Latest threads in Engineering Science (Polish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Re: Rozszerzalność termiczna drewna?
Staramy sie o nie dbac i nie zeszpecic, no i reszte sprzetow dobierac tak zeby pasowalo. Przy okazji dorabiania pasujacej szafki dowiedzielismy sie, ze w dzisiejszych czasach _nie da sie_ zrobic blatu...

Re: Rozszerzalno?? termiczna drewna?
Zazdroszczę Ci takich mebli. Pozdrówka serdeczne ! Wiesiek.

Radio w kosmosie
Witam! Weźmy takie oto rysunki poglądowe: faktycznie część sygnału emitowanego przez maszty radiowe przenika atmosferę i propaguje się dalej w przestrzeń kosmiczną? Jeśli tak, to jakiego...
4
4

Re: Rozszerzalno?? termiczna drewna?
Krzysiu ! Zniszczyłeś pewnie dziś już antyczne biurko . Toć ona conajmniej równe wiekiem mojemu ciału. :-) Też jestem przedwojenny. Siedzieć za meblem co ma siedemdziesiąt a może sto lat i...

Rozszerzalność termiczna drewna?
Witam, Zainspirowany watkiem o klejeniu mam pokrewne pytanie drewniane. Jaki jest wspolczynnik rozszerzalności drewna? Gugiel mowi ze "maly", "jeden z najniższych" itp itd. Interesuje mnie to w...
22
22

Typ wyjść sterownika PLC
Chciałem zakupić sterownik PLC w promocji dla studentów. W informacji o produkcie pisze takie coś: Jaką różnicę robi fakt, że na wyjściach będą np. przekaźniki a nie tranzystory?
9
9

Re: Eliminacja zatar?narz?dzi formowanie aluminium
A to ciekawe. Jakie aluminium i na jak gorąco? Konrad
1
1

Eliminacja zatarć narzędzi _ formowanie aluminium.
Szanowni, Czy ma ktoś jakiś "złoty środel" który pozwoli obniżyć chropowatość aluminium. Wykluczam w tym wypadku smarowanie, bo ten sprawdza się co najmniej w 99%. Chodzi o wskazówki jak...
11
11

stojak do wiertarki - prośba o opinię
Witam Przymierzam się do zakupu stojaka do wiertarki i chciałbym prosić o radę. Myślałem o nowym stojaku aluminiowym, np takim: gdzieś przeczytałem opinię, że kolumna centralna takiego...
5
5

Re: Glupie pytanie o klejenie drewna
:-) Nie mieszkam w Polsce, jakoś nie wpadłem że to może coś znaczyć. Konrad http://www.atlas.com.pl/pdf/HomeMarket0906.pdfRozumiem
3
3

CAD do bram
Witam!!! Są dedykowane programy cadowskie do projektowania ogrodów, domów, ale czy jest coś takiego do projektowania bram wjazdowych? Pozdrawiam
1
1

Re: Czy op?aca si? robi? doktorat?
Z punktu gdzie Pan siedzi pytanie czy się opłaca robić doktorat nie ma sensu. Z tego punktu wiele innych rzeczy nie raz Pan podobnie kwitował. Doceniam Pańskie doświadczenie życiowe i chęć...
10
10

Re: Czy op?aca si? robi? doktorat?
Największe nasycenie stopniami naukowymi w firmach przemysłowych jest w małych, często jednoosobowych firemkach w inkubatorach przedsiębiorczości w centrach naukowych w wielu krajach...
6
6

Glupie pytanie o klejenie drewna
Witam, Planuje zrobic blat o wymiarach 220cm x 127 cm z lat drewnianych sosnowych 40mmx50mm. Grubosc bedzie 40 mm. Chcialem to zrobic tak, ze kazda nastepna beleczke przykrecam do poprzedniej czterema...
18
18

Szacowanie wymiarów
Witam, na studiach uczą nas dokładnego wyliczania /projektowania/ konstrukcji i ich nośności. Jednak czasami potrzeba jedynie oszacować wymiarów bądź przybliżona nośność np. fundamentów,...
5
5