Analiza tercjowa w Scilabie - proszę o pomoc

Niestety środowiska takie jak Matlab czy scilab są mi obce, a potrzebuje do
własnych badań zrobić analizy tercjowe zarejestrowanych drgań sejsmicznych.
Prosiłbym o pomoc, najlepiej w wersji "dla opornych". Jestem budowlańcem i
specem od materiałów wybuchowych. O tym na czym polega analiza tercjowa mam
blade pojęcie, natomiast z wynikami już będe wiedział co robić.
Pozdrawiam
Rafał
Reply to
invalid unparseable
Ja sie co prawda nie znam na materialach wybuchowych, ale jak idzie o analize sygnalow a zwlaszcza INTERPRETACJE WYNIKOW, to Kolega jest w glebokim bledzie: tzreba dokladnie wiedziec co okreslona metoda robi, jak robi i dlaczego aby mozna bylo prawidlowo zinterpretowac wyniki. Metody analizy sygnalow to nie mlotek czy obcegi.
Nie bardzo wiem na czym ma polegac owa "pomoc"?... Na napisaniu programu? To wymaga pewnego czasu i pewnie by kosztowalo pieniadze. Na znalezieniu programu? Prosze zrobic samemu: zapuscic google na
software seismic data analysis
Niestety, to waska dziedzina i "open source" produkty sa bardziej niz nieliczne. Wiekszosc produktow jest komercjalna, na przyklad
ilosc darmowych programow jest tutaj
A.L.