Zamknięcie przepustnicy + Hitec Neon

Witam :)

Leży sobie u mnie w szufladzie prawie nowe 3-kanałowe radyjko Hitec Neon. Chciałbym je użyć do modelu z silnikiem spalinowym .. ale tam na gazie nie ma trymera !!!!

Już nie chodzi mi o sam trymer, ale czy ktoś z grupowiczów przekombinował może kiedykolwiek tak swoje radjo, aby dało się zamknąć przepustnicę za pomocą jednego pstryczka ? Gdzieś chyba obiło mi się o uszy, że wystarczy wstawić gdzieś jakiś rezystor i wpinać go w obwód właśnie jednym przełącznikiem..... chodzi mi tylko o minimalne przekręcenie serwa!!!

Ale jak to wszystko połączyć ???? Help

Krzych

Reply to
Kriss

Tez posiadam Neon-SS FM, "trymer jest", tyle ze trzeba dokupic Dual-Rate i ATVy(sa pewnie w ArtHobby). Wtedy na ATVie ustawiamy minimalne obroty silnika.

Tu juz Ci nie pomoge, nie przerabialem tego radia oraz nie potrzebowalem takiej funkcji. Choc w rzeczy samej jest to pelnowartosciowe radio 4 kanalowe - wystarczy dodac drugi manipulator i zmienic obudowe =)

Reply to
Doman

ATV może by mnie już uraował, tylko że ten potencjometr od kanału 3-ciego (mam nadzieje, że to jest potencjometr) musiałbym wtedy wyprowadzić na zewnątrz obudowy. Nie będe precież gasił silnika kręcąc śrubokrętem w potencjometrze podczas lotu :)

Faktycznie... za 35zł można kupić taki ATV w ArtHobby.

Haaa... a może ktoś zna schemat tej płytki ?

Reply to
Kriss

Ale panowie kombinujecie jak konie pod górkę :) A do tego celu faktycznie wystarczy włączyć w szereg ze środkowym wyprowadzeniem potencjometru rezystor (tak z 5% wartości potencjometru) i zwierać go pstryczkiem. Wartość opornika dobrać doświadczalnie. Przecież nie chcemy Neona przerobić na MC-24 tylko wykombinować PROSTY patent.

Reply to
Piotr Konopka

Ja tylko dalem informacje o tym ze trymer istnieje w tej aparaturze by ustawic minimalne obroty.

I o to tez Koledze chodzilo.

Podjal bys sie tego? =)

A kto mowi ze chcemy tak przerobic ta aparature? ATV, DR, 4CH, TRAIN sa standardowymi dodatkiami do tej aparatury.

Reply to
Doman

Ha! - to by było ciekawe wyzwanie ;)

Reply to
Piotr Konopka

A wlasnie, tak OT, pytajac, wiesz_moze/wie_ktos gdzie dostac taki manipulator Hiteca? Bo mnie korci by ta aparatura przerobic na pelnowartosciowa 4 kanalowa. Zostala by jeszcze kwestia obudowy... ale z tym to "male piwo", najgorzej z dobrym manipulatorem, najlepiej firmowym i tej samej firmy.

Pewnie w AH by miali na zamowienie lub cos takiego ale znajac ten sklep to zaplace 200-300%.

Reply to
Doman