Latest threads in Engineering Science (Polish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Rysowanie sinusa cyrklem
Czasami istnieje potrzeba wyrysowania kawalka sinusa, np. gdy chcemy zwinac z blachy taki oto trojnik: mozemy wykonac cyrklem (koniecznie z lamanymi nozkami). Potrzebny bedzie pomocniczy walec o...
30
30

Połączenie kołnierzowe wg VVD
Witam. W nowej odsłonie programu VVD w obliczeniach kołnierzy widnieje opcja zmniejszenia siły obciążającej kołnierz "W" dla stanu montażu, jeżeli jest kontrolowane dokręcenie śrub (kluczem...
1
1

)
)Establishment naukowy i medyczny nie przyzna się oficjalnie do istnienia świata duchowego czy życia po śmierci, nawet wobec niezbitych dowodów. Powodem oczywiście jest pieniądz. Tak, podobnie...

Zabezpieczenie ppoż podciągu stalowego
Witam, Jest sobie blok mieszkalny który w garażu ma stalowe podciągi. Podciągi te są z boków zabudowane, ale od spodu jest widoczna stal. Czy takie rozwiązanie spełnia wymagania co do ochrony...
2
2

Prawdziwy samochod na wode
Dokladniej to na wode i sprezone powietrze. Osiaga 343,5 km/h w 2,5 sekundy rakiety z podobnym napedem lecą na wysokosc ponad 600m . praca na temat wodnych rakiet: WM
5
5

Norma branżowa na włazy owalne
Witam, Poszukuję normy branżowej n BN-67/2211-16 na włazy stalowe owalne. Czy ktoś mógłby mi podesłać? Czy ta norma została kompletnie wycofana razem z innymi BN, czy została zastapiona...
5
5

No i sie udlawili
Problemy czeskiego operatora z elektrowniami słonecznymi 07.04.2011r. 11:35 Czeski operator sieci przesyłowych CEPS ma problemy z bilansowaniem systemu elektroenergetycznego ze względu na trudną...
26
26

Hamulec
Ma kto¶ pomys³ jak zrealizowaæ hamowanie wózka, który przesuwa siê po szynie? Wózek i szyna to typowe liniowe. jedna szyna a na niej dwa wózki na jednej p³ycie. Przesuwa siê to rêcznie. Nie...
8
8

Turbina sie rozpekla
Accident of ABB Generator (130.5MW) at Jamnagar, Reliance Industries Ltd, India Please find an accident of ABB Generator (130.5MW).It is good lesson to be learn, what can go wrong if isolation and...
30
30

Klej na filc,płyn traserski itd
Mam starą tarczę polerską fi 250 ze śladami oklejenia proszkiem ściernym. Chciałbym ją zregenerować , ale nie wiem jak.Jakie kleje są używane do tych celów?.W sieci znalazłem, że...
24
24

Stal S235JRH
Witam, Potrzebuję na cito dowiedzieć się co oznacza H - w oznaczeniu tego stopu i jak modyfikuje jego właściwości. To co udało mi się ustalić, to że S235JR (wg. EN) jest odpowiednikiem ST3S...
32
32

Zbiorniki podziemne na paliwo
Witam, Posiadam na dzialce nieczynna stacje paliw tzn dwa dystrybutory i trzy zbiorniki - 2 x 10 m3 oraz 5 m3. Instalacja pochodzi najprawdopodobniej z lat 70-80. Moze ktos sie orientuje z jakich...
1
1

opór aerodynamiczny, aluminium
Dzień dobry Poszukuje programu który ukaże opór aerodynamiczny, zawirowania powierza kształtu który bedę mógł wprowadzić. Pragnę zrobić z krztałtowników aluminiowych i płyty dibond...
10
10

Dziurawe hopsadlo
Czołem. Tytułowe hopasadlo to nic innego jak piłka do skakania, np. taka: w tym że moje dzieci nagminnie dziurawią takie wynalazki. Pytanie: z czego toto może być zrobione i *czym to da się...
14
14

Reaktory BWR
No i co, jak myslicie, czy to jest wreszcie pora na zmiane sposobu myslenia geniuszy z narodowych agencji regulujacych prawo nuklearne? Po jaka cholere go wylaczac "ze wzgledow bezpieczenstwa" skoro...
77
77