ekranowanie monitorów

Taki powstał problem na moim biurku:
Tuż obok siebie stojš dwa monitory CRT 19". Oddziaływujš na siebie w ten
sposób, że po ekranie przelatujš poziome pasy. (na jednym z dołu do góry, na
drugim z góry do dołu). Wystarczy oddalić je od siebie na 10cm i problem
znika. Wyłšczenie jednego też pomaga ;-)
Zaobserwowałem że ten efekt różnie wyglšda, albo nie ma go wcale, w
zależnoœci co to za monitory.
Pytanie:
Jak się pozbyć tego zjawiska w miarę skutecznie?
Z czego wykonać ekran by był cienki i estetyczny (i przy okazji skuteczny)?
Reply to
invalid unparseable
On Thu, 27 Apr 2006 11:05:37 +0200, Łagoda
Odsunac na 10cm, kupic monitory na ktorych tego nie ma, a najlepiej kupic LCD :-)
prawdopodobnie masz wzajemne zaklocenia polem magnetycznym.
Sugerowana blacha stalowa, najlepiej transformatorowa, permaloy itp I to raczej w formie pudelka - gora, dol, dwa boki. Byc moze zewnetrzny bok mozna pominac. A moze wystarczy tylko pionowa blaszana scianka miedzy monitorami.
Niektore monitory maja takowy ekran w srodku, wiec moze warto pojsc do sklepu z waga :-) Albo z magnesem - tylko nie przyladac do ekranu !
Jeszcze jedna mozliwosc - zsynchronizowac karty w obu komputerach - pasy nie beda sie poruszac, i powinno sie sie udac ustawic poza ekranem.
J.F.
Jeszcze nie widziałem takiego bez klatki w środku. W każdym razie te w pracowni mają wszystkie. Ale jak widać to za mało.
W obu komputerach? One są podłączone do jednego komputera.
Reply to
invalid unparseable
On Thu, 27 Apr 2006 12:59:56 +0200, Łagoda
No to zsynchronizowac miedzy soba. Zadanie nielatwe, jesli karty tego nie oferuja. Ale powinno rozwiazac problem.
J.F.
Poza oczywistym rozwiązaniem (na złom stare szroty)- kup porządne kable i jakoś je tak pociągnij, żeby były daleko od siebie. A kable zasilające zaekranuj i podłącz każdy do innej listwy zasilającej. Konrad
Reply to
KA
Co przez to rozumiesz: "synchronizacja" ? Jkimi parametrami należy operować?
Jeśli już to karta. Jedna. Matrox G450 (DH) Obydwa monitory chodzą na 1280x1024x85
Reply to
invalid unparseable
A to mnie nawet rozbawiło. Dobra, nie wiem jakie masz kable. Chcesz się założyć że można mieć lepsze?
Konrad
Reply to
KA
A wiesz co to znaczy "lepsze"?
Nie widziałem tych twoich monitorów, ale jest duża szansa że zakłócenia biorą się z przewodów (zresztą zwykle zasilających). Albo masz problem i szukasz pomocy, albo masz fajne monitory i się nimi ciesz!
Konrad
Reply to
KA
On Mon, 1 May 2006 11:24:33 +0200, Łagoda
Chodzi o to zeby czesc obrazowa i powroty odchylania byly w tym samym momencie na obu.
A to jestem lekko zdziwiony, bo nie powinny miec roznej czestotliwosci. Moze sprobuj ustawic parametry odchylania recznie.
J.F.