
,że olej Castor M wyprodukowany przez firmę Castrol !
Ta literka M oznacza olej techniczny silnikowy.
Co do ceny tego oleju w sklepie modelarskim to myślę ,że wątpię ........
znając ceny innych powszechnie uzywanych produktów mających zastosowanie w
technice modelarskiej.

Site Timeline