Duża uszczelka

W starym urządzeniu laboratoryjnym zniszczyła się gumowa uszczelka. Ma ona ok. pół metra średnicy, jakieś 12 mm grubości i w przekroju przypomina literę R. Płaską stroną przylega do obrotowej tarczy, a skośny \ element tego "R" zapewnia uszczelnienie szczeliny między tarczą a obudową. Urządzenie, jak pisałem jest stare i nie ma szans na zakup części. Czy macie jakiś pomysł, jak dorobić taką uszczelkę? Jacek

Reply to
Jacek

W dniu 2017-10-04 o 08:23, Jacek pisze:

Wydrukować.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W tę stronę moja myśl nie zbłądziła. Dzięki. A da się wydrukować z materiału gumopodobnego? Jacek

Reply to
Jacek

W dniu 2017-10-04 o 09:19, Jacek pisze:

Drukują z gumy. Półmetrowy stół chyba nie jest czymś wyjątkowym w drukarce.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:or1uoe$h7e$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Jakies pralki nie maja podobnej srednicy ?

Cos mi sie przypomnialo ... byli jacys producenci uszczelek na zamowienie ...

W dniu 04.10.2017 o 17:05, J.F. pisze:

To jest myśl! Kształt nie musi być identyczny i może coś się uda dopasować.

Jacek

Reply to
Jacek

Są jeszcze silikony . Nakładasz na jedną powierzchnię i po wyschnięciu masz uszczelkę. Wojtek

Reply to
wowa

W dniu 04.10.2017 o 19:33, wowa pisze:

Silikon byłby niezły, ale to jest wirówka i siła odśrodkowa jest na tyle duża, że silikon mógłby nie wytrzymać. No chyba, żeby wymyślić jakieś "zbrojenie". Jacek

Reply to
Jacek

W dniu 2017-10-04 o 08:23, Jacek pisze:

Są dostępne sznury silikonowe i gumowe rozmaitego kształtu. Można pociąć na pasujące kawałki i skleić.

Pierwsze z brzegu:

WM

Reply to
WM

W dniu 2017-10-04 o 21:39, WM pisze:

Ale czy tu nie potrzeba uszczelki, która uszczelnia dwa wirujące względem siebie elementy?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Tak, ale nie musi to być jakieś superszczelne. Wystarczy, żeby z wirującej tarczy się nie kurzyło pod spód, gdzie jest napęd i to tyle. Jacek

Reply to
Jacek

W dniu 2017-10-04 o 22:05, Jacek pisze:

Myślałem, że to jakaś wirówka do wzbogacania. ;-)

To zwykłą samoprzylepną z marketu. R nie mają, ale D,E,I,P są.

To trzeba coś odciąć.
Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Uranu ;-)

Te już ćwiczyłem. Odklejają się po kilku dniach. Obroty i kurz robią swoje. Jacek

Reply to
Jacek

Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:or5cpe$s3c$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... W dniu 05.10.2017 o 08:11, Robert Wańkowski pisze:

Mozesz zostawic gumke, ale zmienic klej. Dosc dobre sa cyjanoakrylowe, np PascoFix.

To moze sznur azbestowo grafitowy. Tylko trzeba do niego rynienke w ktorej bedzie lezal dorobic.

Reply to
4kogutek44

W dniu 2017-10-05 o 20:27, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

A ten azbest jest eko? Czy to inny azbest niż ten z dachów?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Tylko jeden gatunek azbestu jest rakotworczy. Skad mam wiedziec czy ten na sznury azbestowo grafitowe jest szkodliwy. Jak azbest nie pasuje to sa sznury bawelniano grafitowe, bawelniano teflonowe i jeszcze kilka rodzajow.

Reply to
4kogutek44