Rycyna

-- Cześć! Gdzie można w przyzwoitej cenie na Śląsku kupić olej rycynowy?
Geralt Jeżeli chcesz odpisać mi z pominięciem grupy usuń zbędne słowa z mojego adresu. Za utrudnienia przepraszam.

Ja kupowałem w aptece, jest to środek na przeczyszczenie, ale z tego co pamiętam (dawno trochę to było) to wychodziło dość drogo, i sprzedawany był w małych buteleczkach. Jeżeli chodzi o większą ilość to nie wiem gdzie możesz go dostać. Pozdrawiam Łukasz Grabowski http://lotniczerc.prv.pl

Myśle ze moglbys popytac w jakies zaprzyjaznionej aptece wyszlo by jakies 32 pln za litr, Uzywaja to w aptekach do receptury i moga to zamowic w duzych butelkach (0,5 lub 1l) w hurtowni powiedzieli ze maja bez problemu, ale tylko dla aptek. Pozdrawiam Arek K

Olej rycynowy w ilosciach hurtowych było wymagane zamówienie z jakiejś firmy /instytucji z uwagi na to ,ze rycyna jest srodkiem niebezpiecznym . Do modelarskich celów używaj Castrol M. To rycyna techniczna-

a propos...
próbował ktoś z Was latać na na Castrolu TT lub TTS ?
PMK
Panowie, stosunkowo prosto można dostać nasiona rącznika, rośnie toto szybko, plony daje niezłe i można sobie wytłoczyć. Pozostaje kwestia ilości... Pozdrawiam Adam (plastykowiec)
Witam Olej rycynowy nie jest niebezpieczny przecież zastosowanie do przeczyszczenia wymaga chyba jego spożycia :) Rycyna natomiast jest silną trucizną wyeliminowaną jednak w procesie jego produkcji.Olej Castrol ma się nijak do oleju rycynowego .Olej Castor do angielska nazwa oleju rycynowego.Jeśli chodzi o kupno to najtaniej , najszybciej i chyba najprościej w sklepie modelarskim. Kto zgadnie gdzie się tego wszystkiego dowiedziałem :) Pozdrawiam gar-da

Bez konfabulacji kolego . Castrol to nazwa kompanii chemicznej .Castor to angielska nazwa oleju rycynowego .Polska nazwa olej rycynowy zawiera spolszczoną nazwę łacińską 'ricini '(jakos tak jak pamietam.....)
Zestawianie słów castor i Castrol nie prowadzi do niczego sensownego chyba ,że olej Castor M wyprodukowany przez firmę Castrol ! Ta literka M oznacza olej techniczny silnikowy. Co do ceny tego oleju w sklepie modelarskim to myślę ,że wątpię ........ znając ceny innych powszechnie uzywanych produktów mających zastosowanie w technice modelarskiej.