Silnik spalinowy vs. silnik elektryczny

Witam, zastanawiam się nad wadami i zaletami zamontowania silnika spalinowego lub elektrycznego do modelu. Chciałbym kupić P-51D 60 ARF do którego chciałbym załadować jeden z poniższych silników.

Rozważam Saito100 lub E-flite Power 60 (EFLM4060A) z akumulatorem

6000mAh (mają podobną moc).

Oto zalety i wady jakie mi przyszły do głowy:

Spalina + paliwo:

  • mniejsza waga
  • dłuższe loty bo łatwo dolać paliwo niż doładować akumulator

- potrzebne jest dużo dodatkowych elementów takich jak zestaw startowy, paliwo itp.

- może się zmniejszać moc przy akrobacjach bo paliwo nie dociera tak samo w różnych pozycjach

- trudniejsza obsługa silnika

- silnik może zgasnąć

- więcej hałasu

Elektryk + akumulator:

- waga

- trzeba mieć akumulatory do wymiany albo odpuścić sobie dalsze loty

  • niski koszt skompletowania akcesoriów
  • prawie bezobsługowy
  • nie trzeba ze sobą ciągnąć tyle bagażu

Sam nie wiem na co się zdecydować bo nigdy nie latałem na spalinie.

Może ktoś coś doradzi?

Pozdrawiam Tomek

Reply to
prince