Silnik pulsacyjny

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Czy mozna jeszcze kupic silnik pulsacyjny ewentualnie ktos moze wie jak taki
zbudowac posiada literature lub zna linki do stron na ten temat

Re: Silnik pulsacyjny

odrzutowy do napedu rakiet?
o ile skleroza mnie nie myli to ze wzgledu na prostote byl (jest?)
robiony samodzielnie
literatury nie posiadam, jak zajmowalem sie rakietkami widzialem rysunki
pogladowe i opis dzialania

Re: Silnik pulsacyjny
Jest pełno stron na ten temat np.
http://www.airtoi.com/pulse.htm

wpisz po prostu w google "pulse jet"

Irek

Re: Silnik pulsacyjny

Jeszcze jest link z planami , ale umywam ręce jeśli nie masz 18 lat.

http://www.pulse-jets.com /
Irek

Re: Silnik pulsacyjny

 1 rada, nie buduj! ;-D
zartowalem ofkoz.

Re: Silnik pulsacyjny

Przyłączam się do pytania, też jestem zainteresowany, konkretnie interesują
mnie takie szczegóły jak:
1. Czy jako paliwo wystarczy czysta nafta?
2. Czy paliwo podawane do komory spalania ma byćw postaci mgiełki czy
strumienia, czy ma być wtłaczana pod ciśnieniem czy wolnym przepływem?
3. W jakiej odległości od początku komory spalania (czyli defakto rury)
powinno się umieścić wtrysk paliwa?

Pozdrawiam
Kri$P
           pologk[MaUpa]wp(kropka)pl

Re: Silnik pulsacyjny
* http://www.modelarz.com/pliki.php?id=271&w=pb
Addriano

Re: Silnik pulsacyjny
Mnie z kolei interesuje gdzie można zdobyć materiał do budowy komory spalania
żaroodporny i materiał na listki zaworów żaroodporny 0,2 mm czy nienadawałoby
się wykorzystanie rur z tłumików samochodowych.Tutaj masz namiar na stronke
jest pełno planów w JPG  http://www.pulse-jets.com

Re: Silnik pulsacyjny
stronke

 w Polsce nie dostaniesz blachy zaroodpornej.

Re: Silnik pulsacyjny
naczynia jest tego pełno w różnym
krztałcie                                                           T>

Re: Silnik pulsacyjny

 ale woda sie gotuje w 100'c a nafta chyba spala sie troche cieplej... ;-)

Re: Silnik pulsacyjny

A dobrze szukales?????
Oczywiscie ze dostaniesz w Polsce.
Sa arkusze i rury cienkoscienne co do profili to nie wiem
Kwestja ceny.

Armand

Re: Silnik pulsacyjny

 a gdzie jesli moge zapytac? bo kiedys usilnie szukalem ale bylo mi ciezko
znalezc.

t>

Re: Silnik pulsacyjny

to ja bym prosił o jakieś namiary ;-)

Re: Silnik pulsacyjny
 w Polsce nie dostaniesz blachy zaroodpornej.
***
Też jestem zainteresowany.
Konkretnie blacha w zakresie grubości 0,06 - 0,15.
Grubsza jest w zasadzie za sztywna.
Potrzebne krążki średnicy ok 6-8 cm
Jesli ktoś ma namiary, to bardzo proszę.

PiotrekS

Re: Silnik pulsacyjny
*** Tylko benzyna
***Tak jak z rozpylacza, czyli mgiełka podawana bezciśnieniowo, a w zasadzie
podciśnieniowo.
***Wg rozwiązań konstrukcyjnych. Zasada identyczna jak w gaźniku, tylko brak
przepustnicy.
Wszystko zgodnie z zasadami Bernouliego (Venturiego)

Pozdr. PiotrekS

Re: Silnik pulsacyjny
Z powodu braku dostępu do blachy żaroodpornej zastanawiam się nad
zaadoptowaniem do tego celu blachy chromoniklowej z której wykonuje się
naczynia i tak po przeprowadzeniu wstępnych prób stwierdziłem ,że nadaje się
ponieważ nie zmienia właściwości nawet po rozgrzaniu jej do czerwoności a
jedyny problem to spawanie lutuje się idealnie, ale to jest bezużyteczne w
silniku pulsacyjnym ,pozostaje więc skręcanie i tak zrodziła się pierwsza
koncepcja i uważam ją za rozwojową z tym materiałem a mianowicie skręcanie
poprzez pieścienie stalowe a naczyń mogących służyć za komory spalania w
supermarkietach jest dużo mogę wysłać na maila odręczny rysunek mojej
koncepcji w oparciu o jedno z naczyń. Nie wiem czy można gdzieś dostać rury
cienkościenne o grubości wewnętrznej ok. 22 mm z materiału tego samego lub
stali chromoniklowe.Ostatecznie rurę można zwinąć z cienkiej blachy na
zakładkę która wzmocni ją.Ja nie mam dostępu do spawania dlatego ten pomysł
uważam za dobry nawet w przypadku gdyby materiał ten po pewnym czasie ulegał
zniszczeniu zawsze można wymienić dany element.Na zawory listkowe można
zadoptować szpachelki do gipsu ale nie wiem jaka jest grubość stali w nich
ponieważ nie miałem z sobą suwmiarki ale ok 0.3-0.45mm na oko.

Re: Silnik pulsacyjny
Ostatecznie rurę można zwinąć z cienkiej blachy na
***
Szpachelki do gipsu maja grubosc dokladnie 0,25mm (te najciensze).
Jesli poszukujesz rury, to mozna moze cos dobrac z motocylkowych rur
wydechowych.
Inna metoda laczenia blach jest nitowanie. Mrowcza robota, bo nity chyba by
trzeba robic samemu z drutu Cu, ale jest to jedna z metod i kiedys stosowana
do chalupniczej produkcji silniko pulsacynych.

PiotrekS

Re: Silnik pulsacyjny

 Koncepcje mozesz miec, ale to nie chodzi o to co masz, tylko o to zeby bylo
jak na rysunkach, stosunek rury wylotowej do objetosci komory spalania jest
scisle dobrany i jakies nawet male roznice moga sprawic ze ten silnik wogole
nie odpalisz.

 nie , ta blacha musi byc elastyczna, to jest za sztywne. A tak wogole to
jakie masz doswiadczenie w takich pracach? duzo juz modeli zbudowales i
oblatales?
 Nastepne pytanie jakie mam to jak to wyglada z ciagiem w stanie spoczynku
takiego silnika, jak tylko stoi w miejscu?

Re: Silnik pulsacyjny
Co do sztywności czy grubości blachy to się nie zgodzę ponieważ przejrzałem
forum silnika pulsacyjnego i silniki robią z rur o grubości ścianki 1 mm a
nawet więcej a są wersje silników które wykonane są z jednolitego kawałka rury
bez spawania tylko zagniatane a średnice komór spalania są tak zróżnicowane i
długości rur, że przypuszczam  przy zachowaniu pewnych proporcji  wszystko
powinno być ok. a zdobycie materiału żaroodpornego o gr.poniżej 1 mm w Polsce
jest niemożliwe.Bardzo ważne są zaworki sprężynowe od ich cienkości i jakośći
zalęży 90 % powodzenia całego przedsięwzięcia.Problem w tym że jak stal
dostanie temperatury to traci sprężystość a materiały  takie są tylko nie
osiągalne.Są silniki które pracują bez zaworków mają tylko komorę spalania