Czym skleić porcelanę ze

Hej,

Potrzebuję przykleić porcelanowe rezystory mocy, coś podobnego do tych:

do blachy stalowej. Rezystory będą się grzały i taka jest ich rola, ale temperatura nie powinna przekroczyć 40 stopni. Czym najlepiej to zrobić, żeby przewodziło ciepło i się po czasie (naprężenia?) nie odkleiło? Może posmarować klejem termoprzewodzącym od spodu, a dodatkowo podkleić czymś po bokach?

Dodatkowe pytanie to czym najlepiej przykleić ten sam kawałek blachy do kawałka drewna, ale tu pewnie będzie większy wybór...

Reply to
Adam Wysocki

Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p2lcs0$a6o$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net...

Gustowna obejma i na srubki ?

Epoksyd powinien wytrzymac, ale ... sa jakies kleje do okladzin hamulcowych, powinny ceramike do stali trzymac swietnie, tylko bodajrze wymagaja prazenia w piecu.

A srubką sie nie da ?

W dniu 2018-01-04 o 15:14, Adam Wysocki pisze:

Kombinowałbym raczej w kierunku utopienia rezystorów w oleju.

Reply to
PeJot

4kogutek44

W dniu 2018-01-04 o 15:14, Adam Wysocki pisze:

Czy moc 2W taka jak na prospekcie, czy większa?

WM

Reply to
WM

Są kleje-cementy termoprzewodzące. Generalnie cokolwiek permanentnego do cpu lub LED'ów co nie jest przewodzące się pewnie nada.

np.

Marcin Debowski

Gdyby druga strona nie miała być płaska, to tak :)

Hmm. Piec mam (220C osiągnie), tylko musiałbym wtedy pociąć blachę, bo się w całości do pieca nie zmieści.

Jak wyżej... chciałbym, żeby było płaskie. Na tej blasze ma stać terrarium.

Reply to
Adam Wysocki

Czemu?

Reply to
Adam Wysocki

Rezystory są pięciowatowe, ale będzie wydzielana moc 2.25W na rezystor.

Reply to
Adam Wysocki

Przewodzące (prąd) też może być, końcówek nie będę kleił :)

Ale tak, klej do LEDów mocy to ciekawy kierunek. Może ten?

Adam Wysocki

Ja kiedyś mosiądz do miedzi i do czegoś tam kleiłem Distalem, trzymało, zmiany temperatury były też w tych granicach chyba. Może wypróbuj, to chyba nadal można kupić w kiosku za rogiem? ;)

L.

Reply to
Lisciasty

W sumie nawet mam -- jakieś dwa epoksydowe i distal. Pamiętam za to, że inny epoksydowy (nie pamiętam nazwy, jakiś marketowy syf) bardzo słabo kleił się do mosiądzu i do miedzi...

Reply to
Adam Wysocki

Łatwiej oddać ciepło do jakieś metalowej ożebrowanej obudowy. Inną opcją są rezystory z obudową metalową z otworami montażowymi.

Reply to
PeJot

W dniu czwartek, 4 stycznia 2018 15:14:26 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Grzałka stolika z taniej drukarki 3D.

No ale potencjalnie tworzysz dodatkowy kanał przewodzacy i wzdłuż rezystora i do płyty. Jak opornośc mała to pewnie pomijalne, ale jak duża, to bym uważał.

Wygląda dobrze, szczególnie przy 8zł :)

Reply to
Marcin Debowski

Tylko jeśli zaleję też końcówki. Planuję zalać klejem tylko porcelanowe "czoło" rezystora, to przykładane do blachy.

Reply to
Adam Wysocki

Łatwiej tzn. lepsza przewodność cieplna?

No tak... tylko ja chcę, żeby ta blacha była z drugiej strony gładka.

Reply to
Adam Wysocki

Jest tanie (choć nie tak tanie, jak 8 rezystorów), ale zbyt mocne. Chcę to zasilać zasilaczem 12V 2A, pobierając z niego 1.5A. Do podgrzania podłoża terrarium o kilka stopni powinno wystarczyć. W pokoju zakładam 21-24 stopni, pająki potrzebują 28-30 (będzie termostat), więc w najgorszym przypadku musimy podgrzać o 9 stopni.

Osobna sprawa to to, że ja jedynie szacuję tę moc. Nie wiem, jak to obliczyć (nie mam pojęcia, jaką rezystancję termiczną założyć, zarówno na złączu podstawka-terrarium jak terrarium-otoczenie).

Teraz mi się przypomniało, że jak zakładałem podgrzewanie lusterek w samochodzie, to kupiłem takie maty grzewcze:

Wygląda na to, że mają po 12W. Może zamiast rezystorów podkleić cztery takie maty i podłączyć je szeregowo, tak żeby całość miała 12W... będzie drożej, ale bardziej równomiernie.

Tyle że to nie dla mnie, więc nie ja płacę, a cena jest ważnym kryterium, więc pewnie zostaną rezystory...

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 04.01.2018 o 15:14, Adam Wysocki pisze:

Silikonem lub klejem do szyb samochodowych.

Reply to
Kojletjo

Postaw pudelko z pajakami na poduszce elektrycznej. Jest gotowa i do kupienia od reki, nic nie trzeba rzezbic. Ma kilka zakresow mocy i dobrze bedzie pracowala z regulatorem temperatury.

Reply to
4kogutek44