wiertla do stali o dobrym stosunku cena/jakosc

Jak w temacie - polecicie cos do twardej stali? nie chcial bym wydawac majatku na bory, bo najzwyczajmniej mnie na to nie stac, ale tez nie mam zamiaru sie meczyc gumowymi toyami; macie sprawdzone jakies niedrogie marki, ktore bede sporo tansze od tych z gornej polki? generalnie myslalem nad zakupem malego kompletu wietrel 'nie do zdarcia' i jakiejs lepszej masowki po kilka sztuk w kazdej srednicy, gdybm wiercil w miejscach gdzie latwo zlamac wiertlo; srednice od 2 do 10mm w pelni mnie zadowola, ponizej wierce weglikami;)

pozdrawiam Artur

Reply to
ArturVF500

ArturVF500 pisze:

Do stali najlepiej mi się sprawdzają wiertła "kobaltowe" HSS-Co Irwin i yato(rebranding toya?). Masówka to zwykłe HSS Irwin: ostrzyć trzeba często ale nie jest to plastelina jak "tytanowa" toya.

Reply to
emil