Silnik pulsacyjny

Page 1 of 2
Czy mozna jeszcze kupic silnik pulsacyjny ewentualnie ktos moze wie jak taki zbudowac posiada literature lub zna linki do stron na ten temat

Użytkownik gumms napisał:

odrzutowy do napedu rakiet? o ile skleroza mnie nie myli to ze wzgledu na prostote byl (jest?) robiony samodzielnie literatury nie posiadam, jak zajmowalem sie rakietkami widzialem rysunki pogladowe i opis dzialania
gumms wrote:

Jest pełno stron na ten temat np. http://www.airtoi.com/pulse.htm
wpisz po prostu w google "pulse jet"
Irek
gumms wrote:

Jeszcze jest link z planami , ale umywam ręce jeśli nie masz 18 lat.
http://www.pulse-jets.com / Irek

1 rada, nie buduj! ;-D zartowalem ofkoz.

Przyłączam się do pytania, też jestem zainteresowany, konkretnie interesują mnie takie szczegóły jak: 1. Czy jako paliwo wystarczy czysta nafta? 2. Czy paliwo podawane do komory spalania ma byćw postaci mgiełki czy strumienia, czy ma być wtłaczana pod ciśnieniem czy wolnym przepływem? 3. W jakiej odległości od początku komory spalania (czyli defakto rury) powinno się umieścić wtrysk paliwa?
Pozdrawiam Kri$P
pologk[MaUpa]wp(kropka)pl

* http://www.modelarz.com/pliki.php?id '1&w=pb

Pozdrawiam Addriano
Mnie z kolei interesuje gdzie można zdobyć materiał do budowy komory spalania żaroodporny i materiał na listki zaworów żaroodporny 0,2 mm czy nienadawałoby się wykorzystanie rur z tłumików samochodowych.Tutaj masz namiar na stronke jest pełno planów w JPG http://www.pulse-jets.com

stronke
w Polsce nie dostaniesz blachy zaroodpornej.

naczynia jest tego pełno w różnym krztałcie                                                           T>

ale woda sie gotuje w 100'c a nafta chyba spala sie troche cieplej... ;-)

A dobrze szukales????? Oczywiscie ze dostaniesz w Polsce. Sa arkusze i rury cienkoscienne co do profili to nie wiem Kwestja ceny.
Armand

a gdzie jesli moge zapytac? bo kiedys usilnie szukalem ale bylo mi ciezko znalezc.
t>

to ja bym prosił o jakieś namiary ;-)
w Polsce nie dostaniesz blachy zaroodpornej.

*** Też jestem zainteresowany. Konkretnie blacha w zakresie grubości 0,06 - 0,15. Grubsza jest w zasadzie za sztywna. Potrzebne krążki średnicy ok 6-8 cm Jesli ktoś ma namiary, to bardzo proszę.
PiotrekS

*** Tylko benzyna

***Tak jak z rozpylacza, czyli mgiełka podawana bezciśnieniowo, a w zasadzie podciśnieniowo.

***Wg rozwiązań konstrukcyjnych. Zasada identyczna jak w gaźniku, tylko brak przepustnicy. Wszystko zgodnie z zasadami Bernouliego (Venturiego)
Pozdr. PiotrekS

Z powodu braku dostępu do blachy żaroodpornej zastanawiam się nad zaadoptowaniem do tego celu blachy chromoniklowej z której wykonuje się naczynia i tak po przeprowadzeniu wstępnych prób stwierdziłem ,że nadaje się ponieważ nie zmienia właściwości nawet po rozgrzaniu jej do czerwoności a jedyny problem to spawanie lutuje się idealnie, ale to jest bezużyteczne w silniku pulsacyjnym ,pozostaje więc skręcanie i tak zrodziła się pierwsza koncepcja i uważam ją za rozwojową z tym materiałem a mianowicie skręcanie poprzez pieścienie stalowe a naczyń mogących służyć za komory spalania w supermarkietach jest dużo mogę wysłać na maila odręczny rysunek mojej koncepcji w oparciu o jedno z naczyń. Nie wiem czy można gdzieś dostać rury cienkościenne o grubości wewnętrznej ok. 22 mm z materiału tego samego lub stali chromoniklowe.Ostatecznie rurę można zwinąć z cienkiej blachy na zakładkę która wzmocni ją.Ja nie mam dostępu do spawania dlatego ten pomysł uważam za dobry nawet w przypadku gdyby materiał ten po pewnym czasie ulegał zniszczeniu zawsze można wymienić dany element.Na zawory listkowe można zadoptować szpachelki do gipsu ale nie wiem jaka jest grubość stali w nich ponieważ nie miałem z sobą suwmiarki ale ok 0.3-0.45mm na oko.

Ostatecznie rurę można zwinąć z cienkiej blachy na

*** Szpachelki do gipsu maja grubosc dokladnie 0,25mm (te najciensze). Jesli poszukujesz rury, to mozna moze cos dobrac z motocylkowych rur wydechowych. Inna metoda laczenia blach jest nitowanie. Mrowcza robota, bo nity chyba by trzeba robic samemu z drutu Cu, ale jest to jedna z metod i kiedys stosowana do chalupniczej produkcji silniko pulsacynych.
PiotrekS

Koncepcje mozesz miec, ale to nie chodzi o to co masz, tylko o to zeby bylo jak na rysunkach, stosunek rury wylotowej do objetosci komory spalania jest scisle dobrany i jakies nawet male roznice moga sprawic ze ten silnik wogole nie odpalisz.

nie , ta blacha musi byc elastyczna, to jest za sztywne. A tak wogole to jakie masz doswiadczenie w takich pracach? duzo juz modeli zbudowales i oblatales? Nastepne pytanie jakie mam to jak to wyglada z ciagiem w stanie spoczynku takiego silnika, jak tylko stoi w miejscu?

Co do sztywności czy grubości blachy to się nie zgodzę ponieważ przejrzałem forum silnika pulsacyjnego i silniki robią z rur o grubości ścianki 1 mm a nawet więcej a są wersje silników które wykonane są z jednolitego kawałka rury bez spawania tylko zagniatane a średnice komór spalania są tak zróżnicowane i długości rur, że przypuszczam przy zachowaniu pewnych proporcji wszystko powinno być ok. a zdobycie materiału żaroodpornego o gr.poniżej 1 mm w Polsce jest niemożliwe.Bardzo ważne są zaworki sprężynowe od ich cienkości i jakośći zalęży 90 % powodzenia całego przedsięwzięcia.Problem w tym że jak stal dostanie temperatury to traci sprężystość a materiały takie są tylko nie osiągalne.Są silniki które pracują bez zaworków mają tylko komorę spalania

Related Threads