Jak obciąć bele papieru?

Potrzeba wzięła się stąd:
Moge tanio kupować papier do plotera w formacie 610 i 914, ale znacznie
wygodniej używa się rolek 594 i 891, bo się łatwo składa do 297. Jeśli
chodzi o 594 to jeszcze jest dostępne (ale już nie tak tanio) ale 891 to już
w ogóle nie jest produkowane.
Problem: czy da się jakoś prosto uciąć bele papieru? Tak by brzegów
zanadto nie poszarpać. Dla jasności zaznacze, że chodzi o skrócenie np z 914
do 891mm.
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w wiadomości news:45124168$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
zależy ile w tej beli jest jak powyżej 3 centymetrów grubości to najlepiej jechać do drukarni i ciachnąć na gilotynie. jak mniej i nie chce ci się jechać a masz długą najlepiej metalową linijkę, albo coś co linijke przypomina i bardzo ostry nożyk (taki jak do wykładzin czy tapet) to możesz to uciąć całkiem równo (prawie idealnie) przy linijce. Przykładasz linije i wcale nie naciskając (lekko) przejeżdzasz wzdłuż linii, potem kolejny raz i kolejny. Po ok 10 przejazdach będziesz miał 5-6 mm papieru odciętego. Te 5-6 mm będzie stanowiło krawędź do dalszego cięcia ale linijki nie zdejmuj. Ważne żeby prowadzić nożyk pod małym kątem, wtedy będzie ciął a nie szarpał. Wszystko musi leżeć na płaskiej równej powierzchni i jeśli arkusze są duże najlepiej żeby były dobrze dociśnięte do siebie (żeby się nie przesuwały względem siebie ani trochę) deską lub płytą (można półkę z szafki wyjąć, przyłożyć i usiąść na tym albo uklęknąć) Po minucie spokojnego cięcia nozykiem możesz bardzo równo odciąć ryzę 500 stron papieru.Ważne żeby nie naciskać i równo prowadzić nożyk. To znaczy żeby nie stać za nozykiem, za linią cięcia i za ręką, bo od połowy ruchu będzie przeszkadzał tułówi trzeba będzie łokieć odchylać. Trzeba stać obok linii cięcia. Wtedy będzie ok.
Paweł (co to niejedną ryzę przepołowił) Pawlicki
Reply to
Pawel Pawlicki
Rolka 50m papieru 80g/m2 to rura o średicy zewnętrznej 10cm i grubości ścianki 2,5cm. Nie wyobrażam sobie jak ciąć to przy pomocy linijki i nozyka. Chyba że linijki równoległej do okręgu :-) Rolka to rolka, a ryza to ryza, że się tak naukowo wyraże...
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Michał T" snipped-for-privacy@NOSPAMepf.pl napisał w wiadomości news:eets5q$cjn$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
"Bobiniarka służy do cięcia zwojów folii lub papieru na taśmy i do ich równoczesnego nawijania na różnej szerokości bobiny (rolki). Bobiniarka składa się z korpusu, układu nawijania, napędu, elementów tnących, układu przewijania, odwijania, hamowania oraz zespołu podnoszenia" ..... ja chciałem to tylko troszkę skrócić, a jak ktoś ma taki kombajn, to sobie zażyczy za usługę znaczniej więcej niż ta rolka jest warta.
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w wiadomości news:45128a72$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
wybacz, nie skumałem że chodzi ci o rolkę :-) co do ryzy sposób nożykowy się sprawdził jeśli chodzi o rolkę to cyba pozostaje tokarka :-)
pawel pawlicki
Reply to
Pawel Pawlicki
Hm... Może spróbować na pile tarczowej z tarczą widiową? Myślę, że miejsce cięcia trzebaby okleić taśmą klejącą i ciąć poprzez tę taśmę, żeby się papier nie wystrzępił, ale możesz spróbować najpierw obciąć "z zapasem", jeśli się uda - dopiero na właściwą długość.
Pozdr,
Reply to
Lukasz Kozicki
Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w wiadomości news:45124168$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Maszyny do cięcia takich rolek papieru używają firmy produkujące papier toaletowy. Papier toaletowy jest dostarczany w takich długich belach i oni to tną na odpowiednie odcinki. Poszukaj w swoim rejonie takiej firmy.
Jeśli nie to, to wydaje mi się, że można by było spróbować to przeciąć na odpowiednio przystosowanej cyrkularce. Tylko musisz mieć piłę drobną i o dużej średnicy.
Reply to
Robert Tomasik
Łagoda napisał(a):
Obcinak do rur cu. Tyle że taki z rozpiętością do 100mm byłby okrutnie drogi, jakby w ogóle się znalazł. Może udałoby Ci się pożenić taki mniejszy ze sciskiem stolarskim. Jakby je spasować to miałbyś taki obcinak wg cen allegro za 30zł. Jest też odpowiedź cienkim dyszkantem : poproś samuraja.
Reply to
Adam Moczulski
Łagoda napisał(a):
Czarno widzę. Widziałem efekty zwężania rolek taśm klejącycych przy użyciu tokarki i bliżej niezidetyfikowanego noża. Brzegi postrzępione.
Reply to
PeJot
To chyba jedyny racjonalny kierunek na razie. na pl.com.cad też ktoś tak napisał. Mam pilarkę z dość drobnymi zębami. Może się uda...
Reply to
invalid unparseable
Nie wiem co masz na myśli z tą pilarką - czy to ręczna piła tarczowa? Takim narzędziem raczej bym nie ryzykował, możesz IMHO nie tylko wystrzępić sobie papier, ale przeciąć go po skosie. Raczej poszedłbym np. do stolarza, żeby przeciąć na pile stołowej cięcia twardego drewna - szybkoobrotowej, z tarczą widiową i prowadnicą. I myślę, że wielkość zębów ma tu raczej drugorzędne znaczenie.
Pozdr,
Reply to
Lukasz Kozicki
Podejrzewam ze poszarpie i to mocno. Spojrzcie na ciete deski, plyty, sklejke. I zeby chyba maja znaczenie.
A moze by tak .. przyciac byle jak z niewielkim nadmiarem, wsadzic do plotera, przylozyc zyletke i wlaczyc przewijanie :-)
Ma on dwie rolki czy juz nie ?
J.F.
"J.F." napisał(a):
Potnij MDF, płytę wiórową, sklejkę czy t.p. na dobrej maszynie z odpowiednio naostrzoną piłą ( krawędź idealna ), a następnie powtórz to na takiej, powiedzmy przeciętnej. Ślady przypalenia materiału to minimum, odłupanie laminatu to standard.
Reply to
PeJot
Użytkownik "Lukasz Kozicki" snipped-for-privacy@vg.cy.invalid> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Pilarka ręczna, ale z prowadnicą. Nastawia się szerokość cięcia. Zęby-oczywiście widiowe, ale to nie ma znaczenia przy papierze (podejżewam). Duża moc (1,5kW) duże obroty, duży hałas :-). Wielkość zębów napewno ma znaczenie. Mam różne tarcze i widze efekty na drewnie.
Reply to
invalid unparseable
Daaawno daawno temu ciąłem na pile tarczowej książkę (dopiszę tylko tyle, że chodziło o pewien znienawidzony podręcznik i odmawiam dalszych zeznań ;-) ). Tarcza co prawda nie była widiowa, ale drobnozębna i ostra, ciąć cięła, ale strzępiła dość mocno. Linia cięcia była równa i niepowyrywana, ale nie było to gładkie cięcie jak od noża, tylko takie strzępiaste raczej. Myslę, że jeśli nad tym, co jest do odcięcia można się pastwić, to rzecz jest do przetestowania, ale nie spodziewałbym sie rewelacji.
Jarek P.
Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w wiadomoœci news:45124168$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Ja bym sprobowal na pile tarczowej ale takiej profi, zobacz w leroy merlin czy innym markecie budowlanym ewentualnie tam gdzie sprzedaja plyty . Tam sa oboty kosmiczne a jak bedzie maly posow to powinno byc ok .
Picasso
Reply to
pablo
tu masz wszystkie standartowe szerokosci, w normalnej cenie (nie mam z tym sklepem nic wspolnego)
ze potrzebujesz mocno niestandartowy
Edek
Reply to
Edek Odkredek