Co zamiast produktĂłw Autodesk?

Witajcie.
Pracuję aktualnie używając pakietu oprogramowania Atodesk: obliczenia w Robot Millenium (sprzedane przez RoboBAT f-mie Autodesk), rysunki
konstrukcji żelbetowych w AutoCAD Structural Detailing (dawny RCAD RoboBAT-a) - w pakiecie z Revitem, którego i tak nie używam, a rys. konstrukcji drewnianych w gołym AutoCAD'dzie. Konstrukcji stalowych praktycznie nie projektuję, ale AutoCAD SD też się do tego nadaje. Dodam, że Robota używam od roku 1998, już dość długo, AutoCAD-a jeszcze dłużej.
Ostatnio jednak polityka sprzedaży i jakość produktów Autodesk zaczyna mnie doprowadzać do nerwicy - co chwila wyskakują jakies błędy, a Autodesk stosuje swoisty szantaż: trzeba kupować oprogramowanie z tzw. "subskrypcją" na następną wersję, co oznacza że z góry płace na następną wersję, kupując kota w worku. A kot ma coraz bardziej pachnąca kolorową obrożę i wypielęgnowaną sierść, ale coraz częściej łamie pazury i traci zęby przy próbie łapania myszy - a jeśli kupując nowego nie przedłużę subskrypcji, tracę prawo używania starszej wersji - lepiej działającej, ale niezupełnie zgodnej z najnowszymi normami.
Czy ktoś może mi zaproponować inny pakiet? CATIA chyba się nie nadaje, bo o ile się zdążyłem zorientować, jego producent raczej ignoruje istnienie konstrukcji żelbetowych. Zaznaczę, ze cena *nie* jest najważniejsza, ale więcej niż 2x tyle co kosztuje zestaw Robot + AutoCAD + AutoCAD SD raczej nie zapłacę - czyli jestem gotów na wydatek rzędu 40-80 tys. złotych maksymalnie.
Oprogramowanie musi być zgodne z EuroCode (odpadają lokalne amerykańskie rozwiązania); cieszyłbym się gdyby uwzględniało normy klimatyczne dla terenu Polski, ale nie jest to warunek.
Pozdr,
--
Łukasz Kozicki

wrote:

To tak jak ja z 15 lat temu. Co powiedziawszy, pewnie za kilka dni bd musia si wbi znowu w Algora. Najgorszy program do FEA pod socem, ale czasem nie ma wyboru :-) Konrad
Witam 1. Tekla + Robot. Tekla jest podzielona na moduły, można coś wybrać, choć cena nie mała. Plus - współpracują między sobą. 2. Microstation + Robot + pakiet do Microstation Triforma. Przy przejściu z AutoCada na Microstation można dostać zniżkę. 3. Tanio: ZwCAD + nakładki + Robot.
Zainteresuj się Allplan Nemetschek - do żelbetu.
Oprogramowanie Bentleya jest sprzedawany w takim samym trybie jak AutoCAD, ale można używać dowolnej wersji, cen nie można porównywać. Otrzymujemy dobrą obsługę najnowszego dwg (gwarantuje Autodesk), dobrą obsługę rastrów. PowerDraft generalnie okrojone Microstation z narzędzi do 3D, ale tańsze.
Pozdrawiam Michał
Odnonie zamiennikw dla AutoCADa. Dla projektw dwuwymiarowych nada si darmowy DraftSight, dla trjwymiarowych -- BricsysCAD. Ten ostatni jest patny, ale cena jest znacznie bardziej przystpna. Oby dwie aplikacje s multi-platformowe.
--

Piotr

http://antyspam.pl/p/01/aaa.php
W dniu 2011-06-24 14:24, Piotr pisze:

Dzięki, mam DraftSight - ale nie o taka rangę programu mi chodzi. DraftSight wystarczyłby jako zastępstwo samego AutoCADa, ale o ile wiem nie ma na niego żadnej nakładki w stylu Structural Detailing (SD to pakiet do projektowania konstrukcji, między innymi z automatycznym projektowaniem węzłów konstrukcji, rozkładów zbrojenia i zliczaniem materiałówki; coś takiego jest mi niezbędne do pracy - przyspiesza to pracę nad projektami które robię circa 10-krotnie w stosunku do gołego AutoCAD'a) Do BricsCAD-a natomiast zraziłem się kilka lat temu - działał kilkukrotnie wolniej od AutoCAD'a.
Pozdr,
--
ŁK

Witam Może do stali BoCAD - modeluje się w 3D, pozwala pracować na bardzo dużych modelach. Dobra dokumentacja warsztatowa, zestawienia materiałowe. Sprawdzony na dużych projektach. Pozdrawiam Michał
napisa(a):

W cigu kilku lat zostao wydanych kilka wersji stabilnych w/w programu. Zawsze moesz sprbowa wersji prbnej dla testw.
--

Piotr

http://antyspam.pl/p/01/aaa.php