oszukać lampę

Cześć. W biurze jest nowe oświetlenie. Dowalili nam na mały pokoik 4 oprawy 4x8W - oczy wypadają. Wykręcenie jednej świetlówki powoduje gaśnięcie całej oprawy - pod nią robi się ciemno. Jak oszukać starter (czy co tam w środku siedzi) by oprawa zapalała się bez jednej lub dwóch świetlówek?

Reply to
Lagod

Użytkownik "Lagod" napisał w wiadomości grup

Normalnie to nie tak prosto, ale troche przewodow i mozna sprobowac polaczyc swietlowki z dwoch opraw. Albo statecznik zmienic na elektroniczny, moze bedzie pracowal z jedna.

A przy okazji sprawdzcie stateczniki czy na pewno 4x8W ... nie, zaraz .. 4 w oprawie to chyba juz jest elektroniczny, zobaczyc jaki i doszukac sie opisu.

Ale jak - 4 biurka w pokoju, kazdy ma nad soba ? Moze wystarczy zgasic dwie oprawy ?

Bo tak z drugiej strony 32 swietlowek nad biurkiem to w miare prawidlowo ... matowa pleksi lub ciemne okulary jesli przeszkadza :-)

J.F

Poszukać jaki to system oświetlenia, znaleźć stronę producenta, sprawdzić czy są jakieś grile rozpraszające. Ja mam nad głową jakieś takie fikuśne blachy aluminiowe ponakładane na kasetony.

Z wyłączaniem bym nie kombinował, nierówne obciążenie układu powoduje że piszczy to wyjątkowo wrednymi ultradźwiękami. Ja słyszę, ale koledzy obok nie.