Zakup Aparatury - pare pytan

Witam! Mam starego FOCUSa 4, HiTeca , ale niestety nie posiada on miksera, a w sumie juz chyba doroslem do aparatury z tym wynalazkiem. Aparatura ma sluzyc do latania, ostanio mialem problemy z zasiegiem podczas latania na Bemowie no i troche sie przestraszylem bo szybowiec reagowal co najmniej dziwnie :-/ Co byscie polecili zeby uniknac takich wypadkow? Potrzeba mi 5-6 kanalow, najchetniej skorzystal bym z aparatury kompatybilnej wtyczkami serw hi-teca, tymniemniej slyszalem ze na rynku liczy sie praktycznie Graupner i Futaba. Chetnie poslucham wielu glosow w dyskusji.

Pozdrawiam, tr.

Reply to
--==Trotyl==--

Lukasz pisze: ......

I kupa ludzi latających na Hitecach, Multiplexach i nie mających problemów ze swoimi aparaturami.

W segmencie 6/7ch - Hitec Optic, Graupner MX12 lub jeszcze lepiej MX-16 z syntezą, "mały" multiplex lub Futaba 6EXP.

Tyle mojego zdania. MX12 chyba rządzi :-)

kojot - 9CAP

Reply to
Krzysiek "kojot: Choroszko

500 m to w powietrzu nie powinno być niespodzianek elementy sie starzeja a w szczególności kondensatory elektrolityczne.A najlepiej narzekać na firme.Na zasieg ma wpływ wiele czynników nawet ułożenie anteny w modelu jak i położenie wzgledem ziemi anteny nadajnika >
Reply to
Marian

w większości instrukcji piszą, aby test naziemny

Ze złożoną anteną?! .. a nie grozi to czasem uszkodzeniem nadajnika?

Reply to
Radek

Kolego nie dzwonią tylko kłania sie obszerna wiedza dotycząca budowy anten w tym przypadku dookulnych ich dobroci i warunków rozchodzenia sie fali skoro nierozumiesz tych zasad to sie nie wypowiadaj.Złe ułozenie anteny odbiornika w modelu może skrócic zasieg nawet o kilkadziesiąt procent podobnie jak położenie anteny nadajnika.W tych urządzeniach jest niestety stosowana jedna z najgorszych pod względem parametów anten ale to konieczność podobnie jak w CB cos za coś

Reply to
Marian

Witam Styl wypowiedzi Mariana, też nie bardzo mi się podoba, nie mniej, gwoli ścisłości, to dobroć anteny da się określić, podobnie jak dla każdego obwodu elektrycznego. Fakt nie występowania dobroci w danych katalogowych anten wynika z faktu, że parametr ten jest znacznie mniej przydatny/wygodny do oceny anteny, niż takie parametry jak zysk, czy charakterystyka promieniowania.

Reply to
PL_(N)_umber_One

Michał - i Ty tego nie wiesz? Antena jak i wszystko inne może być: dobra, taka sobie i do dupy...

To jest ta dobroć by jej nie nazywać dodupizmem ;-)

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de
Reply to
Tomasz Skurniak