amatorska pneumatyka

Witam
wie moze ktos z Was co moze byc zrodlem pozyskiwania tanich elementow
pneumatyki do zastosowan amatorskich?
chodzi mi o skonstruowanie ramienia "robota" opartego o pneumatyke zamiast
silnikow.
urzadzenie ma byc raczej zabawka doswiadczalna a nie jakims profesjonalnym
narzedziem.
myslalem nad zastosowaniem czesci pozyskanych z aparatu do mierzenia
cisnienia, jest tam jakas pompka, zaworek i czujnik cisnienia, a gdzie
jeszcze mozna znalesc tego typu elementy w sprzecie powrzechnie
dostepnym(tanim).
Przemyslowe rozwiazania nie wchodza w gre ze wzgledu na cene.
Ktos moze sie juz bawil z czyms takim i ma jakies doswiadczenia?
moze wiecie czy gdzies w sieci nie znajduja sie jakies realizacje oparte o
tej klasy sprzet, tak aby moc zobaczyc mozliwosci i sie cos doksztalcic.
pozdrawiam
Rafal
Reply to
invalid unparseable
Hej
Jak ma być bardzo bardzo tanio to może zrobić siłowniki ze strzykawek? Zbiornik na sprężone powietrze z butelki po gazowanej mineralnej. Przewody pneumatyczne do kupienia w sklepie akwarystycznym. Nie mam pomysłu tylko co do zaworów. :-)
Od pralek.
tak ogolnie mi sie wydaje ze to kiepski pomysl na robota - tzn powietrze jest scisliwe, sterowanie jest malo "sztywne" i ugina sie pod obciazeniem. A z enkoderem i sprzezeniem zwrotnym ciagle moze sie okazac zbyt powolne do precyzyjnego sterowania.
J.F.
J.F. pisze:
Ad.1.Biorac pod uwage elementy wymienione przez autora watku, nie sadze, zeby robot ten mial przenosic jakies wielkie obciazenia...
Ad.2.Przeciez zamiast powietrza mozna uzyc jakis inny plyn (proponuje ciecz ;P ) :)
Reply to
venioo
Rafał snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):
Może warto spróbować stopu z pamięcią - 'nitinolu' ?
WM
Reply to
WM
Nie musza byc wielkie, w zasadzie jakie by nie byly to bedzie problem.
Ale wtedy by cos innego pisalo w temacie :-)
Tak swoja droga co cos mi chodzi po glowie ze widzialem kiedys "sztywny" pneumatyczny serwomechanizm - moz ktos naprowadzi ...
J.F.
Tzn. mowiac "niewielkie" ja tu mialem na mysli takiego robota pogladowego z klockow lego lub podobne :) Bo przy zbudowaniu z kilku desek to juz scisliwosc powietrza da o sobie mocno znac.
"Amatorska Pneumatyka?" - masz na mysli hydraulike?
Tutaj nie pomoge, ale w tej kwestii nie wiem czy mozna by pod to zaklasyfikowac taki automatyczny kompresor jak na Statoilu sa i na niektorych orlenach. Jakby szybki uklad mierzacy i uzupelniajacy/wypuszczajacy powietrze zrobic to da sie zredukowac niedogodnosci zwiazane ze zcisliwoscia, a dzieki temu zyskac np. tlumienie drgan ramienia :)
Reply to
venioo